Elikkäs kone on tämä 12 venanen 6pyttynen (170hp) ja sitä tässä vain kysyisin että onkohan koneessa enää tehot tallella kun joutuu kierrättämään oikein kunnolla että bemu lähtee kimpoomaan. Eka bemari
sekä yli päätänsä 6-koneella oleva auto niin ei kamalasti bemarin kiihtyvyksistä ole kokemusta. auto lähtee kunnolla vasta reilu 4000rpm jälkeen ja noihin kierroksiin kiihtyy hitaasti. esimerkki tilanne: ajelen kolmos vaihteella noin 2000 kierroksilla... tallan painaa pohjaan niin kierrokset kohoaa aika hitaasti sinne reilu 4000 jolloin auto vasta lähtee?! ja jos taas heittää pienempää vaihdetta niin siellä hakattankin jo melkein rajoittimeen!
eikös näitten 1.6L nissanien pitäis olla niitä kierros vähkeitä... eikä 2.5L bemarit
vai johtuuko kaikki vaan auton painosta? kun minun järjen mukaan kyllä nyt 6-koneen pitäisi kohtalaisesti vääntää auto liikkeelle?
Onko normaalia 525i E34:lle?!
Collapse
X
-
Onko normaalia 525i E34:lle?!
Nykyne: E34 525i
Exät:
Coupe Sunny 1,6 vm.88
Coupe Sunny 1,6 vm.87
Mese 240D (123) vm.82
Datsun 140y 1,2 vm.82Tags: None
-
Kierroskone se on ja tuossa kopassa pitäisi olla vähintään se 192hv 24v 2,5 kone jotta johonkin menisi
-
E30 kopassa kyseinen moottori alkaa ampumaan noin 3000-3500rpm kohdilla, 2litranen taas vaatii tuon ~4000rpm että alkaisi jotain tapahtumaan. Paha mennä siis sanomaan että onko vikaa vai ei, pitäisi itse istua kyydissä niin tunnistaisi helpoiten.ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
Kierroskonehan se on, ja jos nuhaiselta tuntuu niin moottorin säädöt kannattaa tarkastaa...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
ne kutoset todellakin on kierroskoneita. vasta myöhemmissä 24-v VANOS koneissa alkoi olla jotakin alavääntöön viittaavaa. kohtalainen paino, automaattiloota ja pitkät välitykset eivät auta asiaaOriginally posted by rentturaakkiElikkäs kone on tämä 12 venanen 6pyttynen (170hp) ja sitä tässä vain kysyisin että onkohan koneessa enää tehot tallella kun joutuu kierrättämään oikein kunnolla että bemu lähtee kimpoomaan. Eka bemari
sekä yli päätänsä 6-koneella oleva auto niin ei kamalasti bemarin kiihtyvyksistä ole kokemusta. auto lähtee kunnolla vasta reilu 4000rpm jälkeen ja noihin kierroksiin kiihtyy hitaasti. esimerkki tilanne: ajelen kolmos vaihteella noin 2000 kierroksilla... tallan painaa pohjaan niin kierrokset kohoaa aika hitaasti sinne reilu 4000 jolloin auto vasta lähtee?! ja jos taas heittää pienempää vaihdetta niin siellä hakattankin jo melkein rajoittimeen!
eikös näitten 1.6L nissanien pitäis olla niitä kierros vähkeitä... eikä 2.5L bemarit
vai johtuuko kaikki vaan auton painosta? kun minun järjen mukaan kyllä nyt 6-koneen pitäisi kohtalaisesti vääntää auto liikkeelle?
loota on muuten syytä pitää S-asennossa jos meinaa jonnekin liikkua. normiasennolla (economy) se poukkaa kuin lehmä rannasta.
mutta tee nyt kuitenniin perushuolto (tulpat, ilmanputsari, imusarjan ilmavuotojen tsekkaus jne) niin et turhaan hidastele...
--
harri
x3 3.0d
Comment
-
Tutulta kuullostaa. Exän kanssa oli selvä tehopiikki havaittavissa 3500-4000 rpm alkaen. Ohituksissa/kiihdytyksissä reilusti vaan pienempää silmään, niin silloin mentiin
Näin ainakin 17 v vanhan auton kanssa. Siitä ei ole kokemusta miten ko auto on liikkunut uutena
BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
HNF XD2 Urban s-pedelec
Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25
Comment
-
eiköhän se ihan normaalia sitten ole...
kiitos vastauksista. ja ne tulpat ja suodattimetki tuli vaihdettua. että meikäläinen lähteeki tästä sitte bemaria kierrättelemää
Nykyne: E34 525i
Exät:
Coupe Sunny 1,6 vm.88
Coupe Sunny 1,6 vm.87
Mese 240D (123) vm.82
Datsun 140y 1,2 vm.82
Comment
Comment