e34 takakelkan kumityynyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    e34 takakelkan kumityynyt

    tuli vaihdettua leimalle nuo takakelkan isot kumityynyt koska vanhat olivat reikaleina,leima tuli mut sen jälkeen alkoivat ongelmat.Eli auto vetelee tien kallistuksen mukaan ja sen mukaan onko veto päällä vai ei.Kaverin montulla auton alla ihmetellessä huomasin et ne uudet kumityynyt joustaa niin paljon et takakelkka pääsee liikkuun n.0.5-1cm kun vetoakseleista hemputti.Onko normaalia?Muuta väljää takapäässä ei ainakaan helpolla löydy.Sit on myös ruvennut perä pomppiin suditellessa.Tuli mieleen olisiko katsastuksen iskaritesti hajottanut jotain?Koska ennen sitä auto ei vedellyt(ainakaan noin s....nasti).
    Kertokaa pian jos tiedätte sillä oon menossa illalla taas montulle tutkiin asiaa.
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Ethän vaan laittanut millään liukasteella niitä apurungonpuslia paikoilleen? Jos laitoit niin ne takuulla liikkuu. Vaikka aina sanotaan ettei saa panna kuivana, niin tässä nimenomaan tehdään niin...
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • kuukankorpi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 634

      #3
      Ainoastaan vettä oli liukkarina joten tuskin se vaikuttaa,ja kuten aikaisemmin niin ennen katsastusta meni kuin juna ja pääsi komeessa sladissa kuivallakin mut nyt rupee pompottaan heti vaikka olis märkääkin.Et ihme vika katotaan josko pyörien suuntauksesta olis apua ja talvikiekkojen laitosta.

      Comment

      • jappi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 206

        #4
        Takapäässähän ei oo mitään pyöräkulmasäätöjä.

        Comment

        • -JMV-
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 840
          • Etelä-Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by jappi View Post
          Takapäässähän ei oo mitään pyöräkulmasäätöjä.
          No kyllä vaan on
          F82 harraste

          Comment

          • jappi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 206

            #6
            No joo, saahan sinne epäkeskopuslat, jos haluaa.

            Comment

            • kuukankorpi
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 634

              #7
              huomasin et kun laittaa tunkin apurungon alle ja rupee tunkkaan niin se palkki nousee ensin noin sentin verran ennen kuin rupee auto nouseen,onkos normaalia?Eikös ne kumipuslien yläpäät pitäs olla koria vasten kun auto on pyörillään eikä vasta kun tunkilla nostaa?
              Eli jos kuuluu niin mikä on mennyt perseelleen rempassa?
              Ps.Sehän muuten selittäis sen perän pomppimisenkin?

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3450
                • Janakkala

                #8
                Oletkos hakenut nuukuuksissasi jotkut moponetin tai pilipaliteeman puslat ?
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • kuukankorpi
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 634

                  #9
                  kl-varaosista oli puslat,en tiä sit olisko niissä sitt jotain?

                  Comment

                  • kuukankorpi
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 634

                    #10
                    Originally posted by kuukankorpi View Post
                    huomasin et kun laittaa tunkin apurungon alle ja rupee tunkkaan niin se palkki nousee ensin noin sentin verran ennen kuin rupee auto nouseen,onkos normaalia?Eikös ne kumipuslien yläpäät pitäs olla koria vasten kun auto on pyörillään eikä vasta kun tunkilla nostaa?
                    Eli jos kuuluu niin mikä on mennyt perseelleen rempassa?
                    Ps.Sehän muuten selittäis sen perän pomppimisenkin?
                    Eikö kukaan tiedä et kuuluuko apurungonpalkin liikkua ylös-alas suunnassa uusilla puslilla?Eli jos tunkkaa helmasta auto nousee hieman ennen kuin palkki lähtee mukaan lienee normaalia,mut kun tunkkaa palkista niin palkki nousee ensin ennen kuin auto,ei liene normaalia?

                    Comment

                    • tomppa 3,8v
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2006
                      • 30
                      • Kouvola

                      #11
                      Originally posted by kuukankorpi View Post
                      Eikö kukaan tiedä et kuuluuko apurungonpalkin liikkua ylös-alas suunnassa uusilla puslilla?Eli jos tunkkaa helmasta auto nousee hieman ennen kuin palkki lähtee mukaan lienee normaalia,mut kun tunkkaa palkista niin palkki nousee ensin ennen kuin auto,ei liene normaalia?
                      Onks se iso pultti kiristetty kunnolla/auton sisältä urituksessa/pusla varmasti pohjassa

                      Comment

                      • Huoppi
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2005
                        • 85
                        • Joutseno

                        #12
                        Originally Posted by kuukankorpi
                        Eikö kukaan tiedä et kuuluuko apurungonpalkin liikkua ylös-alas suunnassa uusilla puslilla?Eli jos tunkkaa helmasta auto nousee hieman ennen kuin palkki lähtee mukaan lienee normaalia,mut kun tunkkaa palkista niin palkki nousee ensin ennen kuin auto,ei liene normaalia?


                        Ei sen kuulu liikkua mihinkään. omat puslat ku vaihoin sinne ni ne meni tosi tiukasti joutu 12tonnin prässil painaa ihan tosissaan. Se palkki ei varmasti ole runkoa vasten. onhan pultit tiukassa?

                        Comment

                        • kuukankorpi
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 634

                          #13
                          Asia on nyt käsittääkseni kunnossa,ei olleet puslat aivan pohjassa joka puolen joten vedin liinoilla ja tunkilla ne tasasesti pohjaan.Lyhyt koeajo kertoi vehkeen rauhoittuneen selvästi.Eli pienestä ne asiat on joskus kiinni.

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Originally posted by tomppa 3,8v View Post
                            Onks se iso pultti kiristetty kunnolla/auton sisältä urituksessa/pusla varmasti pohjassa
                            Niinpä...

                            Originally posted by Leka
                            Seuraavaksi nosta tunkilla apurunkoa ylöspäin ja laita sisäpuolelta apurungon kiinnitysruuvit paikoilleen, HUOM! Ne ruuvit täytyy saada menemään takaisin pooreilleen ennen lopullista kiristystä.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            Working...
                            X