Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sähköongelmia e34 540i - mistä apua?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cosworth RS
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 25

    Sähköongelmia e34 540i - mistä apua?

    Ongelmia on mittarivalojen ja mittariston inforuudun herjojen kanssa. Kun autolla lähtee liikkeelle, mittarivalot eivät välttämättä syty kun laittaa valot päälle. Joskus ne syttyvät kun vilkauttaa vilkkua vasemmalle...Yleensä syttyvät joko valokytkimen renkkaamisella tai hetken kuluttua itsekseen. Ajaessa inforuutu herjaa, ettei olisi takavaloja jne jne, vaikka kaikki muuten pelaa moitteettomasti. Kun sitten joskus kaikki muuten pelaa, sammuvat mittarivalot kun laittaa vilkun, varsinkin oikealle, päälle. Valot syttyvät kyllä hetken kuluttua takaisin, vilkkuen hieman.

    Kysymys siis: onko antaa vinkkiä paikasta tai imoittautuuko joku foorumilta osaavaksi tällaisten korjaamiseen? En haluaisi merkkihuoltoon viedä. Ja pk-seudulta mielellään.

    A-P
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    LKM boxi hajoamassa / hajonnut, ensin voisit vaikka koittaa putsata LKM:n liittimen.
    Pääsulakekin voi temppuilla, mutta veikkaan LKM:ää.


    Comment

    • tmth
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 2194
      • Kangasala

      #3
      Eikös myös valojen korkeussäätömoottorit aiheuta mitä kummallisempia vikoja. Omassa ainakin alkoi mittarinvalot ja lasinpyyhkimet toimimaan moitteettomasti, kun noilta moottoreilta otin johdot irti. Että totahan nyt on ainakin helppo kokeilla, jos vaikka vaikuttaisi jotain.

      F10 & R55
      ex:
      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

      Comment

      • Cosworth RS
        Newbiemmer
        • Dec 2005
        • 25

        #4
        Kiitos vinkeistä, äkkiä kokeilemaan!

        Lähteekö LKM-boksi vetämällä pois paikaltaan, vai oliko siinä jotkut lukitteet?

        Valojen korkeusmoottorit lienee polttimo"kuppien" alla olevat kapistukset? Siitä päästä pääsisi helposti nappaamaan johdot irti, jos mun pumput vaan kunnolla mahtuisi sinne...

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #5
          Originally posted by Cosworth RS View Post
          Kiitos vinkeistä, äkkiä kokeilemaan!

          Lähteekö LKM-boksi vetämällä pois paikaltaan, vai oliko siinä jotkut lukitteet?

          Valojen korkeusmoottorit lienee polttimo"kuppien" alla olevat kapistukset? Siitä päästä pääsisi helposti nappaamaan johdot irti, jos mun pumput vaan kunnolla mahtuisi sinne...
          Joo taitaa lähtä ihan vetämällä ylöspäin, tiedät missä se tarkalleen ottaen sijaitsee? Putsaa samalla myös CCM-boxi, se on siinä samassa yhteydessä.

          Comment

          • ongelmalapsi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1063
            • Hämeenlinna

            #6
            ota ne korkeus säädln piuhat irti kytkimestä kapiinista se ''levy'' jossa on kiinni sumareitten ja korkeus säädön kytkimet lähtee ihan siitä reunasta meisselillä vääntämällä
            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
            GMC Topkick C6500 rollback -95
            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
            E46 330xiA -02
            Chrysler neon -99

            Comment

            • Cosworth RS
              Newbiemmer
              • Dec 2005
              • 25

              #7
              Heh, mittarivalojen sammuminen vilkkua käytettäessä lakkasi, kun vähän heiluttelin sitä LKM-boksia! Irroitan ja putsaan vielä. Lienee kuitenkin avattava ja tinattava, jos vaikka ne valo-herjat sillä lakkaisivat. Mutta onko se CCm-boksi se Lkm:n edessä oleva?

              Kiitos näistä vinkeistä! Tämä on mielettömän hyvä, että saa neuvoja ja vieläpä näin nopeasti!

              A-P

              Comment

              • superb
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2827

                #8
                Joo se on se CCM justiinsa.
                On tietääkseni avattavaa mallia ja moni on korjannutkin sen. Kannattaa myös harkita käytetyn mutta toimivan boxin ostoa, ellei liittimen putsaus korjaa vikoja. Ota myös kokeilun vuoksi piuhat irti niistä säätömoottoreista, liittimeen tais tulla 3 piuhaa per moottori.
                Last edited by superb; 18-01-2007, 23:31.

                Comment

                • Cosworth RS
                  Newbiemmer
                  • Dec 2005
                  • 25

                  #9
                  Noniin, ei se ihan niin mennytkään, miltä eilen näytti. Valot siis vilkkuivat edelleen LKm:n heiluttelemisen jälkeen.

                  Mutta herjat ja vilkkuminen loppui , kun nyppäsin valojen korkeussäätöpotikasta johtopistokkeen irti. Eli siellä se vika luurasi. Mitä sille kannattaa/pitää tehdä? Valojen säätöä en tarvitse, mutta se merkkivalo voisi kyllä palaa... Pistokkeeseen tulee neljä johtoa, ylhäältä luettuna harmaa-punainen, ruskea, musta ja marmaa-musta. Jos näistä oikeat irroittaisi, jäisikö valo palamaan, mutta moottorit olisi pelattu ulos kuvasta?

                  Ja sitten tuli mieleen uusi asia: saako sen check-paneelin ärsyttävän "bling"-äänimerkin jotenkin eliminoitua?

                  Comment

                  • tmth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 2194
                    • Kangasala

                    #10
                    Nyppää johdot irti umpioiden takaa niistä moottoreista. Nythän kun johdot on irti siitä säätimistä, niin ainakin mulla valot säätivät itsensä ihan alas. Sitten siihen säädinrullaan voi jättää liittimen kiini.

                    F10 & R55
                    ex:
                    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                    Comment

                    • superb
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2827

                      #11
                      Bling-ääni katoaa kun otat kojelaudan alapahvin irti kuskin puolelta ja nyppäät liittimen irti gongilta. Gongi kyllä näkyy kunhan on pahvi irti

                      Comment

                      • Sturmovik
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 360
                        • häme

                        #12
                        Originally posted by tmth View Post
                        Nyppää johdot irti umpioiden takaa niistä moottoreista. Nythän kun johdot on irti siitä säätimistä, niin ainakin mulla valot säätivät itsensä ihan alas. Sitten siihen säädinrullaan voi jättää liittimen kiini.
                        Joo tän ihan saman teki mullakin. Elikkä sieltä moottoreiden päästä ne liittimet irti!!

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1996
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Cosworth RS View Post
                          Ongelmia on mittarivalojen ja mittariston inforuudun herjojen kanssa...
                          A-P
                          Ihan mielenkiinnosta minkäs vuosimallin 540 on kyseessä ?

                          Comment

                          • Cosworth RS
                            Newbiemmer
                            • Dec 2005
                            • 25

                            #14
                            Jep, valot putosivat aivan alas. Niinkö ei tapahdu, kun nyppää johdot moottoreista irti? Mitenkähän hitossa saan tungettua kädet asemiin...

                            Vuosimalli on -93.

                            Ja huomenna vielä gongikin irti, niin alkaa hermot lepäämään...

                            Comment

                            • Cosworth RS
                              Newbiemmer
                              • Dec 2005
                              • 25

                              #15
                              Ajotietokoneen kieli

                              Nyt kun pääsin kyselemään, tuli mieleeni voiko ajotietokoneen kielen vaihtaa saksasta englanniksi? Ohjekirja on saksaksi, eikä itseltä tuo ah niin sointuva kieli suju...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎