Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 OBC näyttää keskikulutuksen liian suureksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14349
    • Oulu

    E34 OBC näyttää keskikulutuksen liian suureksi?

    Viime kerralla, kun löin soppaa tankin täyteen ja ajelin niin pitkälle, että opiskelijavalo syttyi. Laskeskelin siinä kulutuksen sitten kuitin mukaan, ja kerto sen olevan 9,05l/100km. Kuitenkin OBC näytti sillä hetkellä 12,2l/100km, tuolle kyseiselle tankilliselle.

    Kysymys siis kuuluu voiko tuo heittää noin paljon? Ja mistä vikaa vois etsiä, jos nyt vikaa jossain ylipäänsä on.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."
  • gangsta
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 521
    • Nurmijärvi

    #2
    Kyllä se voi heitää.
    Sama juttu itelläni.
    Saahan sen kalibroitua, jos jaksaa.

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      #3
      Originally posted by gangsta View Post
      Kyllä se voi heitää.
      Sama juttu itelläni.
      Saahan sen kalibroitua, jos jaksaa.
      Ainakaan OBC IV:stä en tuota saanut vaihdettua omassa koslassani, kun joskus koitin. Ei kyllä ollut oikeasti edes tarvetta sitä vaihtaa mutta koitinpahan kuitenkin.

      Comment

      • Leba
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2101
        • Espoo

        #4
        Mulla tuntuis kanssa olevan sama ongelma, ainoastaan vaan toisinpäin Eli liian vähällä näyttäis OBC:n mukaan menevän.
        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

        Comment

        • WTF-Tuning
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 98
          • Rovaniemi

          #5
          Mulla on molempien 535 kanssa sama homma, OBC mukaan ei autolla pääse alle 12 litran/100km, vaan keskikulutus on aina hieman päälle 12 tai enemmän. Kuitenkin tankillisellla on tullu ajettua reilut 900km. Miten tämä edellä mainittu kalibrointi tapahtuu?
          Kaikki TIG- hitsaukset.Myös alumiini ja rosteri.
          Rengastyöt ja huollot ja korjaukset.
          0400681985 tai Priva.


          Mitsubishi 3000GT Coupe VR4/TwinTurbo
          Mazda Rx-7 Single Turbo
          Bmw 535 e34 Sedan Turbo
          Bmw 1602 e114 Sedan

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14349
            • Oulu

            #6
            Kiinnostaisi myös miten tuo kalibrointi onnistuu. Jostain muistan siitä lukeneeni, mutta... :think
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • amkitka
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 181

              #7
              Tuossa englanninkielinen DIY. Do it Yourself. Search auttaa myös.

              "The fuel consumption correction factor is a locked function of the OBC so before you can access it, you must first unlock the OBC"

              If the OBC appears to be reporting inaccurate fuel consumption figures it can be calibrated to give the correct values. - Fill the fuel tank to the maximum and reset the trip counter and one of the OBC's average fuel consumption monitors. Run the fuel tank nearly empty and fill the fuel tank again to the maximum. The amount of fuel it now takes to fill the tank is the amount used to cover the distance recorded on the trip meter so, from this, work out the actual fuel consumption of the car and then compare this to what the OBC reported as the average fuel consumption. If these two average fuel consumption figures are not exactly the same then you need to calibrate the OBC by entering a new correction factor.
              The fuel consumption correction factor is a locked function of the OBC so before you can access it, you must first unlock the OBC - Access the OBC test menu by simultaneously pressing the 1000 and 10 keys so that the display changes to "TEST". With the 10 & 1 keys enter 19 on the display and then press the S/R button. Add the current day and month (as it is known to the OBC) and enter this value and then press the S/R button, the OBC should now be unlocked. To access the fuel consumption calibration factor you once more need to simultaneously press the 1000 and 10 keys so that the display changes to "TEST". With the 10 & 1 keys enter 20 (Be careful not to enter 21 as this will reset the OBC) on the display and then press the S/R button - you should now see something like 1000 CORR, this is your current correction factor. To calculate your new correction factor use the following:

              new_correction_factor = old_correction_factor * actual_mpg / obc_mpg

              Enter your new correction factor into the OBC using the 1000/100/10/1 keys and then press the S/R button. If you want to relock the OBC - enter function 19 again then press the C/F button to lock.



              Lue myös tämä linkki

              t: a-m
              Last edited by amkitka; 21-11-2006, 13:27.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14349
                • Oulu

                #8
                1000 CORR ei muutu vaikka kuin koittaa laittaa uutta lukua. Pistät uuden luvun ja painat S/R ni taas tulee "1000 CORR" näyttöön. :think
                Last edited by zener; 21-11-2006, 13:08.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • bemu-freak
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 277
                  • Kerava

                  #9
                  Ei ota mitään kovin suuria muutoksia sisään. Koita muuttaa vaikka 999 ja siitä sitten kohti oikeaa lukemaa. Mitä lukua yritit?
                  BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
                  ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by zener View Post
                    1000 CORR ei muutu vaikka kuin koittaa laittaa uutta lukua. Pistät uuden luvun ja painat S/R ni taas tulee "1000 CORR" näyttöön. :think
                    OBC lukossa? Jos näin on niin test#19 näyttää tältä:



                    Suomenkielisäkin ohjeita OBC:iin löytyy kyllä Ja kokeile laittaa siihen joku 975 tjsp. ensin. En muista kuinka tuo oikea kerroin laskettiin, mutta tuo ylempänä ollut kaava ei muistaakseni ollut oikein. Kertokaas joku miten se sitten menee kun testailette.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14349
                      • Oulu

                      #11
                      Ei ole lukossa OBC. Ei päästänyt ollenkaan "1000 CORR" valikkoon ennenkuin sai aukastua. Koitin laittaa 743 lukemaa.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by zener View Post
                        Ei ole lukossa OBC. Ei päästänyt ollenkaan "1000 CORR" valikkoon ennenkuin sai aukastua. Koitin laittaa 743 lukemaa.
                        Kokeile huomattavasti pienempää lukua, OBC ei kelpuuta välttämättä sen mielestä epäloogisia lukuja.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14349
                          • Oulu

                          #13
                          Täytyy kokeilla huomenna.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • bemu-freak
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2003
                            • 277
                            • Kerava

                            #14
                            Niin No. Kuvittelisi, että jos laittaa esim 800, niin OBC näyttäisi 80% edellisestä kulutuksesta eli korjaus 20% alas.
                            BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
                            ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14349
                              • Oulu

                              #15
                              Anto laittaa 975>925>825>800>750. Mutta jätin luvun 850, kun rupes tuolla 750 näyttään oudon pieniä lukuja.

                              Vaikka laskettu luku oli 743. Ja tuo yllä mainittu prosenttitapa voisi hyvinkin pitää paikkaansa.
                              Last edited by zener; 22-11-2006, 07:55.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎