e34 M5 3,6?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mizter
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 245
    • Turku

    e34 M5 3,6?

    elikkä millainen homma on vaihtaa vaihdekepin vivuston puslat kun vaihdekepistä on tullut soppakauha?

    ja mitä olisi hyvä katsoa kun olisi tuollaista ämmää ostamassa? tyyppiviat?

    mites tuo vaihdelaatikko muuten, kun olen kuullut ettei ole ihan parhaimmasta päästä?
    Impreza WRX STI Vers.IV -99


    ex: e36 325i cabrio -94
    ex: e34 520i -88
    ex: e30 316 -86
    ex: e34 M5 -89
    ex: e36 325i -91
    ex: e36 320i -92
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Originally posted by mizter View Post
    elikkä millainen homma on vaihtaa vaihdekepin vivuston puslat kun vaihdekepistä on tullut soppakauha?
    Tuossa topikissa on aika hyviä linkkejä ko. homman.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • mizter
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 245
      • Turku

      #3
      Originally posted by Leka View Post
      Tuossa topikissa on aika hyviä linkkejä ko. homman.
      kiitokset!

      ja varmistetaas vielä eli onko se soppakauhaominaisuuden aiheuttava pusla juuri tuo http://www.totalbmwmag.com/HandsOn/TechJan03.PDF mikä tulee tuon kepin pallokohdan ympärille? eli sen vaihto riittää eikä tarvitse noihin muihin nippeleihin koskea? :think
      Impreza WRX STI Vers.IV -99


      ex: e36 325i cabrio -94
      ex: e34 520i -88
      ex: e30 316 -86
      ex: e34 M5 -89
      ex: e36 325i -91
      ex: e36 320i -92

      Comment

      • M_Power
        Moderator
        • Jul 2003
        • 2772
        • Espoo, HML

        #4
        Eniten vaikuttaa ne vaihteensiirtäjään kiinni tulevat puslat, jotka ovat laatikon puolella siirtäjässä.
        Ovat tuossa pdf-tiedoston kuvassa numero 15.
        BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
        BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

        Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
        Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
        Team vier Zylinder!

        Comment

        • KimmoK
          BTCF Member
          • Apr 2006
          • 556
          • Kontiolahti/Joensuu

          #5
          Originally posted by mizter View Post
          elikkä millainen homma on vaihtaa vaihdekepin vivuston puslat kun vaihdekepistä on tullut soppakauha?

          ja mitä olisi hyvä katsoa kun olisi tuollaista ämmää ostamassa? tyyppiviat?

          mites tuo vaihdelaatikko muuten, kun olen kuullut ettei ole ihan parhaimmasta päästä?
          Ajaessa kannattaa tunnustella laatikkoa miten vaihteet menee sisään ja miten ne pysyvät päällä, 2,3 ja 4 vaihteet yleensäkin kuluneimpia. Ylimääräisiä kurinoita ei tarvitsisi olla
          ///M Power

          @colehmaizel

          Comment

          • mizter
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 245
            • Turku

            #6
            Originally posted by M_Power View Post
            Eniten vaikuttaa ne vaihteensiirtäjään kiinni tulevat puslat, jotka ovat laatikon puolella siirtäjässä.
            Ovat tuossa pdf-tiedoston kuvassa numero 15.
            elikkä noista hilppeistä kannattais ilmeisesti vaihtaa samalla kaikki mitä kuvassa näkyy..

            muihin kyssäreihin ois vielä kiva saada vastauksia. onko muuten millainen auto talviajossa?
            Impreza WRX STI Vers.IV -99


            ex: e36 325i cabrio -94
            ex: e34 520i -88
            ex: e30 316 -86
            ex: e34 M5 -89
            ex: e36 325i -91
            ex: e36 320i -92

            Comment

            • M_Power
              Moderator
              • Jul 2003
              • 2772
              • Espoo, HML

              #7
              Originally posted by mizter View Post
              elikkä noista hilppeistä kannattais ilmeisesti vaihtaa samalla kaikki mitä kuvassa näkyy..

              muihin kyssäreihin ois vielä kiva saada vastauksia. onko muuten millainen auto talviajossa?
              Ehdottomasti kaikki tosiaan vaihtoon samalla. Ei ole paha homma, jos nyt yhtään pysyy työkalut kädessä ja osat on halpoja.

              Search varmasti auttaa noiden tyyppivikojen kanssa. Ei jaksaisi taas samoja juttuja kirjoitella.

              Kyllä se toimii talviajossakin hyvin. Öljyjen lämpimäksi ajamisen tärkeys tietysti korostuu talviolosuhteissa.
              BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
              BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

              Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
              Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
              Team vier Zylinder!

              Comment

              • mizter
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 245
                • Turku

                #8
                selevä homma, siirzillä jatketaan
                Impreza WRX STI Vers.IV -99


                ex: e36 325i cabrio -94
                ex: e34 520i -88
                ex: e30 316 -86
                ex: e34 M5 -89
                ex: e36 325i -91
                ex: e36 320i -92

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3450
                  • Janakkala

                  #9
                  No onkos kukaan laittanut vakioiden kumisien puslien tilalle tuollaisia nailonisia puslia tai siis valmista sarjaa?
                  Saako tuollaisen valmiin sarjan jostain tilattua?
                  (Toki vakio kumipuslat nyt saa bmw liikkeestä eli tarkoitan nyt tuollaista napakampaa sarjaa )
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by Spetke View Post
                    No onkos kukaan laittanut vakioiden kumisien puslien tilalle tuollaisia nailonisia puslia tai siis valmista sarjaa?
                    Saako tuollaisen valmiin sarjan jostain tilattua?
                    (Toki vakio kumipuslat nyt saa bmw liikkeestä eli tarkoitan nyt tuollaista napakampaa sarjaa )
                    Onhan noita puslia joskus tullut tehtyä muutama setti ja käyttökokemuksien perusteella ei ole vielä yhtään negatiivista palautetta tullut.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Ha2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1786
                      • Oulu

                      #11
                      Yli vuosi takana Lekan tekemillä puslilla ja vielä on keppi yhtä "timmi" ku asennuksen jälkeen. Huippukamaa. Muut hilppeet ostin merkkiliikkeestä, siis nuo kaikki klipsut, prikat, sen kepin pallon ympärille tuleva puslan yms. Tuolla Lekan linkittämässä topikissa oonki selitelly mitä oon vaihtanu.
                      Last edited by Ha2; 30-11-2006, 08:35.
                      E61 525d LCI

                      Comment

                      Working...
                      X