memebuy23buy

e32/e34 sähköpenkkien kytkentä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jorke
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 206
    • Kouvola

    #16
    Ei ollut minkäänlaista henkeä tuossa kuskin penkissä. Taitaa se ohjausyksikkö olla sitten rikki. Tiesin et jotain vikaa penkissä on kun sitä oli purettu jonkun verran. Ja myyjä ilmoitti et jotain häikkää. Mut toivossa on hyvä elää. Olivat niin edulliset kuitenkin ja hyvässä kunnossa mustat nahat et hyvät tulee viel.

    No nyt sit eessä sen mekaanisen kytkennän tekeminen. Hyvä kun mainitsit et erilaiset noi ohjauskytkimet. Ei ois tullut heti kyl mieleen. Ohjausyksikköhän ei tarvi kun tiedon et tätä nappia painetaan, repsikan penkissähän kytkin vaihtaa napaisuuden kokonaan moottorille. Tämänhän ohjausboxi tekee kuskin penkissä.

    Ajattelin et jos kytkimen sisäisen kytkennän sais muutettua mut taitaa tulla rojut silmille jos enempää purkaa. Taitavat olla niin erilaiset eri puolilla kytkimet et pakko tehdä muuten.

    Ajattelin et toi alkuperäiset kuskinpenkin nappulat ohjais releitä, silleen sais toimimaan. Tarvii vaan 10 relettä. Tai tietääkö kukaan onko autoreleitä semmoisia, missä on yksi kela ja kahdet sulkeutuvat käret? Ei tarvis kun 5 enää sillon.

    Mut kyl tää tästä.

    Jos jollain on projekti sähköpenkki tai osia niin voin ostaa.
    BMW e61 545 -05 Touring

    Ex. BMW e39 540 -97 Touring
    Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
    Ex. BMW e34 520 -88

    Comment

    • schwarze
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 2016
      • Kangasala

      #17
      Niinkuin totesin, niin minulla on tuollainen repsikan penkin johtosarjalla toteutettu ohjaus ja jos sitä ei tiedä niin ei sitä kukaan edes huomaaa, käytännössähän siitä piti vain pari liikesuuntaa vaihtaa. Mutta jos se sun moduli on varmasti rikki niin ehkä voisit käyttää siinä olevia kontaktoreita langoitat sen modulin sisältä vaan sitten uusiksi.
      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

      Comment

      • jorke
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 206
        • Kouvola

        #18
        Joo, tuli se mieleen et käyttäs sitä modulia hyväkseen. Siellä sisällä on ainoastaan 8 relettä, vähän ihmettelin.

        Tuli tossa mieleen et voishan sit käydä näyttää yhdelle elektroniikka gurulle et mitä se on siitä mieltä, et osaisko se korjata. Ottais modulin, johtosarjan ja yhden moottorin sinne et se vois testata.

        No pitää miettiä
        BMW e61 545 -05 Touring

        Ex. BMW e39 540 -97 Touring
        Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
        Ex. BMW e34 520 -88

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2016
          • Kangasala

          #19
          Kerroppas sitten muillekin kun saat tietoo, miten homma etenee, mulla nousi tie pystöön kun siihen moduliin ei "löytny" piirikaavioita (bmw+bosch) ja ne komponentit...niitä ei löytyny mistään manuaaleista. Meillä mittauksien perusteella se muistilohko ei saanu jännitettä.
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • jorke
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 206
            • Kouvola

            #20
            Minäpäs ilmottelen sit. Kaveri sano et viikonloppuna kattelee.

            Kävin vaan kysymässä et kiinnostaako sit korjaillla tommosta ja meinas viedä boxin käsistä . Vein sille seuraavan päivänä penkin kiskon jossa 2 moottoria, johtosarjan, kytkimet ja boxin. Saas nähdä miten käy.

            Jos ei saa kuntoon niin teen ohjauksen releillä. Tarvii vaan 20 relettä.... 5 moottoria ja jokaiselle 4 relettä
            BMW e61 545 -05 Touring

            Ex. BMW e39 540 -97 Touring
            Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
            Ex. BMW e34 520 -88

            Comment

            • jorke
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 206
              • Kouvola

              #21
              No nyt sain tuon penkin ohjausboxin takasin. Se heppu sai korjattua sen ohjausboxin.

              Siinä boxissa on kaksi kappaletta jotain jänniteregulaattoria ja toinen syöttää +5vkäyttöjännitteet logiikkapiirille eli sille mikä sitä penkkiä ohjaa. Regulaattori oli pimeänä ja ei antanut ulos mitään. Sen piirin numerolla ei löytynyt vastaavaa eikä mitään niin se sovelsi itse jonkun kikan, katko pirilevysstä jotain ja sellasta . Mut nyt se pelaa kun kytkee johtoihin 12V. Pitää vaan tehdä sellainen ohjaus et ei tule koko ajan boxille jännite. Nyt ei tule pääboxilta datalinjaa ym ylimääräisiä mut toimii nyt ainakin perustoiminnot.

              Hintaa tuli korjaukselle 70€. Säästy iso vaiva verrattuna siihen et ois releohjausta käynyt tekemään.
              BMW e61 545 -05 Touring

              Ex. BMW e39 540 -97 Touring
              Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
              Ex. BMW e34 520 -88

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2016
                • Kangasala

                #22
                Loistavaa Toimiiko penkissä siis myös muistit, vai tarkoititko perustoiminnoilla liikeratojen manuaalista säätöä? Sitten tietysti kiinnostasisi kuva tehdystä modauksesta ja korvaavan komponentin valmistaja/tyyppi/numero
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • jorke
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 206
                  • Kouvola

                  #23
                  Originally posted by kot8630 View Post
                  Loistavaa Toimiiko penkissä siis myös muistit, vai tarkoititko perustoiminnoilla liikeratojen manuaalista säätöä? Sitten tietysti kiinnostasisi kuva tehdystä modauksesta ja korvaavan komponentin valmistaja/tyyppi/numero
                  En ole kokeillut muistitoimintojen toimintaa. Tänään pitäisi penkki asentaa paikalleen.

                  Pitääpi huvikseen katsoa sinne boxin sisään, mitä siellä on tapahtunut .
                  BMW e61 545 -05 Touring

                  Ex. BMW e39 540 -97 Touring
                  Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
                  Ex. BMW e34 520 -88

                  Comment

                  • KingOnTheRoad
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 573
                    • Kemijärvi

                    #24
                    penkinlämmittimet e34

                    Vähän OT, mutta sivuaa aihetta:think

                    eli mulla on e34 535i -91, siinä on vaihdettuna m5 sport nahka penkit ja näin talven tullessa alkaa perse jäätymään etupenkeissä, ku ei lämmittimet pelaa. liittimet on kiinni penkeissä(laitoin koska eivät olleet) ja tästä seurasi vain, että katkaisijoihin syttyy valot samalla ku laittaa parkit/ajovalot päälle. Eli pitäisikö tulla penkistä jotain johtoja muuta kuin tuo liitin? Esim.erillistä maajohtoa?
                    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                    E36 328i coupe -95 "UXI"
                    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                    Yamaha yz250 -02

                    Comment

                    • jorke
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 206
                      • Kouvola

                      #25
                      Originally posted by KingOnTheRoad View Post
                      Eli pitäisikö tulla penkistä jotain johtoja muuta kuin tuo liitin? Esim.erillistä maajohtoa?
                      Mulla ei ainakaan tule kuin ainoastaan tuo yks iso liitin ja kaikki pelaa. Tänään just ekan kerran kokeilin aamulla penkinlämmitintä.

                      Mikähän on kun alussa suurempi teho ei pysynyt päällä vaan sammu kaks kertaa? Sit laitoin pienemmälle teholle ja pelas ihan hyvin. Sen jälkeen kokeilin vähän ajan päästä isoa tehoa ja pelas ihan ok.
                      BMW e61 545 -05 Touring

                      Ex. BMW e39 540 -97 Touring
                      Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
                      Ex. BMW e34 520 -88

                      Comment

                      • jorke
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 206
                        • Kouvola

                        #26
                        Originally posted by kot8630 View Post
                        Loistavaa Toimiiko penkissä siis myös muistit, vai tarkoititko perustoiminnoilla liikeratojen manuaalista säätöä? Sitten tietysti kiinnostasisi kuva tehdystä modauksesta ja korvaavan komponentin valmistaja/tyyppi/numero
                        Kyllä muistitkin toimii. Aika hieno homma .

                        Otin kuvia tuosta piiristä ja mitä sinne oli tehty. Näytti siltä, että siitä piiristä on jumpattu yhteen ainoastaan kaksi jalkaa. Otin muutaman kuvan. Jos niistä saa jotain selvää niin laitan tänne linkit
                        BMW e61 545 -05 Touring

                        Ex. BMW e39 540 -97 Touring
                        Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
                        Ex. BMW e34 520 -88

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2016
                          • Kangasala

                          #27
                          Originally posted by jorke View Post
                          Kyllä muistitkin toimii. Aika hieno homma .

                          Otin kuvia tuosta piiristä ja mitä sinne oli tehty. Näytti siltä, että siitä piiristä on jumpattu yhteen ainoastaan kaksi jalkaa. Otin muutaman kuvan. Jos niistä saa jotain selvää niin laitan tänne linkit
                          Hyvä juttu, tiedä vaikka ryhtys omaakin korjaamaan
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2016
                            • Kangasala

                            #28
                            Originally posted by jorke View Post
                            Kyllä muistitkin toimii. Aika hieno homma .

                            Otin kuvia tuosta piiristä ja mitä sinne oli tehty. Näytti siltä, että siitä piiristä on jumpattu yhteen ainoastaan kaksi jalkaa. Otin muutaman kuvan. Jos niistä saa jotain selvää niin laitan tänne linkit
                            No paneppas ny..
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • jorke
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 206
                              • Kouvola

                              #29
                              Originally posted by kot8630 View Post
                              No paneppas ny..
                              . No laitetaapas kuvat mitkä silloin otin:





                              Elikkäs käsittääkseni tuo laitimmainen osa oli rikki eikä syöttänyt tai ohjannut syöttöä logiikkapiirille. Alapuolelta on yhdistetty kaksi jalkaa jolloin boxi alkoi toimimaan.

                              Nyt viel tarvii releellä tehdä ohjaus, jolla saa virran katkaistua. Tämä siksi ettei boxi ois aina päällä.
                              BMW e61 545 -05 Touring

                              Ex. BMW e39 540 -97 Touring
                              Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
                              Ex. BMW e34 520 -88

                              Comment

                              • schwarze
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 2016
                                • Kangasala

                                #30
                                Ok..kiitos kuvista, siellä on siis emitterin ja kollektorin väli jumpattu yhteen, jolloin se ei tarvitse enää ulkopuolista ohjausta, se syy miksi sitä ohjausta ei tule on siis selvittämättä. No jos se toimii, niin tuo on varmasti halvin keino vian kiertämiseen. Tuo transistori on muuten alkuperäinen, sitä ei kaiketi ole vaihdettu :think
                                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                                Comment

                                Working...
                                X