Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 takatukivarren puslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sturmovik
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 360
    • häme

    E34 takatukivarren puslat

    Onko kukaan vaihtanu/vaihdattanu E34:en takatukivarsien puslia (2kpl/tukivarsi)? Minkälainen homma? Mistäs tietää onko huonona?

    Vaihdoin viime kesänä taakse "tuplasimpukka" nivelet, ja nyt repsikan puoleinen on ihan paskana, aattelin vaan että josko noi tukivarsien puslat on rikki ja pääsee jotenkin vääntään noita tuplasimpukoita?

    Apurungonpuslia ei kyllä ole vielä vaihdettu:think
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    #2
    On ihan helppo homma kun ottaa tukivarret irti ja vaihtaa prässillä.On ehkä nopeempi kun ruveta auton alla paikaltaan vaihtaa.Eniten menee aikaa käsijarrujen purkuun ja kasamiseen.

    Comment

    • jappi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 206

      #3
      Oliko paino pyörillä, kun kiristit?

      Comment

      • Sturmovik
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 360
        • häme

        #4
        Originally posted by jappi View Post
        Oliko paino pyörillä, kun kiristit?
        Tuplasimpukoita vaihdettaessa? Hmm... oli joo
        Tätä mietin kyllä itekin, että olisko siitä johtuvaa tää hajoominen?

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by Sturmovik View Post
          Tuplasimpukoita vaihdettaessa? Hmm... oli joo
          Tätä mietin kyllä itekin, että olisko siitä johtuvaa tää hajoominen?
          Paino pyörillä tai ei, oot tainnut laittaa sen niveltangon väärin päin " Be sure to note the orientation of the Pitman arm when removing it from the car"


          Tukivarsien puslien vaihto-ohjeita siinä yhdessä aapisessa jota en enää jaksa linkittää...
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Sturmovik
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 360
            • häme

            #6
            Eikös se niveltanko ole ihan samanlainen molemminpäin, vai mitäs eroa siinä oikein on? Outoo kyllä kun ainoostaan repsikan puoleinen on paskana ja molemmat tangot on vaihdettu yhtäaikaa.

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5226
              • Hki 43

              #7
              Originally posted by Leka View Post
              Paino pyörillä tai ei, oot tainnut laittaa sen niveltangon väärin päin " Be sure to note the orientation of the Pitman arm when removing it from the car"


              Tukivarsien puslien vaihto-ohjeita siinä yhdessä aapisessa jota en enää jaksa linkittää...
              Loppuihan se Lekankin kärsivällisyys. Tuossa linkkiä kyseiseen "raamattuun": http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=57280
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • Sturmovik
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 360
                • häme

                #8
                Löytyykö tosta niveltangosta mitään kuvaa että tiedän miten päin asennan uudet?

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #9
                  Originally posted by Sturmovik View Post
                  Löytyykö tosta niveltangosta mitään kuvaa että tiedän miten päin asennan uudet?
                  Tähän tarvitaan nyt sitten tietoa! Itselläkin oli alustaremontti ja en kyllä olisi arvannut, että tuplasilmukalla on jokin suuntansa kun niin samannäköinen on molemmin päin. Ei tullut katsottua kuinka se sinne meni (kaveri sen laittoi).

                  Nyt oikealta kuuluu rotvallille noustessa "klunk", samantapainen ääni kuin etupään koiranluusta. Pitää varmaan vielä vaihtaa taakse iskareiden yläpäät ja vakaajantangot.
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #10
                    Motonetista löytyy aika liuta osia taakse e34:een. Kertokaas mitä nämä kaikki on.

                    500s E34 Takavakaajan yhdystanko (6cm pitkä). . . . . . . . 18-1356 13.50
                    500s E34 Takatukivarren yhdystanko (5cm lyhyt). . . . . . . 18-1682 39.90

                    TAKATUKIVARSI BMW 500-SARJA E34 89--96
                    E34 Vääntötanko. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-2251 19.90
                    E34 Vakaajatangon nivel. . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-2121 19.90

                    TAKATUENNAN HELAT BMW 500-SARJA E34 89--96
                    Hinta / 1 kpl
                    500s E34 Tukivarren--poikkipalkin helasarja (Ø44mm). . . . 18-1591 23.21
                    500s E34 Poikkipalkin--korin kumityyny v/o. . . . . . . . . 18-1226 24.90
                    500s E34 Takatukivarren nivel ("tuplasilmukka"). . . . . . 18-1682 39.90
                    500s E34 Tasauspyörästön kannakekumi. . . . . . . . . . . . 18-1683 16.90





                    Tuossa nuo kuvat, itselle Motonetin osista selviä ovat : tuplasilmukka, tasauspyörästön kannakekumi, poikkiplakin kumityyny. Mitäs hittoja nuo 4 eri vääntötankoa tms. ovat? Eihän siellä ole mainitsemieni lisäksi enää kuin "koiranluu"
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • kuukankorpi
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 634

                      #11
                      [QUOTE=alspe;758227]Tähän tarvitaan nyt sitten tietoa! Itselläkin oli alustaremontti ja en kyllä olisi arvannut, että tuplasilmukalla on jokin suuntansa kun niin samannäköinen on molemmin päin. Ei tullut katsottua kuinka se sinne meni (kaveri sen laittoi).

                      Ilmeisesti tarkoitetaan sitä et se prikka tulee samalle kohdalle.

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Tuosta jutusta selviää hyvin miten päin se niveltanko oikein kuuluu ja olisi se myös selvinnyt siitä puslien ja niveltankojen vaihtojutustakin E34 FAQ:sta.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          #13
                          Originally posted by Leka View Post
                          Tuosta jutusta selviää hyvin miten päin se niveltanko oikein kuuluu ja olisi se myös selvinnyt siitä puslien ja niveltankojen vaihtojutustakin E34 FAQ:sta.
                          Kyllähän nää hommat opitaan parhaiten kantapään kautta

                          Kysyn nyt vielä (koska enää en voi katsoa vanhasta Pitman Armista) että on se siis oikein kun kyseisen osan ns. tasaisempi puoli osoittaa taivaaseen ja hieman kourumpi puoli alas päin? Ettei mene arvailuksi kuvan perusteella...
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Originally posted by alspe View Post
                            Kysyn nyt vielä (koska enää en voi katsoa vanhasta Pitman Armista) että on se siis oikein kun kyseisen osan ns. tasaisempi puoli osoittaa taivaaseen ja hieman kourumpi puoli alas päin? Ettei mene arvailuksi kuvan perusteella...
                            Kato siitä toisesta

                            Eivaan, oikein meni edellinen:

                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Sturmovik
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 360
                              • häme

                              #15
                              Mihinkäs väliin ne prikat nyt sitten kuuluu, ettei sitäkin tarvi kantapään kautta opetella, kuitenkaan ihan ilmasia noi osa ole.

                              Uskaltaako sinne laittaa Febi(bilstein) nivelet vai pitääkö mennä vaihtaan ne Lemfödereihin?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎