Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua e34 520 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arska84
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1356
    • Seinäjoki

    Apua e34 520 ei käynnisty

    Eli auto ollut noin viikon tallissa ja akunkengät otettu irti. Eli vaihdettiin siinä päävirtasulake,öljyt ja otettiin irti lämppärinmoottori. Nyt pitäis auto ajaa hetkeksi pois tallista,mutta ei vaan käynnisty. Starttaa kyllä,mutta kipinää ei ilmeisesti anna. Voisko toi akunkenkien irti otto vaikuttaa jotenkin? Bensaa pitäis saada ku oli tulpat ainaki märät.
    BMW PREMIUM

    BMW E46 318
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Moottorinohjauksen anturiarvotiedot nollautuneet. Saman teki minulla kun oli pitkään akunkengät irti -> huono käynnistymään. Ei muuta kun annat olla virrat päällä, käytät hitaasti kaasua pohjassa ja ei kun starttaamaan pedaali puolessa välissä ja jos ei lähde niin kaasu pohjassa sitten. (varmista nyt vielä kerran ettei mitään muuta johtoa ole samalla aikaa irronnut) Kun saa käyntiin pitäisi antaa käydä tyhjäkäyntiä lämpimäksi jonka jälkeen ajaa vaihtelevilla kierroksilla n. 15 min ennenkuin sammuttaa. (paitsi jos on tarkoitus jatkaa remottia hetimiten ja irroittaa akkukaapeli jälleen, tällöinhän on aivan turhaa opettaa anturien raja-arvoja moottorinohjaukselle)
    Last edited by WSE1; 17-10-2006, 21:24.

    Comment

    • arska84
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1356
      • Seinäjoki

      #3
      Ok,kiitti. Pitääpä kokeilla tota
      BMW PREMIUM

      BMW E46 318

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by WSE1 View Post
        Moottorinohjauksen anturiarvotiedot nollautuneet. Saman teki minulla kun oli pitkään akunkengät irti -> huono käynnistymään. Ei muuta kun annat olla virrat päällä, käytät hitaasti kaasua pohjassa ja ei kun starttaamaan pedaali puolessa välissä ja jos ei lähde niin kaasu pohjassa sitten. (varmista nyt vielä kerran ettei mitään muuta johtoa ole samalla aikaa irronnut) Kun saa käyntiin pitäisi antaa käydä tyhjäkäyntiä lämpimäksi jonka jälkeen ajaa vaihtelevilla kierroksilla n. 15 min ennenkuin sammuttaa. (paitsi jos on tarkoitus jatkaa remottia hetimiten ja irroittaa akkukaapeli jälleen, tällöinhän on aivan turhaa opettaa anturien raja-arvoja moottorinohjaukselle)

        Vaan eipä lähteny tolla konstilla bemukka käyntiin. On se kumma ku auto on tallis niin siihen tulee itestään vikoja:think

        Onko muita ehdotuksia?
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • Make540M60
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 94
          • Kouvola

          #5
          No nämä perinteiset kannattaa tarkistaa alkuun, jos kipinä on hukassa, eikä maksa juuri mitn.

          1. Motoronicin rele
          2. Asiaan liittyvät sulakkeet sulakkeet
          3. Kampiakselin asentotunnistimen kunto vastusarvo mittaamalla.

          Jos DME ei saa kampiakselin asentotunnistimelta infoa, niin näissä vanhemmissa vehkeissä kipinää ei heru.

          Searchilla aiheesta löytyy vielä sitten enemmän asiaa.
          *E34 540 -94 ia.*
          *E34 525 -91*
          *E60 530d -03*
          *F10 525d -10*

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎