Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 lämppärinmoottorin(siemens)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    e34 lämppärinmoottorin(siemens)

    lämppäri sano sopimuksen irti ja uutta ei viitsinyt alkaa ostamaan liian suolaisen hinnan takia(kl-varaosat)n.380€ käytettyäkin etsiskelin kaikkialta,mutta toi siemens näyttää olevan aikas harvassa.bosch ja brehn oli merkit,mitä löytyi uutenakin alle 200€ ja romareiltakin n. 40€ eli ei muuta kuin hiiliä vaihtaan.
    ensin purin moottorin irti ja sen saa pois avaamalla konepellin,palopellissä on johtokouru mikä on kiinni 4kpl 10mm muovimuttereilla.Sen jälkeen suojapelti pois
    mikä taas on kiinni 5x 8mm hylsypäisellä ruuvilla.reilu vetäsy ja pelti on irti.Sieltä jo sitten näkyykin moottorin muovikotelo mikä on kiinni 3kpl ristipääruuvilla kotelon yläreunassa on kaksi muovista kiinnike hakasta mitkä ovat irroitettavissa sillä kuuluisalla ronskilla vetäsyllä.näin on päästy jo moottoriin käsiksi eikä aikaakaan ole kulunut kyin 10min.seuraavaksi (kyse siis on nyt siemensin moottorista) koneen edessä on 1 kpl liitin mikä irti ja ristipääruuvi,millä moottori on kiinni.sitten otetaan moottorista kiinni ja vedetään ulos moottorin takana on kumikiila mikä pitää koneen kiinni takaa ota sekin irti(helpottaa paikalleen asennusta).Ja ei kun kone pöydälle ja hiili(satula)irroitetaan varovasti vetämällä ja irroittamalla pienenpieni jousi alapäästään.sitten vanhan hiilen johto poikki ja lähtee ihan sormin irti.tämä sama toisen hiilen kanssa.sitten uutta hiiltä hiotaan samankokoiseksi kun vanha.vanhan hiilen koko on 7x8 ja itse ostin 8x8 ja hioinsamankokoiseksi ja takaisin satulan sisään. johdot tinalla kiinni ja kasaus päinvastoin kun purku ja taas pelittää
    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89
  • ankkuli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 938
    • Hyvinkää

    #2
    jees, ihan hyvä ohje, mutta esim. tossa omassa rottelossa oli siemnsin moottorin kollektorissa tooosi syvä ura, ja vaikka siihen hiilet juuri viilailin, niin ei välttämättä toimi kauaa.
    Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

    Comment

    • waudeville
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 2089
      • Nokia

      #3
      Originally posted by ankkuli View Post
      jees, ihan hyvä ohje, mutta esim. tossa omassa rottelossa oli siemnsin moottorin kollektorissa tooosi syvä ura, ja vaikka siihen hiilet juuri viilailin, niin ei välttämättä toimi kauaa.
      noin pääs käymään eli kun puolituntia sitten lähdin reeneistä ajeleen kotiakohti,ei enää toiminut muutenkun antamalla apuvauhtia kädellä siivelle ja siltikin just pysy tuulilasi auki kun motaria pää märkänä hiestä ajelin...mutta jos tota uraa ei ole,niin oiva vinkki. onko tietoa,mistä sais kohtishintaan tommosen siemensin moottorin??
      e34 540ia -94 Batmobile
      candy-king

      ex: e32 735i -89
      e34 525i -89

      Comment

      • Velho
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 267
        • Tampere

        #4
        Multa saat tuollaisen siemenpuhaltimen 15€ kilometrejä on n 206000km takana, hiilissä on vielä pintaa jäljellä ja kollektorissa on uraa mutta hyvin pelittää
        Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
        Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

        Comment

        • waudeville
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 2089
          • Nokia

          #5
          on se vaan niin ihanaa,kun lämpösellä autolla taas ajaa saa
          suurkiitos VELHOLLE varaosasta
          e34 540ia -94 Batmobile
          candy-king

          ex: e32 735i -89
          e34 525i -89

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9042
            • Iisalmi

            #6
            Onkhelma about sama. Lämppärin moottori piti kolinaa ja sitten toppasi. Ei toiminu ollenkaan. Revin lämppärin moottorin poies. Tässäpä pari kuvaa.





            Täytyy tunnustaa että tämä on sellainen aihe, josta en älyä itse mitään. Siivissä oli pientä nirhaumaa, olisko mahdollista että on vaan joku osunut siipiin ja saanut aikaa toiminnan seisauksen / kolinan. En tiedä mikä on hiili ja mikä on kollektori. Ilmeisesti tuo toisessa kuvassa näkyvä musta palikka on hiili ja sen alla pyörivä metalli on kollektori? Onhan tuossakin ura, mutta haittaako se mittään? Saako tuosta kalua vai pitääkö hommata uusi (tai kevyesti käytetty). Sen verran osaan itse sanoa että piuhat vaikuttivat ehjiltä ja oli se jämäkästi kiinni paikallaan
            E39 ja E91

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎