E34 525 tdsa syylärin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkonen
    Newbiemmer
    • Dec 2006
    • 14

    E34 525 tdsa syylärin vaihto

    No niin onkos kellään ollut vastaavaa projektia ennen?
    Eli automaattivaihteistolta menee kaksi putkea sisään syylärin muovipäädystä ja pientä vuotoa on havaittavissa toisen putken liittimen juuressa.


    mitenkäs kun nuo vaihteiston putket joutuu ottamaan irti niin tuleeko öljyä niin paljon ulos että siitä on haittaa vaihteiston toiminnalle?

    Vai tuleeko öljyä ollenkaan ulos kun pytkistossa ei ole painetta?

    onko jollain kokemuksia paikkaamisesta esim. kemiallisella metallilla syylärin vuotokohdasta. ja vaihtaisi syylärin sitten myöhemmin paremmalla ajalla

    vai onko ainoa ratkaisu viedä heti korjaamolle ja vaihdattaa siellä syyläri ja tarkistuttaa samalla vaihteiston öljyn pinta?

    Jos neuvoja löytyy niin ilomielin otan vastaan.

    ja autona tuo otsikon mukainen 525 tdsa -94
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    #2
    Ei mulla ainakaan 520iA:ssa niistä juurikaan öljyä tullut, muutama tippa.

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • Reka
      Newbiemmer
      • Apr 2006
      • 11

      #3
      e34 tdsa jäähdyttimen paikkaus

      Mulla oli juuri sama ongelmakohta, ainakin osasyyksi epäilin viime kevään kannenhalkeamaan liittyvää ylipainetta järjestelmässä.
      Vuoto oli vähäistä joten en pitänyt kiirettä korjauksella, mutta jatkuva imelä tuoksu ei ollut kivaa ja pelkäsin ettei "jäähdyttimenpaine" nouse riittävästi ja sitten vielä ilmaaminen kun on aina sellasta pelaamista...
      Kokeilin ensin erilaisia epoksivirityksiä, paikka kun on kuitenkin hyvin käsillä,
      Kuitenkin vasta nyt näyttäisi taas pitävän kun tyhjäsin syylarin ja avasin öljyputkiliitoksen kokonaan (öljyä rättiin pari lusikallista, hyvä antaa auton ainakin jäähtyä ensin).
      Leivoin läpiviennin ympärille kaupassa myytävää 2-komponentti "muovailuvahaa", joka oli tarkoitettu tankin/jäähdyttimen paikkaamiseen (n.5€).
      Lisäksi pistin kaulusmutterin alle vielä ohuen peltiprikka-lätkän, että massa jäi kunnolla puristuksiin. OK!

      Comment

      Working...
      X