Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onko normaalia 525i E34:lle?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rentturaakki
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 129

    Onko normaalia 525i E34:lle?!

    Elikkäs kone on tämä 12 venanen 6pyttynen (170hp) ja sitä tässä vain kysyisin että onkohan koneessa enää tehot tallella kun joutuu kierrättämään oikein kunnolla että bemu lähtee kimpoomaan. Eka bemari sekä yli päätänsä 6-koneella oleva auto niin ei kamalasti bemarin kiihtyvyksistä ole kokemusta. auto lähtee kunnolla vasta reilu 4000rpm jälkeen ja noihin kierroksiin kiihtyy hitaasti. esimerkki tilanne: ajelen kolmos vaihteella noin 2000 kierroksilla... tallan painaa pohjaan niin kierrokset kohoaa aika hitaasti sinne reilu 4000 jolloin auto vasta lähtee?! ja jos taas heittää pienempää vaihdetta niin siellä hakattankin jo melkein rajoittimeen! eikös näitten 1.6L nissanien pitäis olla niitä kierros vähkeitä... eikä 2.5L bemarit vai johtuuko kaikki vaan auton painosta? kun minun järjen mukaan kyllä nyt 6-koneen pitäisi kohtalaisesti vääntää auto liikkeelle?
    Nykyne: E34 525i
    Exät:
    Coupe Sunny 1,6 vm.88
    Coupe Sunny 1,6 vm.87
    Mese 240D (123) vm.82
    Datsun 140y 1,2 vm.82
  • kolkaksviis
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 161

    #2
    Kierroskone se on ja tuossa kopassa pitäisi olla vähintään se 192hv 24v 2,5 kone jotta johonkin menisi

    Comment

    • insp
      BTCF Member
      • Sep 2002
      • 827
      • Iittala

      #3
      E30 kopassa kyseinen moottori alkaa ampumaan noin 3000-3500rpm kohdilla, 2litranen taas vaatii tuon ~4000rpm että alkaisi jotain tapahtumaan. Paha mennä siis sanomaan että onko vikaa vai ei, pitäisi itse istua kyydissä niin tunnistaisi helpoiten.
      ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Kierroskonehan se on, ja jos nuhaiselta tuntuu niin moottorin säädöt kannattaa tarkastaa...
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • harri525ixTA
          Bimmer Rookie
          • Apr 2004
          • 101

          #5
          Originally posted by rentturaakki
          Elikkäs kone on tämä 12 venanen 6pyttynen (170hp) ja sitä tässä vain kysyisin että onkohan koneessa enää tehot tallella kun joutuu kierrättämään oikein kunnolla että bemu lähtee kimpoomaan. Eka bemari sekä yli päätänsä 6-koneella oleva auto niin ei kamalasti bemarin kiihtyvyksistä ole kokemusta. auto lähtee kunnolla vasta reilu 4000rpm jälkeen ja noihin kierroksiin kiihtyy hitaasti. esimerkki tilanne: ajelen kolmos vaihteella noin 2000 kierroksilla... tallan painaa pohjaan niin kierrokset kohoaa aika hitaasti sinne reilu 4000 jolloin auto vasta lähtee?! ja jos taas heittää pienempää vaihdetta niin siellä hakattankin jo melkein rajoittimeen! eikös näitten 1.6L nissanien pitäis olla niitä kierros vähkeitä... eikä 2.5L bemarit vai johtuuko kaikki vaan auton painosta? kun minun järjen mukaan kyllä nyt 6-koneen pitäisi kohtalaisesti vääntää auto liikkeelle?
          ne kutoset todellakin on kierroskoneita. vasta myöhemmissä 24-v VANOS koneissa alkoi olla jotakin alavääntöön viittaavaa. kohtalainen paino, automaattiloota ja pitkät välitykset eivät auta asiaa loota on muuten syytä pitää S-asennossa jos meinaa jonnekin liikkua. normiasennolla (economy) se poukkaa kuin lehmä rannasta.

          mutta tee nyt kuitenniin perushuolto (tulpat, ilmanputsari, imusarjan ilmavuotojen tsekkaus jne) niin et turhaan hidastele...

          --
          harri
          x3 3.0d

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #6
            No eipä siinä ole tehoa kuin 170hp ja vääntöä joku 230nm, aika vähän noin painavaan koppaan. Tietysti IMM kantsii kattoa jos sieltä sais säätämällä vähän lisää potkua alakierroksille.
            Retard Member

            Comment

            • HOXAHA
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 107
              • Espoo

              #7
              Tutulta kuullostaa. Exän kanssa oli selvä tehopiikki havaittavissa 3500-4000 rpm alkaen. Ohituksissa/kiihdytyksissä reilusti vaan pienempää silmään, niin silloin mentiin Näin ainakin 17 v vanhan auton kanssa. Siitä ei ole kokemusta miten ko auto on liikkunut uutena
              BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
              HNF XD2 Urban s-pedelec
              Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
              Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
              Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25

              Comment

              • passo
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 334
                • Tampere

                #8
                taitaa olla ihan normaalia, siinähän se piikki tulee..
                ex. 316i 91 E30,335i 88 E30, 740i 94 E38, 325iA E36, 525i e34 92, 325i cabrio e30 -87,535i e34 -90, 330D E46 Msport.

                Comment

                • Sickness
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1923
                  • Helsinki

                  #9
                  Puristukset on 8.8, joten ei ole mikään ihme ettei alakierroksilla tapahdu mitään.

                  Ei muuta kuin pönttö auki ja vähän tiukempaa tavaraa sisään
                  E39 520iA -02

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Sickness
                    Ei muuta kuin pönttö auki ja vähän tiukempaa tavaraa sisään
                    Taka- vai keskipönttö? Suositteletko ihan Isover-lasivillaa, vai jotain vielä tiukempaa?

                    t.Ville

                    Comment

                    • rentturaakki
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 129

                      #11
                      eiköhän se ihan normaalia sitten ole... kiitos vastauksista. ja ne tulpat ja suodattimetki tuli vaihdettua. että meikäläinen lähteeki tästä sitte bemaria kierrättelemää
                      Nykyne: E34 525i
                      Exät:
                      Coupe Sunny 1,6 vm.88
                      Coupe Sunny 1,6 vm.87
                      Mese 240D (123) vm.82
                      Datsun 140y 1,2 vm.82

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎