E34 525i 91-> (Essonbaarivisa, osa 1)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jouskari
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2002
    • 442
    • Tampere

    E34 525i 91-> (Essonbaarivisa, osa 1)

    eli nyt visan aiheena se uudempi 2.5 litranen, eli 24 venttiili kone.

    kysymys 1. onko siinä nokka-akselin käyttö hihnalla vai ketjulla?

    kysymys 2. onko runsaasti kansiongelmia? mulle selitettiin että kansia menee kuin jarrupaloja ja että aivan paska kone sen suhteen.
    uus kansi maksaa kääpiövaltion kansantuotteen verran.

    Tässä vähän selasin tekniikka osiota ja ei sieltä semmoisia kokemuksia löytynyt lainkaan? Onko kellekään sattunut napsahtamaan?

    jatkokysymys: jos ei, niin kestääkös koneet muutoin hyvin? (eli jos huolletaan, mutta myös ajetaan. )
    kunka paksu lompakko pitää olla, jos meinaa moisen auton pitää ajokunnossa?
    Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-
  • Sene
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 925
    • Enschede, The Netherlands

    #2
    1:ketjulla
    2:en ole ainakaan ikinä kuulut moisesta
    F11 LCI 535xi


    Ex.

    E36 320i sedan
    E36 LCI 328i coupe
    E61 LCI 530xi

    Comment

    • mailman
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 8004
      • Vantaa

      #3
      Re: E34 525i 91-> (Essonbaarivisa, osa 1)

      Originally posted by Jouskari
      eli nyt visan aiheena se uudempi 2.5 litranen, eli 24 venttiili kone.

      kysymys 1. onko siinä nokka-akselin käyttö hihnalla vai ketjulla?

      kysymys 2. onko runsaasti kansiongelmia? mulle selitettiin että kansia menee kuin jarrupaloja ja että aivan paska kone sen suhteen.
      uus kansi maksaa kääpiövaltion kansantuotteen verran.

      Tässä vähän selasin tekniikka osiota ja ei sieltä semmoisia kokemuksia löytynyt lainkaan? Onko kellekään sattunut napsahtamaan?

      jatkokysymys: jos ei, niin kestääkös koneet muutoin hyvin? (eli jos huolletaan, mutta myös ajetaan. )
      kunka paksu lompakko pitää olla, jos meinaa moisen auton pitää ajokunnossa?
      1. Ketjulla.
      2. Eipä ole itsellä ainakaan vielä mennyt, ~1 vuosi 525iA (vm94/11) ja 30tkm takana.
      Jatko. Sanotaan että ainakin tuo M50B25 kone kestää vaikka ja kuinka, kun perushuollot tekee edes kerran vuodessa, ts. erittäin luja tekoinen kone. :wink:
      G01 ///M40i '19
      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
      E39 ///M5 '00

      Comment

      • JanneT
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2002
        • 622
        • Espoo

        #4
        Kaikki M50 koneet ovat ketjulla.

        Käsittääkseni kansiongelmat ovat aika harvinaisia, ei täällä palstalla ainakaan kovin paljoa ole ollut juttua niistä.

        Kone kestää kyllä käyttöä kun sitä huolletaan, mutta tuon ikäisessä kannattaa varautua erilaisiin pikkuvikoihin joista taas löytyy paljon juttua: tyhjäkäynti häiriöt, imuvuodot, päästöongelmat, tehohäviöt yms. ruiskutuslaite viat.
        Power DZL

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Tuossa jotain kannen halkeamisesta, tosin M50 moottoria ei jutussa mainita.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Robi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 7606
            • Vantaa

            #6
            Kaverilla on -91 525i 24v ja se on saanut niin huonoa huolenpitoa että hirvittää..oliskohan öljyt vaihdettu reilun kahden vuoden aikana nelisen kertaa, aina kylmällä koneella kaasu pohjaan yms.

            Kone kestää, ja itseasiassa kaikki muukin on kestänyt siinä...tällä hetkellä kilsoja mittarissa 280tkm.

            Eli normaaliajolla pitäisi olla ongelmaton auto :wink:
            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
            Tiedustelut priva tai 0452210069

            Current
            E61 530d
            E39 530d
            E39 520iA
            E46 330xd
            E28 528i

            Comment

            • nut
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1613
              • Vaasa/Kauhajoki

              #7
              Juu eipä oo omassakaan ollu mitää ongelmaa vaikka kansi olikin vaihdettu just enneku ostin mutta tämäkin johtu siitä että ylävesiletkun muovikiinnike oli haljennu ja veden pihalle täysistä vauhdeista. Eli siis kannattaa tarkistaa se syylärin puolen pää siitä letkusta.


              uus kansi maksaa kääpiövaltion kansantuotteen verran.
              Noh, 6000 kr eli jotain 650 eur sis. takuukäytetyn kannen, hilppeet, plaanauksen ja työt ei mun mielestä oo hirvee hinta...
              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

              Comment

              • Syppe
                Newbiemmer
                • Mar 2004
                • 14
                • Tampere

                #8
                Korjaamoaikoina en törmänny yhteenkään m50:n kansiongelmaan, m20:a kyllä sitten tuli ja meni...
                BMW e30 325
                VW g2 td

                Ex BMW e30 320
                Ex BMW e30 318

                Comment

                Working...
                X