memebuy23buy

E34 M5 röpeltää ajossa?! (Ongelma ratkaistu! Nyt löyty vika!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leba
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2101
    • Espoo

    E34 M5 röpeltää ajossa?! (Ongelma ratkaistu! Nyt löyty vika!)

    Eli

    tänään ilmaantui tämmöinen vika. Autona siis e34 m5 3.8 koneella. Radalle mentäessä vika ilmaantui ensimmäisen kerran. Motarilta kun laskeuduttiin, hidastettiin ja lähdin uudelleen kiihdyttämään, niin n. 4000 kierroksen jälkeen alkoi röpeltäminen ja nykiminen. Tuntui kuin auto tukehtuisi. Tasakaasulla menee todella nätisti, eikä röpellä yhtään mutta kun länttää kaasun pohjaan, niin n. 4000 alkaa röpellys ja loppuu n. 5500 kohdalla ja kiertää nätisti aina rajottajalle asti.

    Meno matkalla auto ei tehnyt kuin kerran tuon. Radalla ajoin n. 15-20 kierrosta ilman ongelmia.

    Kotimatkalla röpeltämistä tapahtui useammin, n. 5-6 kertaa (tietenkin tiukoissa ohitustilanteissa) ja tuntuu semmoista pientä "nylpyttämistä" tasakaasulla. Tyhjäkäynti on tasainen ja paikallaan nappaa kierroksia tavallisesti.

    Nyt kiinnostaisi tietää, miten tässä laitteessa on bensansyöttö, sytytys yms. hoidettu? Check listaa lähtisin tätä kautta hakemaan ja tarkistaisin/vaihtaisin osat.

    -Tulpat vaihdettu n. 40 000 km sitten, vaikutusta?
    -Puolan kunnosta ei mitään hajua?
    -Imuvuotoja ei "pitäisi" olla
    -Ilmamäärämittari vaihdettu
    Last edited by Leba; 17-09-2006, 13:21.
    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11738
    • Kouvola

    #2
    Eikö täss uudemmassa S38:ssa ole jokaisella sylinterillä omat puolat jo?

    Lähtisin ite kokeilemaan tulppien vaihdolla hommaa eteenpäin...

    Toi pieni nykivä veto on mun mielestä aika tyypillistä tolle konemallille...

    Comment

    • RcMTm5
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 65
      • Kotka

      #3
      Tervetuloa "kerhoon"

      Samanlaista vikaa ollut ja on edelleen myös omassa kulkineessa, samalla moottorilla. Ja mystisintä viassa on se, että se "nollaantuu" kun ottaa akunkengän irti joksikinaikaa, jolloin jotain järjestelmästä ilmeisesti nollaantuu. Ja taas toimii, mutta vain jonkun 40 kilsaa...

      Oletko huomannut bensankulutuksessa kasvua vian ollessa päällä?

      Omassa vahdettujen tai 100% ehjillä osilla kokeiltujen osien lista, joilla ei kuitenkaan todettu mitään vaikutusta vikaan:

      Tulpat
      Kaikki puolat
      Ecu
      Kaasuläpänasentotunnistin
      Kaikki anturit mitattu(toimii)

      Seuraavaksi aion testata ehjää maffia. Voisiko olla niin, että maffin lankasysteemi kuumetessaan ei enää suostu toimimaan ja antaa virheellistä singnaalia ilmamäärästä. Onko jollakin tietoa antaako rikkinäinen maf liian suuren vaiko pienen ilmamäärän tulon eculle. Kiinnostaa vaan siksi, kun tuntuu omassa seokset menevän rikkaalle kun lyö vikaa päälle...
      BMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.

      Comment

      • Leba
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2101
        • Espoo

        #4
        Originally posted by RcMTm5
        Samanlaista vikaa ollut ja on edelleen myös omassa kulkineessa, samalla moottorilla. Ja mystisintä viassa on se, että se "nollaantuu" kun ottaa akunkengän irti joksikinaikaa, jolloin jotain järjestelmästä ilmeisesti nollaantuu. Ja taas toimii, mutta vain jonkun 40 kilsaa...

        Oletko huomannut bensankulutuksessa kasvua vian ollessa päällä?

        Omassa vahdettujen tai 100% ehjillä osilla kokeiltujen osien lista, joilla ei kuitenkaan todettu mitään vaikutusta vikaan:

        Tulpat
        Kaikki puolat
        Ecu
        Kaasuläpänasentotunnistin
        Kaikki anturit mitattu(toimii)

        Seuraavaksi aion testata ehjää maffia. Voisiko olla niin, että maffin lankasysteemi kuumetessaan ei enää suostu toimimaan ja antaa virheellistä singnaalia ilmamäärästä. Onko jollakin tietoa antaako rikkinäinen maf liian suuren vaiko pienen ilmamäärän tulon eculle. Kiinnostaa vaan siksi, kun tuntuu omassa seokset menevän rikkaalle kun lyö vikaa päälle...
        Ei ainakaan ajotietokoneen mukaan ole bensankulutus noussut (vielä)? Täytyypi seurailla. V*ttumainenhan toi on ajaa ku rykii jos lähtee vähänkin kiihdyttämään. Saas nähä onko tässä aikaa tota värkkäillä ja joutuuko ihan pajalle asti roudaamaan.
        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

        Comment

        • RcMTm5
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 65
          • Kotka

          #5
          Kertoilehan meille muillekin sitten mitä siellä pajalla diagnosoivat... Toivottavasti vika tähän löytyy. Kokeilepas ihan mielenkiinnosta, vaikuttaako akunkengän irrotus sinulla. Otat vaikka yöks irti niin aamulla huomaat eron...
          BMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11738
            • Kouvola

            #6
            Tai yks mikä vois tulla kanssa mieleen olis lambdavika
            Heittelee noita arvoja ni heittelee seoksia miten sattuu ja lopun sitte tietääkin...

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #7
              Jos röpeltää/röpöttää, voisi viitata polttoaineen saantihäiriöihin. Sytkähäiriöt ovat aina terävämpiä nykäisyjä. Mitenkähän bensapaineen säädin? Tai polttoainepumppu?

              Comment

              • ile01
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 191
                • Helsinki

                #8
                Mites noi alipaine letkut/putket pakosarjan tuntumassa, kaverilla vastaavia naputus/röpötys ilmiöitä m5 vm90, loppu tyysti kun vaihdettiin ehjät letkut
                vhl:llän vemppa team

                Comment

                • RcMTm5
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 65
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by ile01
                  Mites noi alipaine letkut/putket pakosarjan tuntumassa, kaverilla vastaavia naputus/röpötys ilmiöitä m5 vm90, loppu tyysti kun vaihdettiin ehjät letkut
                  Voisitko vähän nyt selventää, että minkälaisia alipineletkuja siellä pakosarjan tuntumassa menee tossa S38b38 motissa...?
                  BMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.

                  Comment

                  • jani1632
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 2243
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Täällä myös hieman samaa ongelmaa...röpeltää ja heittää putkesta paksut mustat savut(lue polttoainetta paljon) n.4000-5000kierroksessa....muutaman vedätyksen jälkeen pelaa taasen hyvin.
                    Mitä lambda jännitettä seurasin testerillä niin hieman hitaasti tuli mukana joten oletan syyn olevan lambdassa....
                    Tallin täytteet:
                    E70 3.0d -09
                    E34 540ia -94
                    E39 520d -00
                    E39 528i M-sport -00
                    E60 520i -04
                    E30 -86
                    E61 520da -09

                    Comment

                    • reddewil
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 3015
                      • West Coast

                      #11
                      Originally posted by Esko
                      Tai yks mikä vois tulla kanssa mieleen olis lambdavika
                      Heittelee noita arvoja ni heittelee seoksia miten sattuu ja lopun sitte tietääkin...
                      Kaasu pohjassa viis veisaa lambdan arvoista...
                      ...

                      Comment

                      • jani1632
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 2243
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by jani1632
                        Täällä myös hieman samaa ongelmaa...röpeltää ja heittää putkesta paksut mustat savut(lue polttoainetta paljon) n.4000-5000kierroksessa....muutaman vedätyksen jälkeen pelaa taasen hyvin.
                        Mitä lambda jännitettä seurasin testerillä niin hieman hitaasti tuli mukana joten oletan syyn olevan lambdassa....
                        Edit:vika paikallistettu,lambda arvo ei seuraa ollenkaan kaasua....uusi ALKUPERÄINEN lambda tilattu.
                        Last edited by jani1632; 17-09-2006, 22:22.
                        Tallin täytteet:
                        E70 3.0d -09
                        E34 540ia -94
                        E39 520d -00
                        E39 528i M-sport -00
                        E60 520i -04
                        E30 -86
                        E61 520da -09

                        Comment

                        • ile01
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 191
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by RcMTm5
                          Voisitko vähän nyt selventää, että minkälaisia alipineletkuja siellä pakosarjan tuntumassa menee tossa S38b38 motissa...?



                          nuo letkut pakosarjassa, ja täällä on kirjoiteltu tästä aiheesta ennenki, ja jopa ratkaistukkin, en ite löytänyt searchill tarinaa, mutta......
                          vhl:llän vemppa team

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Originally posted by ile01
                            http://www.realoem.com/bmw/showparts...85&hg=11&fg=50

                            nuo letkut pakosarjassa, ja täällä on kirjoiteltu tästä aiheesta ennenki, ja jopa ratkaistukkin, en ite löytänyt searchill tarinaa, mutta......
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Leba
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 2101
                              • Espoo

                              #15
                              Tästä ongelmasta selvittiin ilmamassamittarin vaihdolla. Eli "uusi" käytetty, minkä ostin sanoi sopimuksensa totaalisen irti, joten laitoin vanhan "pikku" viallisen takaisin kiinni ja nyt pelittää vaikkei täydellisesti. Eli sama vanha ongelma palasi heti tuon vanhemman mittarin jälkeen, eli nyt hummaa kierroksia tyhjäkäynnillä 900 - 1200 rpm.

                              edit:

                              Eli eiköhän tätä "unelmaa" kestänyt n. 30 km, kun sama vastaava rykiminen jo näyttäytyi. Eli sammutin auton, käynnistin ja lähdin uudelleen liikkeelle niin rykiminen alkoi. Pysähdyin uudelleen, sammutin ja käynnistin niin sitten ihan normaalia menoa taas. Eli voikohan nyt olla mahdollista, että olen onnellinen kahden paskana olevan massamittarin omistaja? Tai sitten tosissaan vika on jossain muualla, noh huomenna selviää lisää.
                              Last edited by Leba; 14-09-2006, 17:58.
                              Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                              Comment

                              Working...
                              X