Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 airbag koodi 42

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • XBimmer
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 8
    • Nurmijärvi

    E34 airbag koodi 42

    Omistan 525iX Touring -93:n ja katsastusmies ei tykännyt kun airbag-valo ei palanut ollenkaan. No, sieltähän oli polttimo palanut... kuulemma "tyyppivika" näissä käytetyissä tuontiautoissa.

    Vaihdoin polttimon ja nyt sitten valo palaa jatkuvasti. Vikakoodiluku ilmoitti numeron 42, jonka paikallisen korjaamon tietokone tulkkasi "turvavyön kiristin keski taka", mikä ei ihan pitänyt paikkaansa (ko. vyö on pultattu suoraan koriin). Netistä löytyi dokumentti, joka kertoi että koodi 42 (SRS 1991-93) tarkoittaa:
    "AIRBAG IGNITION CIRCUIT - DRIVERS SIDE - Resistance too low"

    Kelasin foorumin airbag-juttuja e34:stä, muttei tärpännyt. Olisko ehdotuksia missä vika voisi olla? Virtapiirissä on ohitettu joku osa?
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Siis onko sinulla yleensäkkään orggis ratti autossa kiinni? Eli herjaa kuskin bagia, syystä että jotain on pois tai irti?

    Comment

    • XBimmer
      Newbiemmer
      • Dec 2005
      • 8
      • Nurmijärvi

      #3
      Kyllä ratin pitäisi olla orkkis... ja siinä ainakin päällä lukee airbag (en ole vielä avannut...). Ratin bägi on ainoa, ja vyön kiristimet taitaa olla mekaaniset... joten sähköongelmien alue ei ole kovin suuri.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by XBimmer View Post
        Kyllä ratin pitäisi olla orkkis... ja siinä ainakin päällä lukee airbag (en ole vielä avannut...). Ratin bägi on ainoa, ja vyön kiristimet taitaa olla mekaaniset... joten sähköongelmien alue ei ole kovin suuri.
        Näin. Eli vika todennäköisesti löytyy kun irroitat ratin.

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5226
          • Hki 43

          #5
          Missä luetutit koodit?
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • XBimmer
            Newbiemmer
            • Dec 2005
            • 8
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Missä luetutit koodit?
            Klaukkalan Dieselissä.

            Comment

            • XBimmer
              Newbiemmer
              • Dec 2005
              • 8
              • Nurmijärvi

              #7
              Do dih, otin ratin auki ja testasin spiraalikehän... eikös se ole vaan ihan dummy johdin, jonka läpi pitäs virta kulkea ihan yleismittarilla? Vastusmittaus ilmoitti ääretöntä, joten siinä lienee vika. Ja paras kai hankkia uusi vaikka se taitaa maksaa ihan sikana, tuo kun taitaa olla kuluvaa tavaraa...

              Olisin ottanut auki, mutta näytti olevan niiteillä kasassa... auki siis saisi muttei kiinni. Näitähän on täällä muutkin tainneet vaihtaa, ja Laakkoseltakin vihjasivat samaa.

              Comment

              • XBimmer
                Newbiemmer
                • Dec 2005
                • 8
                • Nurmijärvi

                #8
                Jep, spiraalikehä tuli vaihdettua ja airbag tuli sillä kuntoon (ainakin varoitusvalon puolesta ). Piti vielä käyttää vikakoodit nollautettavana.

                Avasin sen vanhan kehän, ja sehän oli ihan rehellisesti poikki, ja toisesta kohtaakin melkein. Joku taisi olla tuollaisen itsekin korjannut, mutta enpä ehkä menisi itse sitä tekemään - nuo airbag-systeemit kun taitavat olla aika nollavastusvimpaimia, siinä voi omat kolvaukset tehdä systeemistä toimimattoman tosipaikan tullen.

                Jos joku haluaa rikkinäisen spiraalikehän harjoittelukappaleeksi niin kakskymppisellä irtoaa (uusi Laakkosella vaatimattomasti 139,-).

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎