hyvä tietää. pitää käydä ehkä kattomassa e34 540:ä viikonloppuna, kun kaveri oli sellaisen hankkinut.
E34 M5 kysymyksiä??
Collapse
X
-
-
Ja jos pudotat tuon järjen pienen valon matkasta pois, valinta on M5!Originally posted by Lettu Enska View PostOlen kuitenkin M5:n kannalla vieläkin vaikka järki ja seikkailu taistelee taas ehkä vastakkain...

Tietysti sitäkin voi järkisyillä perustella, mutta onhan monia autoja missä on enemmän järkeä. Tosin, kun tullaan taas tähän käyttöauto/harrastepeli samassa paketissa, ei varmaan montaa (ainakaan samassa hintaluokassa) vastaavaa "raaseria" löydy. Joten..
Ja jos tosiaan "kolvi" pysyy yhtään kädessä, ei se M5 tosiaankaan ole mikään mahdottoman kallis laitos ylläpitää. Tai siis noihin perinteisiin huoltoihin tulee enemmän hintaa, tarkoittaen juuri öljyt ja muut suht usein uusittavat kulutusosat.
Se toki näissä on se "hankaluus" löytää se "ehjä" yksilö. Kuitenkin sellainen auto jota ei osteta sokealle papille saareen. Onhan auto hiukan raakempaan käyttöön suunniteltu mutta jos huollot ja muut toimenpiteet on laiminlyöty, ollaan jo pahassa raossa.
Ehkä oli taas vanhan kertausta.. :thinkKun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella
Comment
-
Originally posted by samtheMan View PostJa jos pudotat tuon järjen pienen valon matkasta pois, valinta on M5!
Tietysti sitäkin voi järkisyillä perustella, mutta onhan monia autoja missä on enemmän järkeä. Tosin, kun tullaan taas tähän käyttöauto/harrastepeli samassa paketissa, ei varmaan montaa (ainakaan samassa hintaluokassa) vastaavaa "raaseria" löydy. Joten..
Ja jos tosiaan "kolvi" pysyy yhtään kädessä, ei se M5 tosiaankaan ole mikään mahdottoman kallis laitos ylläpitää. Tai siis noihin perinteisiin huoltoihin tulee enemmän hintaa, tarkoittaen juuri öljyt ja muut suht usein uusittavat kulutusosat.
Se toki näissä on se "hankaluus" löytää se "ehjä" yksilö. Kuitenkin sellainen auto jota ei osteta sokealle papille saareen. Onhan auto hiukan raakempaan käyttöön suunniteltu mutta jos huollot ja muut toimenpiteet on laiminlyöty, ollaan jo pahassa raossa.
Ehkä oli taas vanhan kertausta.. :think
Kyllä, ehkä vanhan kertausta, mutta siinäpä ne kaikki mietteeni oikestaan tiivistelmänä tuli. Hyvä kommentti. Juuri edellämainitusti ajattelen. Nyt vain tarkkailua koko ajan mitä on tarjolla ja mietiskelyä.
By the way. mitkä ovat ne usein vaihdettavat osat, "pähkinän kuoressa" selitettynä.326i E 30 cabriolet
320i E36 sedan
540iA E39 Touring
Comment
-
Öljyt nyt ainakin, itse suosin vaihtaa viimeistään 8000 kilometrin jälkeen.Originally posted by Lettu Enska View PostBy the way. mitkä ovat ne usein vaihdettavat osat, "pähkinän kuoressa" selitettynä.
Puslia sun muita alustan osia auton koon vuoksi saattaa mennä useammin. Myös jarrut ovat kovalla koetuksella. Painon, sekä auton käytön takia.
Eikai tässä muuta nyt niiin erityisen kovasti kuluvaa ole.Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella
Comment
-
-3.8 sytytyspuolat, itsellä meni 3/6 viime kesänä. Ei sinänsä mitään syytä, tulpat olivat vaihdettu jne mutta onhan kyseessä jo 15 vuotta vanha auto. Helppo homma vaihtaa mutta uusi maksaa 89€+uusi tulpanhattu 10€.Originally posted by Lettu Enska View PostKyllä, ehkä vanhan kertausta, mutta siinäpä ne kaikki mietteeni oikestaan tiivistelmänä tuli. Hyvä kommentti. Juuri edellämainitusti ajattelen. Nyt vain tarkkailua koko ajan mitä on tarjolla ja mietiskelyä.
By the way. mitkä ovat ne usein vaihdettavat osat, "pähkinän kuoressa" selitettynä.
-Jäähdytysletkut. Itse vaihdoin yhtä lukuunottamatta kaikki, mutta ei tietenkään kaikkia kerralla. Kumitavara ei ole ikuista varsinkin jos perässä on suora kutonen pitkittäin joka hönkii hirveästi lämpöä ja rähmäkäpälänä saa aina kuitenkin min. yhden niistä kovista muoviputkista rikki. Näiden lisäksi itselläni on jäljellä vielä viskokytkimen vaihto.
-Resistori/lämpövastus - tämä hoitaa hyvin kuumalla flektin käytön nopeammalle nopeudelle, helppo vaihtaa itse (vaatii juottamista).
Loput taitavat olla sitä yleistä E34-tavaraa, ilmastointi, vesiventtiili, raitisilmaputkien läpät jne?
3.6 on hyvä valinta, niiden hinnat alkavat olemaan todella kohdallaan, siistejä yksilöitä on tarjolla ja varsinkin viimeisimmät versiot tuntuvat olevan todella hyvin varusteltuja. Tarjoaisin tuota omaani, mutta perheautotarpeista huolimatta alkaa pikkuhiljaa polttelemaan päästä ajamaan, etupään alustaremontin, ilmastointikompressorin lisäämisen ja ehkä vielä mankan päivittämisen CD-versioksi jälkeen.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
oK. Eipä tuo vielä säikäyttänyt, aika normaaleja huoltoja, jos tahtoo auton kunnossapitää. Täytyy jatkaa tarkkailua ja katsoa keväämmällä tohtiiko cabista luopua. :think kiitos huoltotiedoista.
326i E 30 cabriolet
320i E36 sedan
540iA E39 Touring
Comment
-
No eipä nyt mulle tule normaalien huoltojen lisäksi mitään ihmeellistä "usein" vaihdettavaa mieleen. Noi "viat" mitä tossa on jo lueteltu, on ihan normaaleja kulutusosia, jotka menee joka autosta jossain vaiheessa vaihtoon. Että eipä hirveemmin tartte pelko perseessä olla asioiden suhteen.Originally posted by Lettu Enska View PostBy the way. mitkä ovat ne usein vaihdettavat osat, "pähkinän kuoressa" selitettynä.
Comment
-
Aivan. Olen samaa mieltä, varsinkin puslaviat ovat normaaleja painavissa ja painava keulaisissa autoissa.Originally posted by Esko View PostNo eipä nyt mulle tule normaalien huoltojen lisäksi mitään ihmeellistä "usein" vaihdettavaa mieleen. Noi "viat" mitä tossa on jo lueteltu, on ihan normaaleja kulutusosia, jotka menee joka autosta jossain vaiheessa vaihtoon. Että eipä hirveemmin tartte pelko perseessä olla asioiden suhteen.326i E 30 cabriolet
320i E36 sedan
540iA E39 Touring
Comment
-
Edc
Mistä tunnistan hyvin ja oikein toimivan EDC-alustan?
Eipä ole koskaan ollut kunnia ottaa kyytiä kenenkään muun ämmällä
Että olis päässy vertailemaan. Autossa ei ole "nyyrpuri"-pakettia. Takapää vaikuttaa jotenkin veltolta ja ylös/alas suuntaan tuntuu löysältä, etupää on kyllä hyvä, ehkä jopa pintakova. Toinen takaiskari on hieman kosteahko ei kuitenkaan märkä, muut näyttää kuivilta. Nopeuden noustessa tuntuis pelaavan paremmin:think Katsastuksen iskaritestissä kaikki ok, mutta isot pojat sanoos ettei se sitä tarkoita että kaikki olis oikeasti ok.
Jostakin luin että hankkimalla sen nyyperikatkaisijan saisi alusta säädettyä sport asentoon. Taitaa nuo katkaisijat vain olla enemmän kuin haluttua tavaraa käytettynä.
Jos sielä olis joku pusla vainaa niin kai se muljuis sivuille paremmin kuin ylös-alas.-NO FARMS NO FOOD-
M5 -93 Diamantschwarz
525i -86 Diamantschwarz
528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
X5 3.0d -05 Titansilber metallic
Comment
-
Nappiin täytyy tulla valo, siinä on muistaakseni vihreä (P) ja punainen (S). CC:hen ei saa tulla "EDC nicht active" tms ilmoituksia. Pehmeällä ja Sport -asetuksilla on ihan takamustuntumalla eroa, tosin suuremmilla nopeuksilla järjestelmä menee automaattisesti kovemmaksi, mutta esim. katukiveyksillä arvostaa varmasti sen Pehmän toimivuutta.Originally posted by Morriz View PostMistä tunnistan hyvin ja oikein toimivan EDC-alustan?
Jos EDC ei ole aktiivinen, ovat iskunvaimentimet kovimmassa asennossaan ja silloin auto on kyllä kivireki.
Vikoja on monenlaisia, vuotavat iskunvaimentimet, katkeilevat johdot iskareihin tai hankalemmin jossain korin sisällä, ohjausboksi voi olla rikki tai sitten joku on unohtanut tarkistaa, onko siinä sulake paikallaan jne.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
Comment