Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 IX toiminta periaate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timmppa
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 27
    • Pohjois-savo

    #16
    Nostetaan vanha topicci esille. Joko jollekin on selvinnyt minkälainen lukko se siellä keskellä oikein luuraa? Ja mitä ne sulakkeet 3kpl sitten tekee? jotain nelivetoon liittyvää niissä luki. Olisiko all rad tai jotain..:think

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #17
      Sähköhydraulinen lukko siellä keskelläkin luuraa.

      Comment

      • Timmppa
        Bimmer Rookie
        • Dec 2011
        • 27
        • Pohjois-savo

        #18
        Aha. Seuraava kysymys. Miksi auto vetää vai toisella takapyörällä? Perää nostettu tunkilla ylös niin että toinen takapyörä maassa. Tosin satavarmaksi en sano luistatinko jarrulla. Automaatti kun on niin saattoi olla jarru päällä jolloin lukkojen pitäisi ilmeisesti kytkeytyä pois.
        Autolla on kyllä kahdesti jääty kiinni tänätalvena. Ite sain jäämään kiinni kun ajoin auraamatonta tietä jolla oli lunta niin paljon että rupesi edessä puskemaan. Usko loppui menemiseen ja lähdin peruuttamaan jolloin tippui polanteilta penkkaa vasten ja siihen jäi. Alla 2005 vuodelta olevat kitkarenkaat joista varmasti paras pito mennyt. Lähti kuitenkin irti lapioimalla ja laittamalla matto toisen takarenkaan alle. Ei tuosta ota selvää toimiiko nuo lukot. Puskemaan saa ainakin ja nelipyöräluisuun mutta on niin tehoton että leikkiloppuu kun saa vauhtiin.

        Comment

        • BMW 325I avo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 832
          • Tampere

          #19
          Tällä voi testata sen jakolaatikon sähkömagneettisen lukon toiminnan.

          1. Place car on vehicle lift. All wheels clear from ground
          2. Apply handbrake
          3. Start engine and select 1st gear or Drive setting
          4. Depress accelerator - front wheels should turn
          5. Depress accelerator further until the rear wheels start to rotate, despite the applied handbrake
          Caution! Only perform test for brief period (wear on brake linings)
          6. If the EM interlock is not functioning, the rear wheels do not rotate, even when the engine speed is increased

          Tässä tämä oma ketju aiheesta kun ilmeisesti hajosi jakolaatikko. Tuolta löytyy jotain kuviakin tuosta jakolaatikosta ja kaikennäköistä linkkiä

          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1684
            • vihti

            #20
            neliveto

            Ensinnäkin eekolinelosen 525ix-mallissa on jatkuva neliveto, perässä sähköhydraulinen lukko ja kulmavaide/jakolaatikko on viskolukolla varustettu. Viskosta jos stefa pettää jolloinka silikoniöljyt pääsee karkuun nin se ei enää pelitä, yksi eturengas jos menettää pidon vaikka mutkassa nin auto vaan puskee kohti penkkaa. Perä ei irtoo tiestä edellämainitussa tilanteessa jos visko paskana.

            Jakolaatikon välitykset on niin että suurin osa moottorin tehoista menee taakse tietysti niin taka akselilla jauhaa herkemmin, jos jää vaikka paikaltaan sutimaan takarenkaillaan on se visko paskana.

            Omassa pelissä visko toimii, tosin jonkun sekunnin viiveellä mutta toimii kuitenkin. Vielä.
            E39 523i Turbo

            Comment

            • sukka
              BTCF Member
              • May 2010
              • 27
              • Tuusula

              #21
              525ix e34

              kertokaas onko mun uudessa hankinnassa kaikki kunnossa?



              tyhjäkäynnillä ei meinaa liikkua,vähän alkaa ottamaan kiinni mutta ei liiku ennen kun on 1000rpm.

              Sitten kokeilin ajaa mahasta kiinni ojan pientareelle,kolme pyörää vetää ja kevyin eli apukuskin etupyörä ei liiku kun pätkittäin?



              viimeisenä testasin takalukkoa,autossa on vain yksi pyörä kiinni ja tuntuu se antavan sille voiman tyhjäkäynnillä jo niinkun pitää?
              Toinen takavetari ei kuulemma pyöri sen kovempaa kun toinenkaan.

              Last edited by sukka; 28-09-2014, 19:37. Reason: sama video linkki tuli 2 kertaa,korjattu
              Nykyinen kalusto
              https://photos.app.goo.gl/z84mb5wmXm71uRoc8

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #22
                Originally posted by naikou View Post
                Ensinnäkin eekolinelosen 525ix-mallissa on jatkuva neliveto, perässä sähköhydraulinen lukko ja kulmavaide/jakolaatikko on viskolukolla varustettu. Viskosta jos stefa pettää jolloinka silikoniöljyt pääsee karkuun nin se ei enää pelitä, yksi eturengas jos menettää pidon vaikka mutkassa nin auto vaan puskee kohti penkkaa. Perä ei irtoo tiestä edellämainitussa tilanteessa jos visko paskana.

                Jakolaatikon välitykset on niin että suurin osa moottorin tehoista menee taakse tietysti niin taka akselilla jauhaa herkemmin, jos jää vaikka paikaltaan sutimaan takarenkaillaan on se visko paskana.

                Omassa pelissä visko toimii, tosin jonkun sekunnin viiveellä mutta toimii kuitenkin. Vielä.
                Ainakin osassa on keskellä sähköllä kytkettävä lukko. Ei visko.
                E30:ssä on visko.

                Oli ihan pakko näin vanhaan vielä puuttua
                Last edited by Muurahainen; 28-09-2014, 21:47.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Originally posted by anorola View Post
                  kertokaas onko mun uudessa hankinnassa kaikki kunnossa?



                  tyhjäkäynnillä ei meinaa liikkua,vähän alkaa ottamaan kiinni mutta ei liiku ennen kun on 1000rpm.

                  Sitten kokeilin ajaa mahasta kiinni ojan pientareelle,kolme pyörää vetää ja kevyin eli apukuskin etupyörä ei liiku kun pätkittäin?



                  viimeisenä testasin takalukkoa,autossa on vain yksi pyörä kiinni ja tuntuu se antavan sille voiman tyhjäkäynnillä jo niinkun pitää?
                  Toinen takavetari ei kuulemma pyöri sen kovempaa kun toinenkaan.

                  https://www.youtube.com/watch?v=JrL7uHZrHJg
                  Näyttäisi aika toimivalta.

                  Etupyörät eivät välttämättä vedä molemmat koska edessä ei lukkoa ole.
                  Last edited by Muurahainen; 28-09-2014, 21:49.

                  Comment

                  • sukka
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 27
                    • Tuusula

                    #24
                    mites tuo kun takapyörät lähtee noin paljon ajoissa pyörimään kun ne on ilmassa vai onko siinä joku pieni viive normaalistikkin?

                    Tällä hetkellä jakovaihteisto on lattialla öljyvuodon vuoksi...
                    Nykyinen kalusto
                    https://photos.app.goo.gl/z84mb5wmXm71uRoc8

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎