autona E34 525 tdsa
No niin viime viikolla kyselin syylärin vaihtoon ohjeita ja sain syylärin ihan helposti vaihdettuakin. Samalla tilasin motonetistä uuden vesipumpun yms. ajattelin että vaihdan sen samalla kun kerta joutuu laskemaan nesteet pois.
kaikki meni siihen saakka hyvin kun sain uudet nesteet sisälle koneeseen ja aloitettiin ilmaaminen. forumin ohjeiden mukaisesti keula pukeille ja limsapullo teipattuna paisariin, lypsettiin letkuja ja yritettiin vaikka mitenkä päin.
Ei tullut lämmintä sisään.→ Hermot meni, auto laakkoselle jyväskylään.
sanoin että vaihtakaa uudet jäähdytysnesteet ja ilmatkaa järjestelmä.
Samana päivänä kaveri soittaa:ei onnistu ilmaus. vika täytyy olla vesiventtiilissä. Sanoin että vaihtakaa se kun auto kerran siellä on.
Kaveri ilmoitti, että osan saa täksi perjantaiksi→ tänään kaveri soittaa että osa vaihdettu ja ei tule vieläkään lämmintä sisälle ja kokeillut mm. seuraavat:
-ilmaus
-venttiilistä johdot irti (venttiilit auki)
-kannen koeponnistus
-sähköisen kiertovesipumpun toiminta tarkastettu
-laskettu letkulla vettä lämppärin kennosta läpi yms.kenno ei tukossa.
Ainoa mihin tulee haaleaa on letku jossa veden pitäisi virrata kannesta vesiventtiilille ja tämäkin letku on haalea siihen mutkaan mikä on ennen venttiiliä muuten kaikki venttiililtä lähtevät letkut ovat kylmiä. (lasku 369e)
Tuli puhetta siitä että josko motonetin lähettämä vesipumppu olis vääränlainen. No otin auton tänään taas omalle pajalle kun ei perse kestä kovin kauaa laakkosen hintoja. Ensimmäisenä vesipumppu irti ja tarkempi vertaus vanhaan... siipipyörässä sama halkaisija mutta aika paljon eri "paksuinen" ja pyörän siivet oli kyllä aivan erilaiset ja ajateltiin että tästä syystä vesipumppu ei työnnä tarpeeksi painetta että vesi jaksaisi kiertää kennolle saakka.
nooh vanha vesipumppupumppu takaisin pesään ja nesteet sisään taas ilmailua vähän kaikin päin mutta ei s**ta*a niin ei!. Ei tule lämmintä sisälle ja taas oli johdot irti venttiilistä joten senkin pitäisi olla auki asenossa koko ajan eikä pitäisi häiritä ilmausta.
ylä- ja alavesiletku ovat lämpimiä ja moottorin lämmöt nousee normaalisti ja pysyy tiukasti keskiviivan päällä. mutta venttiilille kannesta menevä letku on vain haalea ja sisälle menevät letkut ovat kylmiä...
mulla alkaa todellakin loppua ymmärrys ja järki sekä ennen kaikkea hermot kun ei auto tule kuntoon ja sitä työmatkaan koko ajan tarviis.
JOTEN AUTTAKAAS NYT JOS JOLLAIN ON YMMÄRRYSTÄ.!!!
työkaverillani oli 240 volvossa ollut samanmoinen ongelma että ei löytynyt mitään vikaa siihen miksi ei tule lämmintä sisään, ei ilmaa järjestelmässä, nesteet ja öljyt eivät olleet sekaisin, ei kuplinut paisuntasäiliö kun antoi kaasua eikä mitään muuta tavallisuudesta poikkeavaa... sitten kaveri vaihtoi kannen ja alkoi auto pelittää... Ainoa mikä vähän hämää on että mun autosta kerkesivät tuolla laakkosella jo koestamaan tuon kannen.
voiko tuo kannessa olla esim. jotain hiushalkeamia jotka teettävät jotain ongelmaa järjestelmään vai mikähän siellä mättää...
Sori hieman pitkä tarina mut ei siitä lyhyempää saanut.
No niin viime viikolla kyselin syylärin vaihtoon ohjeita ja sain syylärin ihan helposti vaihdettuakin. Samalla tilasin motonetistä uuden vesipumpun yms. ajattelin että vaihdan sen samalla kun kerta joutuu laskemaan nesteet pois.
kaikki meni siihen saakka hyvin kun sain uudet nesteet sisälle koneeseen ja aloitettiin ilmaaminen. forumin ohjeiden mukaisesti keula pukeille ja limsapullo teipattuna paisariin, lypsettiin letkuja ja yritettiin vaikka mitenkä päin.
Ei tullut lämmintä sisään.→ Hermot meni, auto laakkoselle jyväskylään.
sanoin että vaihtakaa uudet jäähdytysnesteet ja ilmatkaa järjestelmä.
Samana päivänä kaveri soittaa:ei onnistu ilmaus. vika täytyy olla vesiventtiilissä. Sanoin että vaihtakaa se kun auto kerran siellä on.
Kaveri ilmoitti, että osan saa täksi perjantaiksi→ tänään kaveri soittaa että osa vaihdettu ja ei tule vieläkään lämmintä sisälle ja kokeillut mm. seuraavat:
-ilmaus
-venttiilistä johdot irti (venttiilit auki)
-kannen koeponnistus
-sähköisen kiertovesipumpun toiminta tarkastettu
-laskettu letkulla vettä lämppärin kennosta läpi yms.kenno ei tukossa.
Ainoa mihin tulee haaleaa on letku jossa veden pitäisi virrata kannesta vesiventtiilille ja tämäkin letku on haalea siihen mutkaan mikä on ennen venttiiliä muuten kaikki venttiililtä lähtevät letkut ovat kylmiä. (lasku 369e)
Tuli puhetta siitä että josko motonetin lähettämä vesipumppu olis vääränlainen. No otin auton tänään taas omalle pajalle kun ei perse kestä kovin kauaa laakkosen hintoja. Ensimmäisenä vesipumppu irti ja tarkempi vertaus vanhaan... siipipyörässä sama halkaisija mutta aika paljon eri "paksuinen" ja pyörän siivet oli kyllä aivan erilaiset ja ajateltiin että tästä syystä vesipumppu ei työnnä tarpeeksi painetta että vesi jaksaisi kiertää kennolle saakka.
nooh vanha vesipumppupumppu takaisin pesään ja nesteet sisään taas ilmailua vähän kaikin päin mutta ei s**ta*a niin ei!. Ei tule lämmintä sisälle ja taas oli johdot irti venttiilistä joten senkin pitäisi olla auki asenossa koko ajan eikä pitäisi häiritä ilmausta.
ylä- ja alavesiletku ovat lämpimiä ja moottorin lämmöt nousee normaalisti ja pysyy tiukasti keskiviivan päällä. mutta venttiilille kannesta menevä letku on vain haalea ja sisälle menevät letkut ovat kylmiä...
mulla alkaa todellakin loppua ymmärrys ja järki sekä ennen kaikkea hermot kun ei auto tule kuntoon ja sitä työmatkaan koko ajan tarviis.
JOTEN AUTTAKAAS NYT JOS JOLLAIN ON YMMÄRRYSTÄ.!!!
työkaverillani oli 240 volvossa ollut samanmoinen ongelma että ei löytynyt mitään vikaa siihen miksi ei tule lämmintä sisään, ei ilmaa järjestelmässä, nesteet ja öljyt eivät olleet sekaisin, ei kuplinut paisuntasäiliö kun antoi kaasua eikä mitään muuta tavallisuudesta poikkeavaa... sitten kaveri vaihtoi kannen ja alkoi auto pelittää... Ainoa mikä vähän hämää on että mun autosta kerkesivät tuolla laakkosella jo koestamaan tuon kannen.
voiko tuo kannessa olla esim. jotain hiushalkeamia jotka teettävät jotain ongelmaa järjestelmään vai mikähän siellä mättää...
Sori hieman pitkä tarina mut ei siitä lyhyempää saanut.
Comment