Eli foorumilla ollu puhetta ettei uskalla laittaa muutakuin et52 vanteet, mutta osa on käyttäny e36:sen vanteita. Ite olisi meininki ostaa tässä vanteet, mutta onko niiden oltava ET52 vai uskallanko laittaa tuohon muut, jotka alle menevät? Saako jostain levikepaloja tms että tuon et:n saa kohdilleeen?
BMW 525ix vannekysymyksiä
Collapse
X
-
No et ainakaan levike paloilla saa et 52 aikaan. Se on aika sisään vetävä, joten e36:sen vanteet tuo vaan ulommas pyörää. Näyttää paremmalta ja on parempi ajaa, jos ei ota kaariin kiinni...Originally posted by Dawg- View PostEli foorumilla ollu puhetta ettei uskalla laittaa muutakuin et52 vanteet, mutt osa on käyttäny e36:sen vanteita. Ite olisi meininki ostaa tässä vanteet, mutta onko niiden oltava ET52 vai uskallanko laittaa tuohon muut, jotka alle menevät? Saako jostain levikepaloja tms että tuon et:n saa kohdilleeen?
-
Siirretty Tekniikka osioon...hieman tarkkuutta nyt niihin postauksiin!
BMW varaosat, tuning & styling!

E92 335i -06
ex E46 330Ci -02
ex E46 328i Coupe -99
ex E36 325i Coupe -92
Comment
-
Arvelinki ettei levikepaloilla homma luonnistu. Mutta joku väitti että alusta geometria menee hongilleen jos laittaa eri et vanteet ja että laakerit kuluvat myös yms.Originally posted by Bmw Master View PostNo et ainakaan levike paloilla saa et 52 aikaan. Se on aika sisään vetävä, joten e36:sen vanteet tuo vaan ulommas pyörää. Näyttää paremmalta ja on parempi ajaa, jos ei ota kaariin kiinni...
Ja sori, en ollu tosiaan iha varma mihi tää kuuluu, mut teknikkaanhan se
_____
BMW - Fahren des Vergnügens

e34 525ix touring -93
ex. e36 316i -91
Comment
-
No tottakai laakerit kuormittuu enemmän kun pyörä kauempana, mutta näkyykö se missään. 500tkm ja laakerit vaihtokunnossa?Originally posted by Dawg- View PostArvelinki ettei levikepaloilla homma luonnistu. Mutta joku väitti että alusta geometria menee hongilleen jos laittaa eri et vanteet ja että laakerit kuluvat myös yms.
Comment
-
Ittelläni on talvipyörissä et46 eikä noin pieni heitto tunnu missään. Niin ja E36:sta on vannesatsi peräisin. Oma arvaukseni on, että enemmin tuntuu ajossa kuin laakereissa jos et heittää pahasti. Missä menee raja, en osaa sanoa. Kannattaa varmaan pysytellä aika lähellä alkuperäistä.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Lähinnä joo meinasin että vaikuttaakose lyhyelläki aikavälillä.. Hyvä tietää, ei tuota tuokaan enää harmaita hiuksia, eikun lippavannetta ettimään :POriginally posted by Bmw Master View PostNo tottakai laakerit kuormittuu enemmän kun pyörä kauempana, mutta näkyykö se missään. 500tkm ja laakerit vaihtokunnossa?
Millähä et:llä tuoho sitte osaa ostaa jokku 10" leveet vanteet taakse ja 8,5" eteen? Joku asiasta tietävä voisi valaista
Last edited by Dawg-; 04-10-2006, 23:31._____
BMW - Fahren des Vergnügens

e34 525ix touring -93
ex. e36 316i -91
Comment
-
Pullistaa ulospäin kolme ja puoli senttiä orkkikseen verrattuna + leveempi ja suurempi vanne, voi tulla ahdasta. Kokeilemalla selviää, veikkaan ettei mahdu...Originally posted by Dawg- View Postois tiedossa 10x17 takavanteet et17, mistähä tietäs mahtuuko nuo alle, muutakuin kokeilemalla?Last edited by 525iiäxä; 13-12-2006, 22:34.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Originally posted by Dawg- View PostLähinnä joo meinasin että vaikuttaakose lyhyelläki aikavälillä.. Hyvä tietää, ei tuota tuokaan enää harmaita hiuksia, eikun lippavannetta ettimään :P
Millähä et:llä tuoho sitte osaa ostaa jokku 10" leveet vanteet taakse ja 8,5" eteen? Joku asiasta tietävä voisi valaista
Jos kyseessä siis on neliveto niin en itse menisi ensimmäisenä laittamaan eri kokoisia renkaita eteen ja taakse--->rasittaa jakolaatikkoa? olenko nyt ihan metsässä?:thinkBMW F31 318dA M-Sport Edition 2017
BMW E3 3.0s 1973
BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School"
// BMW E36 325i Sedan DIY M-sport
Jupiter Swing Sport 1966 
Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto"
Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986
BMW E36 318ti Compact
BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel 
-Team Pussihousu-
Salo///Works
sigpic
Comment
-
Joo, ehdottomasti samankokoiset joka nurkassa. Enpä tuota huomannutkaan, että aikomus oli tällainen. Toissa syksynä jouduin ajamaan yhden päivän siten, että takana oli talvirenkaat ja edessä kesärenkaat. Voimansiirto päästeli kyllä aika mehevää klunksetta ja ajotuntuma oli suoraan sanoen karmea...Originally posted by Dj Niksperi View PostJos kyseessä siis on neliveto niin en itse menisi ensimmäisenä laittamaan eri kokoisia renkaita eteen ja taakse--->rasittaa jakolaatikkoa? olenko nyt ihan metsässä?:think
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Ainakin vanhemmat quattro-Audit kuuluvat levinneen aika nopeasti eriparirengastuksella. Niissä tosin neliveto olikin peräisin maastoautosta, joissa yleensä kitka on paljon pienempi renkaiden ja alustan välillä. Bemarin neliveto on tosin tehty erilaisella kytkimellä, joten ei päde kommentit ihan suoraan.Originally posted by Dj Niksperi View PostJos kyseessä siis on neliveto niin en itse menisi ensimmäisenä laittamaan eri kokoisia renkaita eteen ja taakse--->rasittaa jakolaatikkoa? olenko nyt ihan metsässä?:think
Comment
-
Meinaakko että vaikka renkaan koko halkaisija kumin laidasta kumin laitaan on etu- ja takarenkaissa sama, ni silti rasittaa? Eli passaa profiiileilla ja leveyksillä kohilleen! eikai se jakolaatikko tiedä että leveillä vanteilla olevat takarenkaat painaa enemmä ja että myös kumit ovat mahdollisesti leveemmät kun edessä olevat? Jos halkaisija kumminki sama? Tokihan se sekoilee jos renkaan halkaisija on eri, ku pyörivät erinopeutta. Jouduin ite ajamaan <500m liukkaalla tiellä jolloin eturenkaat oli 16" ja takana 15", se jakolaatikkoha sekos täysin, mutta niissä halkaisija ero toki hirmu suuri.Originally posted by Dj Niksperi View PostJos kyseessä siis on neliveto niin en itse menisi ensimmäisenä laittamaan eri kokoisia renkaita eteen ja taakse--->rasittaa jakolaatikkoa? olenko nyt ihan metsässä?:think
Kuluuha renkaat muutenki epätasaisesti, eli ei se nyt voi millin tarkka olla halkaisijastakaan??
Kertokaa viisaammat, näin päättelin itse asian, varmaa tietoa ei oleLast edited by Dawg-; 14-12-2006, 16:00._____
BMW - Fahren des Vergnügens

e34 525ix touring -93
ex. e36 316i -91
Comment
-
Saa ne leveydet olla eriparia, kunhan halkaisija on suunnilleen sama. Muutaman millin ero tekee jo laskemallakin reilua luistoa keskilukolle.
Kardaanin RPM 3000, välitys 3,9; renkaan kehänopeus halkaisijalla 500 mm olisi 72,5 km/h ja sama halkaisijalla 496 mm tekee 71,9 km/h. Takaperin laskien kardaanilla pyörimisnopeusero on jatkuva 30 rpm. Sehän kuumentaa viskoa kummasti. Otetaan huomioon että katsastusohjeissakin sallitaan vain 7 sekunnin yhtäjaksoinen jarrutus dynossa ja sen jälkeen yli puolen tunnin jäähdytystauko.---
Comment
-
MIkähä ois toleranssi minkä siihe uskaltaa laittaa, ja kuluuha renkaat muutenki epätasaisesti, kai ne inssit on sen ottanu huomioon?Originally posted by -Tapi View PostSaa ne leveydet olla eriparia, kunhan halkaisija on suunnilleen sama. Muutaman millin ero tekee jo laskemallakin reilua luistoa keskilukolle.
Kardaanin RPM 3000, välitys 3,9; renkaan kehänopeus halkaisijalla 500 mm olisi 72,5 km/h ja sama halkaisijalla 496 mm tekee 71,9 km/h. Takaperin laskien kardaanilla pyörimisnopeusero on jatkuva 30 rpm. Sehän kuumentaa viskoa kummasti. Otetaan huomioon että katsastusohjeissakin sallitaan vain 7 sekunnin yhtäjaksoinen jarrutus dynossa ja sen jälkeen yli puolen tunnin jäähdytystauko._____
BMW - Fahren des Vergnügens

e34 525ix touring -93
ex. e36 316i -91
Comment
Comment