Omistan 525iX Touring -93:n ja katsastusmies ei tykännyt kun airbag-valo ei palanut ollenkaan. No, sieltähän oli polttimo palanut... kuulemma "tyyppivika" näissä käytetyissä tuontiautoissa.
Vaihdoin polttimon ja nyt sitten valo palaa jatkuvasti. Vikakoodiluku ilmoitti numeron 42, jonka paikallisen korjaamon tietokone tulkkasi "turvavyön kiristin keski taka", mikä ei ihan pitänyt paikkaansa (ko. vyö on pultattu suoraan koriin). Netistä löytyi dokumentti, joka kertoi että koodi 42 (SRS 1991-93) tarkoittaa:
"AIRBAG IGNITION CIRCUIT - DRIVERS SIDE - Resistance too low"
Kelasin foorumin airbag-juttuja e34:stä, muttei tärpännyt. Olisko ehdotuksia missä vika voisi olla? Virtapiirissä on ohitettu joku osa?
Vaihdoin polttimon ja nyt sitten valo palaa jatkuvasti. Vikakoodiluku ilmoitti numeron 42, jonka paikallisen korjaamon tietokone tulkkasi "turvavyön kiristin keski taka", mikä ei ihan pitänyt paikkaansa (ko. vyö on pultattu suoraan koriin). Netistä löytyi dokumentti, joka kertoi että koodi 42 (SRS 1991-93) tarkoittaa:
"AIRBAG IGNITION CIRCUIT - DRIVERS SIDE - Resistance too low"
Kelasin foorumin airbag-juttuja e34:stä, muttei tärpännyt. Olisko ehdotuksia missä vika voisi olla? Virtapiirissä on ohitettu joku osa?
Comment