Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 CheckControl huutaa KORJATTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    e34 CheckControl huutaa KORJATTU

    e34 CheckControl huutaa

    Toisinaan käynnistyksen yhteydessä CheckControl jää jumiin ja kongi huutamaan, vaihtoehtoisia vikoja on muutama:

    -Huutaa kun jarrua painaa - tuntuu tapahtuvan kun käynnistää jarru painettuna
    -Huutaa jatkuvasti, yleensä mittaristossa mittarit heilahtavat tappiin (polttoaine ja lämpötila)

    Eilen tyttöystävällä kävi tämä ajossa, eli Checkcontrolli päätti alkaa urpoilemaan länsiväylällä - varsin ikävää, se ääni on aika kova.

    Kesäkuumalla tätä ei oikeastaan tapahdu, ei myöskään talvikyllmällä. Kosteassa välikelissä sitten sitäkin useammin. Toisinaan tilanne korjaantuu ensimmäisessä kiihdytyksessä jossa kierrokset heilahtavat yli 3000rpm, toisinaan huuto vain loppuu silloin, mutta palautuu kun kierrokset laskevat.

    Mistä lähtisi vikaa etsimään? CheckContorol moduulista? Johtosarjasta, esim. takavaloilta koska jarrun painelu vaikuttaa asiaan toisinaan? Mittariston kondensaattoreista?

    Onko kokemusta tai kohtalotovereita? Varmaanhan tuosta pääsisi eroon kun ottaisi CC moduulin irti, mutta toisaalta se on ihan kiva kapistus...

    t.Ville
    Last edited by Kyytsis; 25-08-2006, 20:37.
  • an13
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 260

    #2
    CC kongi sijaitsee kuskin jalkatilassa, vasemman jalan säären kohdalla, samassa paneelissa missä on jalkatilan ilmasuuttimet. Ottaa paneelin irti ja nyppäisee kongista johdot irti. Näin pääsee pahimmasta ärsyttävyydestä. Itse viasta en kyllä osaa sanoa muuta kuin tarkistaa sähköisiä kytkentöjä, takaluukun johtosarjan ehjyys ja jarrupalaantureiden johtojen kunto.
    ex-535iA E34

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by an13
      CC kongi sijaitsee kuskin jalkatilassa, vasemman jalan säären kohdalla, samassa paneelissa missä on jalkatilan ilmasuuttimet. Ottaa paneelin irti ja nyppäisee kongista johdot irti. Näin pääsee pahimmasta ärsyttävyydestä.
      Mä ajattelin korjata sen vian, en vain kiertää. Pitää sitä takaluukun johtosarjaa räplätä se olisikin helppo jos vika olisi siellä.

      t.Ville

      Comment

      • Vee-eit
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 709
        • Turku

        #4
        Vaihdoin mittaristoon konkan pullistuneen tilalle ja nyt mittarit toimivat myös alle kolmen tonnin. Kongin johto on irti, joten en tiedä vaikuttiko se siihen.
        Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #5
          Tulipa tänään ihmeteltyä tätäkin. Takakontista löytyi 5 relettä ja pari ryöstöliitintä --> edellisellä omistajalla ollut poppisysteemit siellä ja nuo kamat sitten jääneet jälkeen. Purin koko sekasotkun pois ja irrottelin vielä takakonttiin akulta menevät virtapiuhatkin akulta (miksei oltu otettu takapenkin liitennästä...).

          Tämä auttoi sen hetken, kotimatkalla sama huuto alkoi taas.

          Nyt sitten irrotin sen gongin koska sitä ääntä ei kestä. Sinnehän tulee se kolmipiikkinen liitin ja sitten sellainen isompi. Isomman irrottaminen ei auttanut ääneen, mutta kolmipiikkinen katkaisi sen alkuunsa. Onko isompi liitin pikkuajotietokoneelta tuleva? Ja tuo kolmipiikkinen sitten muualta autosta?

          Mielenkiinnosta purin sitten virtalukonpohjankin irti, huomasin että huuto alkaa kun avainta kiertää ihan vähän yli, eli ehkä millin siitä normaalista virrat päällä asennosta starttaus asentoa kohti. Mittariston toimintaan muuten tuo ei vaikuta, mutta huutoa sai aikaan. Kiinnostaisikin tietää mitä piuhoja virtalukon pohjassa on...

          Viikonloppuna pitää laittaa mittariston konkat kuntoon, lienee parasta aloittaa vian selvittely sillä ja sitten katsoa mitä muuta löytyy. Ääni on paha, mutta myös se että bensa ja lämpötilamittarit lakkaavat toimimasta hieman häiritsee.

          Miten muuten koko CC saa pois päältä? Moduulin poisto sai vain gongin repimään pelihousunsa -- ei taida olla vika moduulissa.

          t.Ville

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Tämä ratkesi vaihtamalla mittaristoon räjähtänyt kondensaattori. Yksi isommista oli pullistunut ja sitten pulauttanut sisustansa piirilevylle. Kolvasin sen irti, putsasin piirilevyn ja laitoin uuden tilalle. Tuli ostettua kaikki 5 kondensaattoria, mutta vaihdoin vain yhden.

            Kondensaattorit olivat:
            PP-220UF16V x3 a 0,13€
            PP-22UF50V-PANA x2 a 0,35€

            Eli tulihan noille yhteensä hintaa 1,11€ ja aikaa meni puolisen tuntia.

            Nyt kaikki mittarit toimivat, gongi ei huuda ja kielivalinnat sekä trippi pitävät asetuksensa.

            t.Ville

            Comment

            • Vee-eit
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 709
              • Turku

              #7
              Originally posted by Kyytsis
              PP-220UF16V x3 a 0,13€

              t.Ville
              Pemalauta jurkele ryöstivät mut, hinta oli 0,20€ !
              Vois kai koittaa laittaa kongin johdon kiinni, jos sulla on hiljaista.
              Tipunruokakauppias vielä kehtasi sanoa nähtyään pullistuneen konkan; Ei se vika tuossa ole ! Teki mieli sanoa, mut ...
              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Noh, touringissa ei kongi pidä enää mitään ääntä, ideoita?

                Comment

                • Vee-eit
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 709
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master
                  Noh, touringissa ei kongi pidä enää mitään ääntä, ideoita?
                  Kongi rikki ?
                  Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by Vee-eit
                    Kongi rikki ?
                    No se pimputteli välillä, mutta nyt ihan mykkä...

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Mistä se pitää niitä ääniä, memo ääni erillainen kuin cc kongi? Tai siis nyt ei kuulu kumpaakaan? Miten kongin testaa? Entä jos se ei toimi niin mitäs sitten?

                      Comment

                      • Sickness
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 1923
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Bmw Master
                        Mistä se pitää niitä ääniä, memo ääni erillainen kuin cc kongi? Tai siis nyt ei kuulu kumpaakaan? Miten kongin testaa? Entä jos se ei toimi niin mitäs sitten?
                        Villi huhu kertoo, että hyvä testi kongin toimintaan on kiskaista ajossa (kevyesti) käsijarrusta -> diskoinferno kertoo kongin toimivan, hiljaisuus kielii omaa karua sanomaansa...
                        E39 520iA -02

                        Comment

                        • Axum
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 4416
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by Sickness
                          Villi huhu kertoo, että hyvä testi kongin toimintaan on kiskaista ajossa (kevyesti) käsijarrusta -> diskoinferno kertoo kongin toimivan, hiljaisuus kielii omaa karua sanomaansa...
                          ... tai avaa ovi, mutta varo tippumista kyydistä
                          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                          - E39 528ia
                          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                          Puretaan 520ia -97
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Originally posted by Sickness
                            Villi huhu kertoo, että hyvä testi kongin toimintaan on kiskaista ajossa (kevyesti) käsijarrusta -> diskoinferno kertoo kongin toimivan, hiljaisuus kielii omaa karua sanomaansa...
                            Juu hiljasta on, mutta onko vika varmasti kongissa vai onko jossain muualla vikaa? Mistäs uuden saa ja mitä maksaa?

                            Comment

                            • Kyytsis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 3472
                              • Helsinki

                              #15
                              Tuleeko mittariston näyttöön kuitenkin kehotus päästää käsijarrusta irti? Jos sekin on pimeänä, niin sitten en epäilisi kongia ensimmäisenä.

                              Kaipa noita kongeja saa käytettynä sopuhintaan, itse en montaa euroa maksaisi.

                              t.Ville

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎