Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34:sen ajovalo ongelmaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wangel436
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1029
    • Ylöjärvi

    E34:sen ajovalo ongelmaa...

    Asentelin tuossa omaan e34:seen kiinamallin xenonit,mutta heti tuli ongelmia-->check control alkoi herjaamaan,näyttöön tuli dip beam teksti,no se voisi kenties olla ilmoitus lähivaloista? niinkuin tuolla jossain sanottiin. No eipä mitään kun laittaa valot päälle niin sittenpä sekoaa kierroslukumittari tyhjäkäynnillä viisari tuskin nousee ja ajossa nipinnapin 2000rpm,no sitten kun lähdin ajamaan testilenkin myös nopeusmittari näyttää ihan mitä sattuu 100km/h kun oli vauhtia niin mittari näyttää 40km/h

    Onko muilla vastaavaa ongelmaa ollut? tänään täytyy vaihtaa normaalit polttimot takaisin ja testata häviääkö kaikki kyseiset viat jotka tuli xenoneiden mukana jos häviää niin hyvä sitten mutta jos ei niin mistähän lienee osais vikaa alkaa metsästään? Ja ballastien virrat oli otettu suoraan auton omista valojen johdoista.
    Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

    E61 530D ///M-sport




  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Dip beam on tosiaan palaneen polttimon herja. Mulla mittarit on käyttäytyneet joskus noin, mutta sillion on ollut pakkasta enemmän kuin -25 astetta...
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Wangel436
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1029
      • Ylöjärvi

      #3
      Originally posted by Leka View Post
      Dip beam on tosiaan palaneen polttimon herja. Mulla mittarit on käyttäytyneet joskus noin, mutta sillion on ollut pakkasta enemmän kuin -25 astetta...
      Täällä taas keli plussalla!

      No nyt taas normipolttimot paikalla ja mittarit toimii kuten pitääkin-->elikkäs nuo xenonit sotkee auton sielunelämän Täytyy vielä kokeilla että mitäs tapahtuu jos releellä ohjaa noita xenoneita ja ohjauksen vaan ottaa omista valojen johdoista.
      Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

      E61 530D ///M-sport




      Comment

      • tmth
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 2194
        • Kangasala

        #4
        Joko olet saanut toimimaan? Milläs tuon check controllin saa herjaamasta noita lähivaloja? Olis vaan toi sama asennushomma edessä päivänä jonain...

        F10 & R55
        ex:
        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

        Comment

        • Wangel436
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1029
          • Ylöjärvi

          #5
          Originally posted by tmth View Post
          Joko olet saanut toimimaan? Milläs tuon check controllin saa herjaamasta noita lähivaloja? Olis vaan toi sama asennushomma edessä päivänä jonain...
          En ole ehtinyt,mutta tänään testaan että ohjaan releellä noita xenoneita,katsotaan mitäs sitten tapahtuu mittaristossa. Tuolla check controllilla ei olis niin suurta merkitystä,mutta kun nopeus- ja kierroslukumittari sekoaa niin se on kyllä vähän liikaa :think
          Ja lkm-modulia kun vähän entraa niin tuon check controllinkin pitäis asettua,yhdet ohjeet ainakin löytyy täältä http://bmwe32.masscom.net/johan/HID_...D_upgrade.html
          Tiedä sitten onko muilla ollut ongelmia noiden asennuksessa kun vastauksia on tullut aika vähän? Vai onko minun autolla jokin xenon allergia!
          Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

          E61 530D ///M-sport




          Comment

          • superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

            #6
            Sillä LKM-moduulin "mallilla" saattaa olla myös merkitystä, esim itsellä 535ia ja ei herjaa xenoneista mitään, xenonit ei oo tosin mallia kiina vaan ihan kunnon hellat osramin polttimoilla... Käsittääkseni lkm -boxia on ollut kahta eri mallia: LKM-B ja LKM-L (basic ja luxury?). Eli L-boxissa kenties joku xenon-valmius? Xenoneitahan sai 90-luvun alussa E32 -malliin.

            Joku muu osaa täydentää tätä tietoa varmasti.


            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Kiekkamittarin yms. sekoaminen tuskin johtuu valojen asennuksesta vaan autossa on nyt jokin maadoitusvika (maadoittuu mahdollisesti valojen/lkm:n kautta paremman reitin puuttuessa).
              samasta syystä saattaa aiheutua myös check controllin herjaus, tai sitten xenonit ottavat merkitsevästi vähemmän virtaa kuin alkuperäiset, mitä en kylläkään pidä todennäköisenä, kun virta kerran otetaan alkuperäisten valojen johdoista kuten chekin toiminnan kannalta oikein onkin, ja virrankulutus ei kuitenkaan merkitsevästi pitäisi pienentyä. (Jos virrankulutus olisi myös todellisuudessa merkitsevästi alhaisempi, eli alittaa hälytysrajan, check controllin herjan palaneesta lampusta voisi poistaa vaihtamalla muutama resistori lkm:ssä, eli mitoittamalla lkm:n virtamittaus uusien lamppujen mukaan.) Xenonpolttimo on tavallisesti kyllä pienitehoisempi kuin h1 , jotain 35W luokkaa, mutta muuntajahäviöineen todelliseksi ottotehoksi jäänee jotain 42-43W joten ei ero kovin suuri ole (lisäksi täytyy lkm:n kestää sytytyshetken n. 15A virta -> lkm:n releiden käyttöikä lyhenee)... mutta pahimmassa tapauksessa jos palaneen lampun ilmoituksen haluaa todella pois voi lkm:n modaus olla edessä, pitäisi mitata / onko kenelläkään tietoa, paljonko ns. hystereesi on lkm:n virtamittauksessa, eli mikä on ns. hälytysraja?
              Last edited by WSE1; 27-12-2006, 08:04.

              Comment

              • superb
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2827

                #8
                Koitas muuten huviksesi napata valojensäätömoottoreilta piuhat irti, loppuuko herjat?

                Comment

                • tmth
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 2194
                  • Kangasala

                  #9
                  Mulla noi valojen korkeussäätömoottorit oli ihan sekasin. Mittaristonvalot sammuili, pyyhkimet ei pelannu kun mittarinvalot oli pimeenä, sisävalot välkkyi. Heti kun otti moottoreista johdot irti, niin ei mitään ongelmia ollut pariin viikkoon. Mystisiä vehkeitä

                  F10 & R55
                  ex:
                  E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                  Comment

                  • Sturmovik
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 360
                    • häme

                    #10
                    Originally posted by tmth View Post
                    Mulla noi valojen korkeussäätömoottorit oli ihan sekasin. Mittaristonvalot sammuili, pyyhkimet ei pelannu kun mittarinvalot oli pimeenä, sisävalot välkkyi. Heti kun otti moottoreista johdot irti, niin ei mitään ongelmia ollut pariin viikkoon. Mystisiä vehkeitä
                    Omassa autossa herjas kokoajan "palanutta" rekisterikilven valoa, korkeussäätömoottorit kun otti irti nii herjaaminen loppu

                    Osaakos joku sanoa minkä helvetin takia toi CC herjaa "low beamia" vaikka etuvalot pelaa, siis ilman xenoneita ja xenoneiden kanssa. Tätä en pysty ymmärtään....

                    Comment

                    • Carbonfiber
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 5226
                      • Hki 43

                      #11
                      Itselläni olisi tarkoitus laittaa autooni xenonit, mutta miten se siis on järkevintä tehdä ettei kaikki sähköt mene sekaisin, eikä cc herjaa palaneista polttimoista?
                      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                      Z3 Roadster 2.8 '98
                      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                      Comment

                      • tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

                        #12
                        Originally posted by Carbonfiber View Post
                        Itselläni olisi tarkoitus laittaa autooni xenonit, mutta miten se siis on järkevintä tehdä ettei kaikki sähköt mene sekaisin, eikä cc herjaa palaneista polttimoista?
                        No kyllä mä ajattelin ihan valojen alkuperäisiin johtoihin kytkeä, niinkuin xenonien ohjeissa käsketään. On täällä muutamilla E34:ssä ihan hyvin toiminut ilman cc:n herjailujakin. Kerron sitten, kun saan ne kytkettyä, kunhan nyt sais uudet umpiot ensin...

                        F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by tmth View Post
                          Mulla noi valojen korkeussäätömoottorit oli ihan sekasin. Mittaristonvalot sammuili, pyyhkimet ei pelannu kun mittarinvalot oli pimeenä, sisävalot välkkyi. Heti kun otti moottoreista johdot irti, niin ei mitään ongelmia ollut pariin viikkoon. Mystisiä vehkeitä
                          Tunnettu vika josta löytyy maininta mm. TISsissä.

                          LKM:stä on ainakin 2 eri versiota.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • Wangel436
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 1029
                            • Ylöjärvi

                            #14
                            Originally posted by superb View Post
                            Koitas muuten huviksesi napata valojensäätömoottoreilta piuhat irti, loppuuko herjat?
                            Eipä ole noita enään tässä mallissa(ne on vakiolampuissa paikoillaan ja nyt käytössä tummaoptiikat)
                            Täytynee tänään vähän perehtyä asiaan paremmin. Aluksi ottaa pelkät valojen + johdot irti noista orkkispolttimoista ja katsoa mitä tapahtuu,pitäisi tulla tuo low/dip beam teksti check paneeliin,eikä mittareiden sekoilla. Ja sitten täytynee mitata tuo maapuoli että onko kunnossa. Ja sitten tökkään xenonit takaisin ja testaan muutaman jutun vielä. Tuohon lkm:n modaukseen en vielä perehdy tässä vaiheessa,antaa kongin huutaa vaan.
                            Laitan raporttia illalla kuinka oikein asennukset onnistui.
                            Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                            E61 530D ///M-sport




                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎