Eli BMW:hen vaihdettiin tässä noin kuukausi sitten remmit (ne kaksi, laturiremmi ja se toinen mikä se nyt onkaan) ja vesipumppu. Tänään kävin näyttämässä autoa korjaamolla ja korjaaja suihkutti jotain remmeille. Ainakin tyhjäkäyntivikinä poistui, mutta nyt myöhemmin iltapäivällä kun tulin kotiin, niin jokin vikisee edelleen kun kierroksia on noin 2 000 r/min tai enemmän, "viik-viik-viik-viik..." Ennen remmien vaihtoa mikään ei vikissyt. Tiedättekö te mahdollisesti, että missä vika? Kiristinrulla väsynyt? Tai sitten uudet hihnat ovat vaan niin paskoja?
E34 M50 ja remmit vinkuu?
Collapse
X
-
Onkos ne rullat vaihdettu milloin viimeksi? Itsellä loppu vikinät yms. kun vaihdoin rullatOriginally posted by Hökötin View PostEli BMW:hen vaihdettiin tässä noin kuukausi sitten remmit (ne kaksi, laturiremmi ja se toinen mikä se nyt onkaan) ja vesipumppu. Tänään kävin näyttämässä autoa korjaamolla ja korjaaja suihkutti jotain remmeille. Ainakin tyhjäkäyntivikinä poistui, mutta nyt myöhemmin iltapäivällä kun tulin kotiin, niin jokin vikisee edelleen kun kierroksia on noin 2 000 r/min tai enemmän, "viik-viik-viik-viik..." Ennen remmien vaihtoa mikään ei vikissyt. Tiedättekö te mahdollisesti, että missä vika? Kiristinrulla väsynyt? Tai sitten uudet hihnat ovat vaan niin paskoja?
F40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
E36 "nokivasara" Touring -99
-
Ne uudet hihnathan on paljon "jämäkämpiä" kuin ne vanhat ja virttyneet. Lähinnä ajattelin että ne rullat on myös kovemmalla uusien hihnojen kanssa. Orggisrullien laakerit ei kuulemma ole mitään "maailman tappiin asti" kestäviä. Kun vanhoja rullia tutkin niin kyllä niissä oli jo aikalailla väljää ja laakerit vinkuivat...Originally posted by Hökötin View PostHmm rullat ovat varmaan aika vanhat, mutta ei vikissyt vanhoilla remmeillä. Jotain outoa kyllä on. Kas kun ei tullut mieleen sanoa korjaajalle, että rullat pitänee vaihtaa kanssa. :thinkF40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
E36 "nokivasara" Touring -99
Comment
-
Eihän ne uudet rullat ilmaisia ole mutta sitten jos/kun ne vanhat hirttää kiinni niin hihna läks, ja sitten ollaan tienposkessa jonkun aikaa. Tietysti , voihan se olla että vinkuna häviää kun uusi hihna on jonkin aikaa pyörinyt ja asettunut. Onhan tohon vinkumiseen olemassa tosiaan noita suihkutettavia mömmöjä mutta jaksaako niitä aina ole ruiskuttelemassa, se onkin toinen juttu..Originally posted by Hökötin View PostJees, täytyy miettiä, että mitä teen. Ehkä pitää varata taas aika korjaamolle.
Last edited by erese; 29-09-2006, 19:55.F40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
E36 "nokivasara" Touring -99
Comment
-
Edelleenkin kitisee. Kävin viime viikolla merkkikorjaamossa ja siellä vaihdettiin kiristinrulla uuteen, mutta ei se näköjään vieläkään auttanut. Muita rullia ei pystytty vaihtamaan, koska niitä ei ollut hyllyssä. Kenties kannattaa vaihdattaa muutkin rullat kuin vain se kiristinrulla? Rahaa tosin menee tässä vian ratkomisessa (ehkä turhaan?). Lopuksi varmaan ei ole muuta mahdollisuutta kuin vaihdattaa ne hihnat uusiin? Sinänsä olisi tyhmää vaihtaa uudet saksalaiset hihnat täysin uusiin.
Comment
-
Kokeile tuota hemin kikkaa jos vaikka auttas. Sitten voit tietysti kokeilla laittaa hieman voiteluainetta (retinax tms.) niihin vanhojen rullien keskiöihin, kun yksitellen voitelet ne niin saatat saada selville mikä niistä rullista sen äänen päästää. Hihnallehan ei sit saa em. aineita päästää...Originally posted by Hökötin View PostEdelleenkin kitisee. Kävin viime viikolla merkkikorjaamossa ja siellä vaihdettiin kiristinrulla uuteen, mutta ei se näköjään vieläkään auttanut. Muita rullia ei pystytty vaihtamaan, koska niitä ei ollut hyllyssä. Kenties kannattaa vaihdattaa muutkin rullat kuin vain se kiristinrulla? Rahaa tosin menee tässä vian ratkomisessa (ehkä turhaan?). Lopuksi varmaan ei ole muuta mahdollisuutta kuin vaihdattaa ne hihnat uusiin? Sinänsä olisi tyhmää vaihtaa uudet saksalaiset hihnat täysin uusiin.Last edited by erese; 09-10-2006, 00:23.F40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
E36 "nokivasara" Touring -99
Comment
Comment