E34 V8: 1000-1500 rpm kone vapisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Parolee
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 26

    E34 V8: 1000-1500 rpm kone vapisee

    Auto on e34 540 -95.

    Searchilla ei löytynyt vapinaan/tärinään muita säikeitä, kuin liikkeessä olevan auton ja alustan ongelmiin keskittyneitä.

    Nyt kuitenkin ongelmana on moottorin vapina. Auton ollessa käynnissä tyhjäkäynti on noin 700 rpm ja kone käy tasaisesti. Kun kierroksia nostaa, alkaa tuntua vapinaa joka esiintyy 1000-1500 rpm välissä. Lisää kierroksia ja vapina lakkaa. Samanlainen vapina tuntuu myös ylemmillä kierroksilla, jossain 2200 paikkeilla, ja loppuu taas kun kierroksia lisätään.

    Onko kellään ideoita, mistä tämä voisi johtua? Tulpat ajattelin vaihtaa ensimmäiseksi, niitä ei ole vaihdettu miesmuistiin.
  • Carman
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 676
    • Vilppula

    #2
    Jos on manuaalivaihteinen niin vika voi olla kaksoismassavauhtipyörässä.

    Comment

    • Parolee
      Newbiemmer
      • Aug 2006
      • 26

      #3
      Originally posted by Carman View Post
      Jos on manuaalivaihteinen niin vika voi olla kaksoismassavauhtipyörässä.
      On manuaalivaihteinen. Voiko vika olla vauhtipyörässä, kun vapina lakkaa 1500 kierroksen jälkeen? Millä tavalla vauhtipyörä voi olla rikki? Onko sulla itellä kokemusta samanlaisesta viasta?

      Comment

      • kuukankorpi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 634

        #4
        Vauhtipyörässä olevat jouset ovat päässeet löysiksi ja saattaa aiheuttaa vastaavaa vapinaa/tärinää.Kovemmilla kierroksilla ei enää ehdi täristä tai sitä ei vaan huomaa.Jos auto kolisee sammutettaessa laatikon/koneen suunnalta niin on melko varmasti vauhtisiiva menossa.

        Comment

        • Carman
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2002
          • 676
          • Vilppula

          #5
          Lueppas tämä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=73894

          Aika hyvin vastaa vikakuvaustasi. Itselläni oli myös E34 540i touring kovalla laatikolla ja hieman samantyyppistä oli jo havaittavissa.

          Comment

          • Parolee
            Newbiemmer
            • Aug 2006
            • 26

            #6
            Originally posted by kuukankorpi View Post
            Vauhtipyörässä olevat jouset ovat päässeet löysiksi ja saattaa aiheuttaa vastaavaa vapinaa/tärinää.Kovemmilla kierroksilla ei enää ehdi täristä tai sitä ei vaan huomaa.Jos auto kolisee sammutettaessa laatikon/koneen suunnalta niin on melko varmasti vauhtisiiva menossa.
            Ok. En kyllä ole huomannut kolinaa. Täytyypä kuunnella tarkemmin heti kohta...

            Originally posted by Carman View Post
            Lueppas tämä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=73894

            Aika hyvin vastaa vikakuvaustasi. Itselläni oli myös E34 540i touring kovalla laatikolla ja hieman samantyyppistä oli jo havaittavissa.
            Joo tuo kyllä kuullostaa samalta. Tulppien vaihdolla ei ole siis mitään vaikutusta ongelmaan. Taitaa jokunen satanen palaa rahaa tuohon hommeliin. Minkälaisella budjetilla voi varautua, Carmanilla taisi homma tulla kuntoon pienten vaikeuksien jälkeen?

            Comment

            • _chris_
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 442
              • Nokia

              #7
              Koneen kannatintyynyt oli varmaan ok?
              BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
              Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #8
                Minäkin suosittelisin moottorikiinnikkeiden tutkimista.

                Comment

                • Carman
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2002
                  • 676
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by Parolee View Post

                  Joo tuo kyllä kuullostaa samalta. Tulppien vaihdolla ei ole siis mitään vaikutusta ongelmaan. Taitaa jokunen satanen palaa rahaa tuohon hommeliin. Minkälaisella budjetilla voi varautua, Carmanilla taisi homma tulla kuntoon pienten vaikeuksien jälkeen?
                  En korjannut sitä millään lailla kun ei häirinnyt mua...

                  Comment

                  • Parolee
                    Newbiemmer
                    • Aug 2006
                    • 26

                    #10
                    Originally posted by _chris_ View Post
                    Koneen kannatintyynyt oli varmaan ok?
                    Originally posted by Lanttu View Post
                    Minäkin suosittelisin moottorikiinnikkeiden tutkimista.
                    En ole vielä kannatintyynyjäkään tutkinut. Täytyypä katsella ennenkuin alkaa suinpäin vauhtipyörää vaihtamaan.

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1998
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Carman View Post
                      En korjannut sitä millään lailla kun ei häirinnyt mua...
                      Enpä ole tollasta huomannut. Vastahan kone on sisäänajettu, meno senkun paranee

                      Se vapina on tietty suhteellista, joidenkin mielestä E34 V8 vapisee tyhjäkäynnilläkin.
                      Last edited by pheno; 15-12-2006, 09:15.

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3399
                        • Tre

                        #12
                        Kuinkas se noin yleisesti meni, että eikö suora kutonen ja V12 ole värinättömämpiä kuin V8?
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1998
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Parolee View Post
                          En ole vielä kannatintyynyjäkään tutkinut. Täytyypä katsella ennenkuin alkaa suinpäin vauhtipyörää vaihtamaan.
                          Löysitkös tärinään jotain syyllistä ?

                          Comment

                          • Parolee
                            Newbiemmer
                            • Aug 2006
                            • 26

                            #14
                            Originally posted by pheno View Post
                            Löysitkös tärinään jotain syyllistä ?
                            Ei ole vielä ehtinyt paneutua, kun ei tuo oikeastaan haittaa elämistä eikä ajamista. Kolinaa ei kuulu laatikon tuntumasta eikä mistään muualtakaan. Ajattelin, että jos vuodenvaihteen jälkeen tutkisi tarkemmin. Vaihtelis aluksi tulpat ja katsois nuo kannatinkumit. Ilmottelen tänne, jos asiassa tapahtuu muutoksia.

                            Comment

                            Working...
                            X