Muutenkin tuntuu kolmenelonen lämpeevän kovin hitaasti talvella, kun vertaa entisiin kulkineisiin(Opel&Fiat
E34 sisätilan lämmitys
Collapse
X
-
Juu, minulla tuppaa myös joskus pakkasilla huurtumaan sivulasit 1asennossa, kun on niin olematon se puhallus pienimmällä.
Muutenkin tuntuu kolmenelonen lämpeevän kovin hitaasti talvella, kun vertaa entisiin kulkineisiin(Opel&Fiat
).
-
Mutta jotain voisi kokeilla? Kyllähän manuaalisäätöinen E34:ni nyt lämpenee tarpeeksi, mutta ainakin tähänastisilla säätökokeiluilla ei jalkatilaa ole saanut kunnolla lämpimäksi (vrt. Saab 900). Aivan palelemaan ei ole päässyt, mutta kieltämättä koleaa on. Omalla kohdalla ikkuna ja jalkatila ovat täysillä, keskialueella ehkä 1/3 päällä.Originally posted by alspe View PostOikeastaan, äläkää koittakokaan. Lämpiää epätasaisesti ja vetää jalkoihin. Lämpiää jotenkin kuumemmaksi, mutta kyllä normi tapa on ihan hyvä. Jos taakse ei mene lämmintä niin sieltä puskee kylmää nilkkoihin. Kyllä saksalainen osaa
Vai onko E34 sen verran iso, että kabiinin lämmitys pakkasilla vaatii jo hiukan kovempaa puhallinnopeutta? 1-nopeudella ikkunat tahtovat joskus huuruta helpostikin ja ei, raitisilmasuodattimessa ei ollut vikaa sillä sitä ei oltu asennettu paikalleen ennen allekirjoittanutta..mikähän idea senkin poistossa oli ollut..
Leave a comment:
-
Oikeastaan, äläkää koittakokaan. Lämpiää epätasaisesti ja vetää jalkoihin. Lämpiää jotenkin kuumemmaksi, mutta kyllä normi tapa on ihan hyvä. Jos taakse ei mene lämmintä niin sieltä puskee kylmää nilkkoihin. Kyllä saksalainen osaaOriginally posted by alspe View PostYksin/kaksin e34:lla ajaville voisin heittää vinkkinä, että etujalkotilasta voi ottaa peitelevyt (jalkatilasta keskikonsoliin päin) ja takajalkatilaan vievät ilmaputket irti. Etujalkotilaan tulee silloin noin 3 kertaa enemmän ilmaa ja taakse ei mene paljonkaan.
Itse ajan lähes aina yksin ja tuollai etupää lämpenee aika paljon nopeammin.
Leave a comment:
-
Takajalkotiloihin tulee sama ilmaa kuin etujalkotiloihin. Takakeskisuuttimesta kai kylmää? Mulla ei edes ole keskisuutinta omassa.Originally posted by frostBite View PostHmm.. Lieneekö normaalia että mun e34:ssa puhaltaa taakse ainoastaan kylmää, vaikka etu jalkatilaan puhaltaa lämmintä?
E: Laitetaas tähän vielä melkein aiheeseen liittyen.
Huomasin tuossa kotimatkalla liikennevaloihin pysähdyttyäni, että konehuoneesta kuuluu ikävä rallatus. No, kotipihassa pelti auki ja kuulosti siltä, että ilmastoinnin kompurasta taitaa laakeri olla tiensä päässä. Tuli sitten mieleen kun pimeässä ei juurikaan mitään nähny, että voinko surutta katkoa remmin ja tutkia kompuraa joskus keväämmällä, kun ei sille juuri talvella ole käyttöä?
Leave a comment:
-
Mikä kone? e36 m5025:sta otin hihnan pois. ei taida muita laitteita pyöriäOriginally posted by frostBite View PostHmm.. Lieneekö normaalia että mun e34:ssa puhaltaa taakse ainoastaan kylmää, vaikka etu jalkatilaan puhaltaa lämmintä?
Huomasin tuossa kotimatkalla liikennevaloihin pysähdyttyäni, että konehuoneesta kuuluu ikävä rallatus. No, kotipihassa pelti auki ja kuulosti siltä, että ilmastoinnin kompurasta taitaa laakeri olla tiensä päässä. Tuli sitten mieleen kun pimeässä ei juurikaan mitään nähny, että voinko surutta katkoa remmin ja tutkia kompuraa joskus keväämmällä, kun ei sille juuri talvella ole käyttöä?
samalla hihnalla.
Leave a comment:
-
Hmm.. Lieneekö normaalia että mun e34:ssa puhaltaa taakse ainoastaan kylmää, vaikka etu jalkatilaan puhaltaa lämmintä?Originally posted by alspe View PostYksin/kaksin e34:lla ajaville voisin heittää vinkkinä, että etujalkotilasta voi ottaa peitelevyt (jalkatilasta keskikonsoliin päin) ja takajalkatilaan vievät ilmaputket irti. Etujalkotilaan tulee silloin noin 3 kertaa enemmän ilmaa ja taakse ei mene paljonkaan.
Huomasin tuossa kotimatkalla liikennevaloihin pysähdyttyäni, että konehuoneesta kuuluu ikävä rallatus. No, kotipihassa pelti auki ja kuulosti siltä, että ilmastoinnin kompurasta taitaa laakeri olla tiensä päässä. Tuli sitten mieleen kun pimeässä ei juurikaan mitään nähny, että voinko surutta katkoa remmin ja tutkia kompuraa joskus keväämmällä, kun ei sille juuri talvella ole käyttöä?Last edited by frostBite; 23-02-2009, 18:47.
Leave a comment:
-
Yksin/kaksin e34:lla ajaville voisin heittää vinkkinä, että etujalkotilasta voi ottaa peitelevyt (jalkatilasta keskikonsoliin päin) ja takajalkatilaan vievät ilmaputket irti. Etujalkotilaan tulee silloin noin 3 kertaa enemmän ilmaa ja taakse ei mene paljonkaan.
Leave a comment:
-
Nostaa lämpöjä 3/4??? ja putki vaikuttaa tyhjältä? Siellä on silloin ilmaa ja paljon.. mites ylävesiletku? onko lämmin? tuntuuko tyhjältä? Ettippä haulla ilmausohjeet niin pitäis tollanen "ominaisuus" lähteä..
Originally posted by ///5xx View PostItsellä hieman ongelmia myös tuon lämmityksen kanssa...
ei puske lämmintä vaikka 10min tyhjäkäynnillä ja nostaa lämpöjä 3/4.
yritetty ilmata, ja vaikuttaa ettei koneeseen uppoa kuin 4-5l nestettä.
1. mihinkä tuo venttiili estää nesteiden menemisen? lohkolle?
2. elikkäs virrat päällä tuon venttiilin pitäisi olla auki? lukenut myös että sen pitäisi "naksua", mutta milloin?
3. huomasin myös että vesipumpulta lähtevä letku vaikuttaa tyhjältä, normaalia?
4. voinko mitenkään todeta jos termostaatti on viallinen?
Kiitos jo etukäteen. toivottavasti saan vian/viat ratkottua täällä ettei tarvitse kiskuri liikkeisiin turvautua
Leave a comment:
-
Itsellä hieman ongelmia myös tuon lämmityksen kanssa...
ei puske lämmintä vaikka 10min tyhjäkäynnillä ja nostaa lämpöjä 3/4.
yritetty ilmata, ja vaikuttaa ettei koneeseen uppoa kuin 4-5l nestettä.
1. mihinkä tuo venttiili estää nesteiden menemisen? lohkolle?
2. elikkäs virrat päällä tuon venttiilin pitäisi olla auki? lukenut myös että sen pitäisi "naksua", mutta milloin?
3. huomasin myös että vesipumpulta lähtevä letku vaikuttaa tyhjältä, normaalia?
4. voinko mitenkään todeta jos termostaatti on viallinen?
Kiitos jo etukäteen. toivottavasti saan vian/viat ratkottua täällä ettei tarvitse kiskuri liikkeisiin turvautua
Leave a comment:
-
nonii.. nyt ois vesiventtiili..
tuli mielee et tuleeko sieltä kaikki nesteet pihalle ku irrottaa ne letkut?
Leave a comment:
-
vesiventtiili nro 15 http://www.realoem.com/bmw/showparts...14&hg=64&fg=18 , sijaitsee konetilan sulakeboksin vieressä , venttiilin päällä saattaa olla musta peitelevy (n.10 x 15cm)
(oman bmw:si löydät räjäytyskuvina/osanumeroin syöttämällä runkonumeron 7 viimeistä numeroa/kirjainta kohtaan "serial number" ja klikkaa "browse parts" jne. täältä : http://www.realoem.com/bmw/select.do tai täältä : http://bmwfans.info/original/ )Last edited by 525 TD; 05-11-2008, 12:23.
Leave a comment:
-
Kannattaa irroittaa se vesiventtiili kunnolla ja putsata sieltä sisältä. Sinne on aikojen saatossa luultavasti kertynyt kaikenlaista möhnää. Avaa siis ne 6 pientä ruuvia kokonaan ja nostaa koko yläosan pois siitä venttiilistä. Jos on pahasti jumissa voi joutua jolllain kampeamaan. Itse olen jokaisesta e32 ja e34 mitä minulla on ollut tuon putsannu ja aina on alkanut toimimaan paremmin.
Sieltä on luultavasti tiivisteet hajonneet ja mahdollisesti saattaa olla ne kartiot katkenneet. Yleensä taitaa kyllä jumiutua auki asentoon, eli koko ajan tulee kuumaa. Mutta tuolla hommalla kannattaa aina aloittaa kun alkaa lämmitys ongelmia korjaamaan. Aikaa menee 30 min ja jäähdytys vettä ei paljon mene hukkaan jos esim lukkopihdeillä puristaa letkut kasaan.
Leave a comment:
Leave a comment: