Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 jyrinä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MTV
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 337
    • JKL

    E34 jyrinä

    Aiheesta löytyi kyllä haulla juttua, mutta ei ihan näihin oireisiin.

    Jyrinä on aika lievää ja tuntuu tulevan jostain voimansiirrosta vain n.70-80
    nopeudessa, muilla nopeuksilla sitä ei esiinny. Ei tuosta hirveästi haittaa ole,
    mutta silti kiinnostaa että mikähän sen voi aiheuttaa?

    Auto on vm.89 535iA.
    Last edited by MTV; 29-11-2006, 09:21.
    Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
    E34 540iA -93
  • gangsta
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 521
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by MTV View Post
    Aiheesta löytyi kyllä haulla juttua, mutta ei ihan näihin oireisiin.

    Jyrinä on aika lievää ja tuntuu tulevan jostain voimansiirrosta vain n.70-80
    nopeudessa, muilla nopeuksilla sitä ei esiinny. Ei tuosta hirveästi haittaa ole,
    mutta silti kiinnostaa että mikähän sen voi aiheuttaa?

    Auto on vm.89 535iA.

    Turbiini lukkohan se menee päälle, noissa nopeuksissa. Ääni tuleepi siitä toiminnosta.
    Last edited by gangsta; 29-11-2006, 09:55.

    Comment

    • Oldtimer
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 350
      • Ähtäri

      #3
      90km/h mulla ainakin lukitsee eikä jyrise yhtään.
      ----: Fuck The Fuel Economy :----

      Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

      Comment

      • MTV
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 337
        • JKL

        #4
        Originally posted by Oldtimer View Post
        90km/h mulla ainakin lukitsee eikä jyrise yhtään.
        Joo, en minäkään tuohon turbiiniin oikein usko, jostain muualta se kyllä tulee.
        Laatikon tukikumit on ainakin vaihdettu ja jostain kardaanin paikkeilta epäilen sen tulevan..eli mitäs niitä niveliä ja kumeja jää jäljelle?
        Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
        E34 540iA -93

        Comment

        • ihu412
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 263
          • Tampere/Rovaniemi

          #5
          Olisko tuo kardaanin kannatinlaakeri tullut tiensä päähän?

          Comment

          • bmw e34
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 633
            • raahe

            #6
            kardaanin tukilaakeri finaalissa nimim. tuttu juttu. ei ole paha homma vaihtaa eikä edes kallis.

            Comment

            • MTV
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 337
              • JKL

              #7
              Originally posted by bmw e34 View Post
              kardaanin tukilaakeri finaalissa nimim. tuttu juttu. ei ole paha homma vaihtaa eikä edes kallis.
              Joo, sehän se voisi hyvinkin olla..
              Kannattaako sieltä vaihtaa jotain muutakin samalla kun avaa?

              Mikäs se kardaanin kuminivel on jota esim. Motonetistä löytyy:

              525-535 91--95 Kuminivel. . . . . . . . . . . . . . . . . . 18-4203 54.49 ???

              Ja tukilaakeri lienee tuo:

              520-535 88--95 Tukikumi+laakeri. . . . . . . . . . . . . . 18-4202 34.90 ???
              Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
              E34 540iA -93

              Comment

              • ViisKolmeVitonen
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 390
                • Kauhajoki

                #8
                Kannattaa samalla avauksella vaihtaa kuminivel, tukikumi+laakeri ja keskitinhela.
                Saatta olla myös ristikkonivel tiensä päässä.
                Ennen kuin alat kardaania irroittamaan boorituksiltaan, niin merkkaa etu ja taka kohdat niin,
                että saat ne keskenään samaan kohtaan takaisin laitettaessa.
                Muuten tulee tasapaino ongelmia.

                Kun irroittelet sen kardaanin booreiltaan on hyvä väännellä ja käännellä sitä ristikko niveltä.
                Jos tuntuu väljältä tai jumittavalta, niin jotain on pielessä siinäkin.

                -Kuminivel tulee kardaanin ja laatkon laippojen väliin.

                -Keskitinhela keskittä kardaanin oikeaan kohtaan laatikon päässä.

                -Kannatinlaakeri ja tukikumi tulevat kardaanin keskivaiheille ristikon tykö.
                Last edited by ViisKolmeVitonen; 29-12-2006, 11:52.
                Passat tdi -04

                Comment

                • MTV
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 337
                  • JKL

                  #9
                  Originally posted by ViisKolmeVitonen View Post
                  Kannattaa samalla avauksella vaihtaa kuminivel, tukikumi+laakeri ja keskitinhela.
                  Saatta olla myös ristikkonivel tiensä päässä.
                  Ennen kuin alat kardaania irroittamaan boorituksiltaan, niin merkkaa etu ja taka kohdat niin,
                  että saat ne keskenään samaan kohtaan takaisin laitettaessa.
                  Muuten tulee tasapaino ongelmia.

                  Kun irroittelet sen kardaanin booreiltaan on hyvä väännellä ja käännellä sitä ristikko niveltä.
                  Jos tuntuu väljältä tai jumittavalta, niin jotain on pielessä siinäkin.

                  -Kuminivel tulee kardaanin ja laatkon laippojen väliin.

                  -Keskitinhela keskittä kardaanin oikeaan kohtaan laatikon päässä.

                  -Kannatinlaakeri ja tukikumi tulevat kardaanin keskivaiheille ristikon tykö.
                  Ok hyvä tietää, mutta jos tuon pelkän kannatinlaakerin ja tukikumin vaihtaa niin onnistuuko se siis ilman koko kardaanin irroitusta?
                  Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                  E34 540iA -93

                  Comment

                  • ViisKolmeVitonen
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 390
                    • Kauhajoki

                    #10
                    Kannattaa ottaa koko kardaani pois.

                    Laatikon päästä auki 6kpl pultteja auki.
                    Takapäästä myös 6 kpl pultteja auki.
                    Kannatinkumi on kiini 2 pultilla.

                    Sitten kun olet saanut kardaanin käsiisi näet ristikon "sisällä" pultin,
                    jonka avaamalla saat kardaanin kahtia. Merkitse ennen kahtia laittoa kohta,
                    jossa boorit ovat, muuten tiedossa niitä aiemmin mainittuja tasapaino ongelmia.

                    Sitten vain kannatinkumi ja laakeri veks ja uutta tilalle
                    Passat tdi -04

                    Comment

                    • MTV
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 337
                      • JKL

                      #11
                      Originally posted by ViisKolmeVitonen View Post
                      Kannattaa ottaa koko kardaani pois.

                      Laatikon päästä auki 6kpl pultteja auki.
                      Takapäästä myös 6 kpl pultteja auki.
                      Kannatinkumi on kiini 2 pultilla.

                      Sitten kun olet saanut kardaanin käsiisi näet ristikon "sisällä" pultin,
                      jonka avaamalla saat kardaanin kahtia. Merkitse ennen kahtia laittoa kohta,
                      jossa boorit ovat, muuten tiedossa niitä aiemmin mainittuja tasapaino ongelmia.

                      Sitten vain kannatinkumi ja laakeri veks ja uutta tilalle
                      Ok, kiitämme
                      Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                      E34 540iA -93

                      Comment

                      • MTV
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 337
                        • JKL

                        #12
                        Originally posted by ViisKolmeVitonen View Post
                        Kannattaa ottaa koko kardaani pois.

                        Laatikon päästä auki 6kpl pultteja auki.
                        Takapäästä myös 6 kpl pultteja auki.
                        Kannatinkumi on kiini 2 pultilla.

                        Sitten kun olet saanut kardaanin käsiisi näet ristikon "sisällä" pultin,
                        jonka avaamalla saat kardaanin kahtia. Merkitse ennen kahtia laittoa kohta,
                        jossa boorit ovat, muuten tiedossa niitä aiemmin mainittuja tasapaino ongelmia.

                        Sitten vain kannatinkumi ja laakeri veks ja uutta tilalle
                        Kohta olisi tuo remppa ajankohtainen ja tuli vielä mieleen, että mites se olikaan pääsikö kardaaniin suoraan käsiksi vai onko putki tiellä?
                        Pitääkö irroittaa putki ensin?
                        Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                        E34 540iA -93

                        Comment

                        • bmw e34
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2002
                          • 633
                          • raahe

                          #13
                          Originally posted by MTV View Post
                          Kohta olisi tuo remppa ajankohtainen ja tuli vielä mieleen, että mites se olikaan pääsikö kardaaniin suoraan käsiksi vai onko putki tiellä?
                          Pitääkö irroittaa putki ensin?
                          jos oikeen muistan niin piti ottaa pois kuten putken ja kardaanin välissä oleva alumiininen lämpökilpi.

                          Comment

                          • ViisKolmeVitonen
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 390
                            • Kauhajoki

                            #14
                            Putki pois ja suojapelti myös.
                            Passat tdi -04

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎