Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 vetoakselien pultit jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • an13
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 260

    E34 vetoakselien pultit jumissa

    Yritinpä vaihtaa E34:aan perää (6 pulttinen), mutta homma tyssäsi jo vetoakselien irroittamiseen. M10 kuusiokolopultit olivat niin jumissa, että pulttipyssylläkään eivät auenneet ja yksi kanta meni pyöreäksi.

    Lieneekö yleistäkin, vai onko nuo vaan ruostuneet totaalisesti. En itse keksi oikein noille muuta kuin yrittää porata kaikki auki. Vinkkejä?
    ex-535iA E34
  • ihu412
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 263
    • Tampere/Rovaniemi

    #2
    Kokeile lämmittämistä..

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Jos vain on hyvä paikka ja työkalut, niin nopeampi taitaa olla sahata kannat pois.

      Paineilmasaha on aika lyömätön tuossa.
      Olli.

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        pilleillä lämpöä....
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • djanni
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 883
          • 03

          #5
          Lainataanpa tätä threadia, kun osuu niin lähelle omaa ongelmaa:

          Yritän saada vaihdettua Mazdaan vetaria, mutta siitä ei tule hevonkukkua - napamutteri on kiinni kuin Alko sunnuntaisin.

          Onkos kellään hyviä kokemuksia miten moinen saadaan helpoiten irti? Toisin sanoen käynkö ostamassa hemmetin pitkällä varrella olevan vääntimen (pari lyhyempää on jo katkaistu) vaiko hyvän puhalluslampun? Vai jotain muuta? (Bemuja on jo kaksi, joten sitä ei tarvi ehdottaa)

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #6
            tost mazdan napapultista en tie mut jos sinne bmw:n vetarinpulttiin mahtuu niin napauta vasaralla kantaan.
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Vee-eit
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 709
              • Turku

              #7
              Lämpöä ja iskua, pulttipyssy on hyvä. Jollei niillä aukea, on pilleilla helppo sulattaa kanta pois..
              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3446
                • Janakkala

                #8
                Originally posted by djanni View Post
                Lainataanpa tätä threadia, kun osuu niin lähelle omaa ongelmaa:

                Yritän saada vaihdettua Mazdaan vetaria, mutta siitä ei tule hevonkukkua - napamutteri on kiinni kuin Alko sunnuntaisin.

                Onkos kellään hyviä kokemuksia miten moinen saadaan helpoiten irti? Toisin sanoen käynkö ostamassa hemmetin pitkällä varrella olevan vääntimen (pari lyhyempää on jo katkaistu) vaiko hyvän puhalluslampun? Vai jotain muuta? (Bemuja on jo kaksi, joten sitä ei tarvi ehdottaa)
                Muistaakseni jossain mazdoissa on apparin puolella vetarinpäässä / navoissa myös väärän kätisiä kierteitä. Jos tosta nyt jotain apua on
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • hakkarainen
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2006
                  • 56
                  • Lpr-rock-city

                  #9
                  Originally posted by djanni View Post
                  Yritän saada vaihdettua Mazdaan vetaria, mutta siitä ei tule hevonkukkua - napamutteri on kiinni kuin Alko sunnuntaisin.

                  Onkos kellään hyviä kokemuksia miten moinen saadaan helpoiten irti? Toisin sanoen käynkö ostamassa hemmetin pitkällä varrella olevan vääntimen (pari lyhyempää on jo katkaistu) vaiko hyvän puhalluslampun?
                  Kaikki mitä on omalle kohdalle sattunut on lähteny auki hiukan järeemmällä pulttikoneella viimeistään. Seuraavaksi tulisi mieleen lämpö ja luova väkivalta.
                  Last edited by hakkarainen; 04-01-2007, 16:47.
                  "Jos se on lukenut internetissä, sen täytyy olla totta"

                  Comment

                  • djanni
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 883
                    • 03

                    #10
                    Aukesipas saatana . Kiitos vinkeistä. Luovaa väkivaltaa käyttäen ensin murjomista, paljon CRC:tä ja lopuksi 1,5m liikennemerkkiputki jatkovartena (siinä vaiheessa siirsin bemarin pois Mazdan vierestä ). Oi sen aukeamisäänen ihanuutta, kun sitä on tarpeeksi kauan toivonut
                    PS. Oli tavallisenkätinen kierre

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎