Hain tuohon projektiin siirtokilvet ja lähdin tielle testaamaan,alku sujui hyvin kaupunkiajoo muutama kilometri ainoastaan tuntui et ei pysähdy niin hyvin kuin on tottunut.No sitten maantietä muutama km ja kevyttä jarrutusta voi perkele ratti rupes vatvoon oikein kunnolla,piti topata ja kattoo onks pyörät kii.tai jotain.Ei löytynyt mitään,testataan lisää jarrut ei ravista kun jarruttelee usein mut kun ajaa muutaman kilometrin ilman jarrutuksia niin ensimmäinen jarrutus sen jälkeen saa taas ravistaan niin pirusti.Eli mistähän vois lähtee vikaa ettiin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 jarruongelma
Collapse
X
-
Jarrulevyt ovat lienee suorat kun ei joka jarrutuksella ravista? Satuloista mäntien puhdistus voisi auttaa tasaisen puristusvoiman takaamiseksi. Jarrupalat uusiks samalla.
Täristääkö auto muuten ajellessa ja koliseeko etupää jos vaikka nimismiehen kiharalla jarruttelee? Jos näin on, niin etupäästä alkuun alatukivarret vaihtoon ja reaktiotangot puslineen myös. Huonot renkaat/vanteet jos on niin uutta alle!
Näin minä lähtisin ongelmaa korjaillemmaan*E34 540 -94 ia.*
*E34 525 -91*
*E60 530d -03*
*F10 525d -10*
-
-
Pariin kertaan on käynyt niin, että auto on seisonut vähän turhan pitkään ja jarrut on suurinpiirtein jämähtäneet kiinni. Kun ne on väkisin saanut pyörimään on oireet olleet aika pitkälle kuvaamasi kaltaisia. Jostain kumman syystä oli minulla tilanne kaikkein pahin n. 90 kmh vauhdissa kun jarrua painoi vähän. Alkoi sellainen ravistus, että tuntui auto lähtevän lapasesta.
Jos vauhtia oli enemmän tai vähemmän, tai jarrutusvoimaa enemmän, ei mitään vatkauksia välttämättä ilmennyt. Asiaan vaikuttaa toki kaikki mahdollinen väljä puslissa ja jumitaminen jarrusatulassa, mutta tuon levyssä olevan ongelmakohdan löytää niin, että nostaa pyörän irti maasta ja lähtee hitaasti pyörittelemään. Minulta ainakin löytyi selkeästi kohta, jossa joko pyöri herkemmin tai sitten jumitteli. Ajelin noin vissiin lähemmäs 5t km, eikä levyt sillä matkalla mitenkään tasaisemmaksi hioutuneet. En viitsinyt lähteä levyjä sorvauttamaan, joten uutta alle ja vatkaukset rauhoittui.F20 116d
E63 645
E28 528
F30 320d x-drive
F31 335d x-drive
ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i
KTM 1290 Super Adventure
K1200S
ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S
Comment
-
-
Originally posted by kuukankorpiHain tuohon projektiin siirtokilvet ja lähdin tielle testaamaan,alku sujui hyvin kaupunkiajoo muutama kilometri ainoastaan tuntui et ei pysähdy niin hyvin kuin on tottunut.No sitten maantietä muutama km ja kevyttä jarrutusta voi perkele ratti rupes vatvoon oikein kunnolla,piti topata ja kattoo onks pyörät kii.tai jotain.Ei löytynyt mitään,testataan lisää jarrut ei ravista kun jarruttelee usein mut kun ajaa muutaman kilometrin ilman jarrutuksia niin ensimmäinen jarrutus sen jälkeen saa taas ravistaan niin pirusti.Eli mistähän vois lähtee vikaa ettiin?
Nää kannattaa toki vaihtaa pareittain eli etu/takapää kerralla.
KL-varaosista uusi mäntä ja tiivistesarja, ~40 E per kulma. Ei kannata alkaa hiomaan vanhaa, siirrät oiretta 6kk.
Onnistuu itse jos osaat palat vaihtaa.
Nesteet menee tietty vaihtoon samalla.
Googlella tai foorumista ettimällä löydä kuvalliset ohjeet,
T AVLast edited by asvirkku; 25-08-2006, 20:39.e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren
Comment
-
-
Veikkaus on levyt (ja laahaavat jarrut). Ehtivät ajon aikana lämmetä epätasaisesti, ja vedellä kieroon. Oikeasti jarruttaessa sitten lämpenevät tasaisesti ja vatkaus lakkaa. Oma E34 tekee just samaa, eka jarrutuksessa tuntuu että kaikki osat putoo. Ja nimenomaan maantienopeuksista kun ryhtyy jarraamaan. Omassani ei edes sellai laahaa ja silti tekee tuota, ainahan ne palat pikkasen hinkkaa levyyn.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Comment