memebuy23buy

E34 alustan päivitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HIPO302
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 43

    E34 alustan päivitys

    Mitkä kumipuslat / helat ovat paras vaihtoehto alustan tukevoittamiseen.
    Auto tuntuu hyvältä normaaliajossa, mutta kun vaunua heittää riittävän vauhdikkaasti tiukkaan mutkaan, tuntuu kuin taka-akselisto antaisi hieman periksi.
    Ajattelin käyttää M5 puslia (mikäli kovempia), sopiiko M- autosta ylipäätänsä mitkään osat "tavalliseen" E34:aan?
    En haluaisi kivirekeä, mutta kuitenkin enemmän performance- tyylistä alustaa.
    Autossa kaikki kumipuslat ovat kunnossa, eivätkä ole löysiä, mutta mikä olisi paras etu- ja takapään "upgrade"? Olen selaillut foorumia, ja aikaisemmin löytänyt asiaa kumipuslista, mutta nyt ei sattunut löytymään. Kannattaako käyttää tukevampia E32 osia, muistaakseni tästä oli aikaisempi maininta?
  • Maniver
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 1955
    • Helsinki

    #2
    Joskus jonku kuullu kehuttavan jossain uretaanipuslia ja meinasin ittekki lykätä niitä tuohon omaan vessaan. Jos jollakin on näistä kokemusta niin palaute on hyvn tervetullutta.
    F20 125

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      E34:n alustan vapionoista yms. alustan ongelmista ja korjauksista on täälläkin kirjoitettu vuosien varrella jokunen topikki mm. tämä ja haulla löydät paljon lisää.

      M5:n alustan osat ovat melko pitkälle samat kuin muissakin E34:ssa ja ETK auttaa tähän vertailuun paljon. Mm. apurungon puslat ja niveltangot jotka sulla on mitä todennäköisimmin vaihtokunnossa ovat samat riippumatta siitä onko kyseessä 518 vai M5.

      E34 FAQ:sta löydät juttua mm. noiden apurungonpuslien ja niveltankojen vaihdosta + paljon muuta hyödyllistä
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • HIPO302
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 43

        #4
        Tattis, etsiskelin vanhoja topikkeja, mutta ei sattunut löytymään sitä mitä hain. Uretaania en laita. On tullut amerikanautoissa kokeiltua.. Kitinää tulee vaikka voitelee kuinka.

        Comment

        • HIPO302
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 43

          #5
          Onko mitään mahdollisuutta saada E34 toimimaan 235/45-17 renkailla ja 17x8 BMW M-vanteilla jossa ET20?
          Ihan niinkuin käsi sydämellä. Vai kannattaako suosiolla pysytellä 15x7 vanteissa?

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by HIPO302 View Post
            Onko mitään mahdollisuutta saada E34 toimimaan 235/45-17 renkailla ja 17x8 BMW M-vanteilla jossa ET20?
            Ihan niinkuin käsi sydämellä. Vai kannattaako suosiolla pysytellä 15x7 vanteissa?
            Ei pitäisi olla edes vaikeaa.

            t.Ville

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3399
              • Tre

              #7
              Originally posted by HIPO302 View Post
              Onko mitään mahdollisuutta saada E34 toimimaan 235/45-17 renkailla ja 17x8 BMW M-vanteilla jossa ET20?
              Ihan niinkuin käsi sydämellä. Vai kannattaako suosiolla pysytellä 15x7 vanteissa?
              Niin no nuohan ovat juuri sellaiset kuin e34:een kuuluukin. Keskireiän vaan muistat katsoa, että jos on suuri niin pitää olla keskitysrengas pyörännavalle.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9041
                • Iisalmi

                #8
                Originally posted by HIPO302 View Post
                Onko mitään mahdollisuutta saada E34 toimimaan 235/45-17 renkailla ja 17x8 BMW M-vanteilla jossa ET20?
                Ihan niinkuin käsi sydämellä. Vai kannattaako suosiolla pysytellä 15x7 vanteissa?
                Eikös eskolla ole 19" breytonit ja 235/35 renkut. Kyllä menee 18/19 vanteet vielä helposti. Itsellä nyt samanlainen paketti kun sinä meinasit ja ihan heittämällä menee.

                EDIT: kuten alspe tuossa tokaisi, niin katso tosiaan että keskireikä on 72,5mm.
                Last edited by Harri G; 16-10-2006, 14:34.
                E39 ja E91

                Comment

                • HIPO302
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 43

                  #9
                  Joo, kyllä se keskitys on hallussa. Ajattelin lähinnä alustan viritystä. M5 E34 tuli kyseisillä kiekoilla, mutta miten on "tavallisemman" alustan laita? Tilaa on kyllä eikä ota kiinni, mutta monesti olen nähnyt varoitettavan rengas/vannekoon kasvattamisesta nimenomaan 5-sarjalaisissa. Tämä auto tuli tehtaalta 225/60-15 rengastuksella, joten halkaisija ei kovinkaan paljon muutu, mutta kulutuspinnan leveys kylläkin.

                  Comment

                  • Sturmovik
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 360
                    • häme

                    #10
                    No voithan sä laittaa niille 8" vanteille 225-leveet renkaat, jos tuntuu ettet halua leveyttä kasvattaa. Ihan laillinen yhdistelmähän sekin on

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by HIPO302 View Post
                      Onko mitään mahdollisuutta saada E34 toimimaan 235/45-17 renkailla ja 17x8 BMW M-vanteilla jossa ET20?
                      Ihan niinkuin käsi sydämellä. Vai kannattaako suosiolla pysytellä 15x7 vanteissa?
                      Toimii jos alusta on kunnossa ja voin sanoa käsi sydämellä.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • HIPO302
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 43

                        #12
                        Kah, eli puslat kuntoon siis... silläkö mennään?

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by HIPO302 View Post
                          Kah, eli puslat kuntoon siis... silläkö mennään?
                          Ehkä, ehkä ei. Omassa ei ole tehtaalla laitettua osaa enää kiinni alustassa muuta kuin takatukivarret, niiden puslat ja kallistuksenvakaajat. Ohjaukseeen uusittu kaikki kulutusosat pl. simpukka.

                          Rahaa meni tietty jonkin verran...
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • m-power
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 731
                            • TAMPERE

                            #14
                            ja rahan määrä....on suoraan verrannollinen ajomukavuuteen...eli uusi niin paljon kuin persaus kestää...
                            sitä saa mitä tilaa

                            http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                            R.I.P. 327i
                            R.I.P. 535i
                            audi a6 2.7 t

                            Comment

                            • HIPO302
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2006
                              • 43

                              #15
                              Joo, ohjaus näyttää 70- luvun vehkeeltä kopsatulta.
                              Jos on siellä klappian, niin täristää edestä, tuskin takaa?
                              Tuli tuossa viikolla kokeiltua 195/60-15 renkailla 15x7 vanteilla, kuin myös 225/60-15 kombinaatiolla. Auto toimii näillä kuin unelma tappiin asti. Sitten 235/45-17 kumit ja 17x8 vanteet ja oli aivan hirveä ajettava. Vrt. 80- luvun jenkki jopa parempi.
                              Sääli vaan kun noi 17'' vanteet istuu autoon nätisti, niin olisi mukava käyttää....

                              Comment

                              Working...
                              X