Announcement

Collapse
No announcement yet.

535 e34 ei käy kunnolla(Selvitetty)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maako77
    BTCF Member
    • Apr 2006
    • 234
    • Kotka

    535 e34 ei käy kunnolla(Selvitetty)

    Kansirempan jälkeen konetta ei ole saatu käymään kunnolla. Tyhjäkäynti röpöttää kuin 5 pyttynen mutta kierroksia ottaa paikallaan kohtalaisesti. n.10 min käytön jälkeen kun koskee kaasuun, tukehtuu siihen.
    Käy suunnattoman rikkaalla muutekin.

    Asiaa tutkittu ja ilmeisesti sähköpuolelle menee vika...


    tuolla saman tyylistä vikaa mut ratkaisu vain uupuu... prkl.

    Apu olis paikallaan kun loppuu kohta keinot.
    Last edited by maako77; 09-09-2006, 18:09.
    535xd f11 -11
    Ex.
    550iA Touring -06
    -545i A -04
    -535i sedan -88-
    -540i -10/97- 6-speed sedan
    -525i -89-
    -320i -98 4d-
    -535i sedan -88-
    -525tdsa touring -93-
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Ei kai pakosarjat vuoda? Eli vetelee välistä ilmaa putkeen ja lambda sekoaa totaalisesti.
    Retard Member

    Comment

    • maako77
      BTCF Member
      • Apr 2006
      • 234
      • Kotka

      #3
      uudet tiivisteet sieläkin eikä tuhnuttele tai muutakaan sarjoista
      535xd f11 -11
      Ex.
      550iA Touring -06
      -545i A -04
      -535i sedan -88-
      -540i -10/97- 6-speed sedan
      -525i -89-
      -320i -98 4d-
      -535i sedan -88-
      -525tdsa touring -93-

      Comment

      • maako77
        BTCF Member
        • Apr 2006
        • 234
        • Kotka

        #4
        nyt korjaantu tyhjäkäynti hieman kuin itsestään mutta 3. ja 4. vaihteella vedossa kone rytkyttää aika rajusti.. Kierroksia ottaa paikallaan ihan kohtuullisen hyvin ja kone kuulostaa suht normaalilta mutta tuo rytkytys on vielä outoa. Kaveri joka tuota nyt laittelee epäilee lisäilmaluistin toimivuutta.. mut tiiä sitä ny sitte kun ei viittis kaikkia osiakaan uusia mututuntumalla. Saiskohan sitä testattua jollain?
        535xd f11 -11
        Ex.
        550iA Touring -06
        -545i A -04
        -535i sedan -88-
        -540i -10/97- 6-speed sedan
        -525i -89-
        -320i -98 4d-
        -535i sedan -88-
        -525tdsa touring -93-

        Comment

        • Enska325i
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 333
          • Masku

          #5
          Venttiilit on säädetty?
          Itsellä ainakin rempan jälkeen kävi huonoa tyhjäkäyntiä, välillä tuntui käyvän viidellä. Syy oli olemattomissa venttiilin välyksissä, vaikka ne varmasti olin oikein säätänyt. Ilmeisesti ventiilit jotenkin asettuvat paikoilleen, kun laittaa koneen ekan kerran käymään.
          E46 330i M-sport touring

          ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
          sigpic

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Enska325i
            Venttiilit on säädetty?
            Itsellä ainakin rempan jälkeen kävi huonoa tyhjäkäyntiä, välillä tuntui käyvän viidellä. Syy oli olemattomissa venttiilin välyksissä, vaikka ne varmasti olin oikein säätänyt. Ilmeisesti ventiilit jotenkin asettuvat paikoilleen, kun laittaa koneen ekan kerran käymään.
            eräs moottorikoneistaja aikoinaan valisti että venttiilit säädetään vasta kun kansi on kiristetty paikoilleen..
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • Enska325i
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 333
              • Masku

              #7
              Originally posted by Axum
              eräs moottorikoneistaja aikoinaan valisti että venttiilit säädetään vasta kun kansi on kiristetty paikoilleen..
              Mites se välyksiin vaikuttaako, onko kansi kiristetty paikallen vai ei?

              Edit: Niin meinaskohan, se kun jotain kannen pultteja tulee jälkikiristää, lyhyen käytön jälkeen.
              Last edited by Enska325i; 07-09-2006, 19:20.
              E46 330i M-sport touring

              ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
              sigpic

              Comment

              • maako77
                BTCF Member
                • Apr 2006
                • 234
                • Kotka

                #8
                kyllä välykset pitäis olla kohillaan kun 2 kertaa säädettykkin.. puristuksia löytyi seuraavasti 1. 10,5
                2. 11
                3. 8,5
                4. 9
                5. 11
                6. 11
                palotilat ei vuoda kuin 3. ja 4. hieman öljytilaan (paine-ilmalla koestettu)

                Huomenna tutkitaan taas mittausarvoja boksilta antureista...
                535xd f11 -11
                Ex.
                550iA Touring -06
                -545i A -04
                -535i sedan -88-
                -540i -10/97- 6-speed sedan
                -525i -89-
                -320i -98 4d-
                -535i sedan -88-
                -525tdsa touring -93-

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by maako77
                  palotilat ei vuoda kuin 3. ja 4. hieman öljytilaan (paine-ilmalla koestettu)
                  Siis hetkinen, mikä nyt oikein vuotaa ja mihin

                  Normaali puristustuspaine M30 kiukaalle on 10-11 bar, tuo 8,5 bar on aika kaukana siitä. Monta % on ohivuodot, vai onko niitä edes mitattu?
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • xAnZax
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 92
                    • Sunshine City/ Riftinki Lossi

                    #10
                    Originally posted by maako77
                    kyllä välykset pitäis olla kohillaan kun 2 kertaa säädettykkin.. puristuksia löytyi seuraavasti 1. 10,5
                    2. 11
                    3. 8,5
                    4. 9
                    5. 11
                    6. 11
                    palotilat ei vuoda kuin 3. ja 4. hieman öljytilaan (paine-ilmalla koestettu)

                    Huomenna tutkitaan taas mittausarvoja boksilta antureista...
                    palotilat ei vuoda kuin 3. ja 4. hieman öljytilaan (paine-ilmalla koestettu),no mikäli minä en ihan väärässä ole niin eihän toikaan ihan normaalia ole,joten eikö sekin kannattaisi kuntoon laittaa ensin?? edit:leka ehti ensiksi
                    Last edited by xAnZax; 07-09-2006, 19:53.
                    Originally posted by Rockford
                    jo kdffz< jerraan näin i´nssinn alasti ihan posliini

                    Comment

                    • maako77
                      BTCF Member
                      • Apr 2006
                      • 234
                      • Kotka

                      #11
                      siis tää asentaja meinas et se on suht normaalia näiden sylinterien osalta paljon ajetussa koneessa... kyl koneen pitäis normaalisti käydä viel 8 puristuksillakin.. ainaki muutama japanin ihme on toiminu huonoillakin puristuksilla ihan huomaamattomasti, tehottomasti mutta ilman käyntihäiriöitä. Onhan bimmeri tietysti huomattavasti mutkikkaampi mut silti...

                      ei ole mitattu ohivuotoja.. toimi motti viel 3vkoa sitten ihan hyvin ennenku napsahti keinu. nyt uudet hilut kannessa + nokka, koneistettu venat ja kansi oiottu. kaikki tiivisteet yläkertaan.
                      Last edited by maako77; 07-09-2006, 20:41.
                      535xd f11 -11
                      Ex.
                      550iA Touring -06
                      -545i A -04
                      -535i sedan -88-
                      -540i -10/97- 6-speed sedan
                      -525i -89-
                      -320i -98 4d-
                      -535i sedan -88-
                      -525tdsa touring -93-

                      Comment

                      • Anttiha
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 138
                        • Tampere

                        #12
                        Ratkaisua kaipaisin itsekkin tähän ongelmaan.
                        Kokolailla sama vika on m20b27 koneessa.Tyhjäkäynnilla pätkäsee silloin tällöin melkein jopa säännöllisesti mutta kuitenkin harvoin. Vedossa kahdessa kohdassa pätkii, noin 2tuhatta ja 4tuhatta kierrosta.Suuttimen o-renkaat vaihdoin ja se autto vähän kayntiin mutta pätkiminen ehkä jopa selkeni entisestään. Kaasuläpän asentotunnistimen vaihdoin toiseen ilman mitään muutosta.Uusittu on tulpat, johdot, virranjakaja. Eri bokseja koitettu ja imu(kumi)putket vaihdettu, ilman mitään muutoksia.
                        Alkaa ideat loppua kohta itseltä

                        Comment

                        • ile01
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 191
                          • Helsinki

                          #13
                          Kannattaa kattoa, toi suuttimien johto.srj liitin, jos olis vähän hapettumaa vaikka....
                          Siis se joka tulee auton johtosarjaan urospuolisena
                          vhl:llän vemppa team

                          Comment

                          • hednam
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 959

                            #14
                            Itsellä löyty kans m20b27 koneeseen ku vaihoin b25sen kansi, säätämällä ilmamäärämittari autto asiaa, nyt on hiilipinta niin kulunu että pätkyttelee tietyllä kierroksilla

                            2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                            Comment

                            • maako77
                              BTCF Member
                              • Apr 2006
                              • 234
                              • Kotka

                              #15
                              mulla toi selvis.. käytii läpi kaikki letkut, liittimet yms. puhdistettii tai vaihdettiin uuteen. Suurin vian aiheuttaja tod.näkösesti löysällä olleet 1. ja 2. suuttimien liittimet. Kantta irottaessa varmaankin tullu tota piuhanippua tönittyä senverran että nuo liittimet on sitte irronnut. Itse piuhakotelo ei mulla ollu auki missään vaiheessa. Haitarilurtsun sisältä piuhakotelosta pestiin spray cleanerillä ja paine-ilmalla kun näytti olevan öljyä päässyt öljynpaineanturin rikon yhteydessä. Myös laitoimme akulle ja koneelle lisä maadoitukset.

                              Nyt toimii tosi hyvin ja vetoja on!

                              Ainiin.. bensan paineet mitattiin ja ne oli ihan kunnossa nekin.

                              Mukava päästä taas ajamaan Autoa ton tiisselin jälkeen.
                              535xd f11 -11
                              Ex.
                              550iA Touring -06
                              -545i A -04
                              -535i sedan -88-
                              -540i -10/97- 6-speed sedan
                              -525i -89-
                              -320i -98 4d-
                              -535i sedan -88-
                              -525tdsa touring -93-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎