Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 -88 taustavalot eivät pelaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arsipaani
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 58
    • jyväskylä

    E34 -88 taustavalot eivät pelaa

    E34 -88. Mikähän mahtaa olla todennäköisin syy kun mitkään taustavalot eivät pala? Valokytkin ja himmennin vaihdettu mutta ei vaikutusta. Mittaristoon vaihdettu akut ja yksi palanut vastus sekä 3 muuta konkkaa. Mittaristo pelaa nyt hyvin mutta valoja ei näy. Sähkölasit asennettu tänään ja niissä taustavalot toimivat. Heiluteltu johtoja yms. voisiko lkm-moduuli vaikuttaa asiaan koska aiemmin toisen puolen ajovalot ja perävalot vedetty saman sulakkeen taakse...
  • Diamond
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 61
    • Keski-suomi

    #2
    Enpä viitsinyt avata uutta ketjua ja etsin tälläisen ongelmalleni. Meikäläisen E34:ssakin on tätä pientä mittaristopulmaa. Eli polttoainemittarin taustavalo ei toimi ja muutenkin mittaristo toimii vain kun polttoainetta on yli 20 litraa. Mikäli bensaa on hieman alle 20 litraa, neula jumittuu eikä laske virtojen ollessa päällä laisinkaan. Sitten kun virrat kääntää pois, neula laskee kyllä nätisti. Kyseessä ei siis ole mekaaninen jumittuminen mittaristossa. Tämä vika on ilmaantunut hiljattain, sillä jokunen viikko sitten tuli ajettua tankki melkein tyhjäksi ja silloin neula laski jopa niin alas, että merkkivalo syttyi palamaan.

    Lisäksi käsijarrun merkkivalo ei toimi. Jarruhydrauliikan, vilkkujen, (polttimoiden vaihdon jälkeen tosin), pitkien, sumuvalojen ja öljynpaineen merkkivalot sen sijaan toimivat. Huoltovalot pelaavat, kuten myöskin kilometrilukemat, trip ainoastaan nollautuu välillä.

    Olisikohan näin moniongelmaisen mittariston kuntoonlaittamisessa mitään järkeä, vai olisiko viisaampi ostaa kokonaan uusi mittaristo?

    Ilmaistaanpa tässä samalla ostohalukkuus kromisiin mittariston koristerenkaisiin, eli jos joltakin sattuu löytymään, tarjoa ihmeessä yksityisviestillä. Samallapa nekin olisi nätti asetella kohdilleen, mikäli mittariston joutuu avaaamaan.

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9042
      • Iisalmi

      #3
      Toimiikos se anturi tankissa? Kai siellä joku sellainen on.
      E39 ja E91

      Comment

      • Diamond
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 61
        • Keski-suomi

        #4
        Originally posted by Harri UKM View Post
        Toimiikos se anturi tankissa? Kai siellä joku sellainen on.
        Samaapa mietin itsekin. Ainakin vanhassa, onneksi entisessä, japsiautossani oli samanlainen vika ja siinä se anturin koho jumitti kulumisen vuoksi niin että polttoainemittarin neula pysähtyi aina kun polttoainetta oli vähemmän kuin 1/4 tankkia. Pitänee tarkistaa asia...

        Comment

        • ville1b
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 220
          • asd

          #5
          Originally posted by Diamond View Post
          Samaapa mietin itsekin. Ainakin vanhassa, onneksi entisessä, japsiautossani oli samanlainen vika ja siinä se anturin koho jumitti kulumisen vuoksi niin että polttoainemittarin neula pysähtyi aina kun polttoainetta oli vähemmän kuin 1/4 tankkia. Pitänee tarkistaa asia...
          Näin mulla oli seiskassa. Eli koho jumitti tietyssä kohdassa kun se tikku missä se on kiinni oli päässy jotenkin vääntymään. Vaihdoin sitten tuon fuel senderin kokonaan niin johan taas pelittää.

          Article by: Johan Article applies to: all e32 and e34 models. Problem: The fuel gauge on my car was erratic in the last 40 liters. The last 20 where the worst. The needle would fall from 20 liters to 0 and go back up to 20 in 2 to 3 […]


          E: ja noihin valo-ongelmiin niin eiköhän polttimoiden vaihto riitä, ja jos vielä vaihdat mittariston kondensaattorit.
          Last edited by ville1b; 23-04-2007, 17:42.

          Comment

          • Diamond
            Bimmer Rookie
            • Jan 2007
            • 61
            • Keski-suomi

            #6
            Originally posted by ville1b View Post
            E: ja noihin valo-ongelmiin niin eiköhän polttimoiden vaihto riitä, ja jos vielä vaihdat mittariston kondensaattorit.
            Kiitoksia vinkeistä. Saankin paikallisesta autotarvikeliikkeestä polttimot, mutta kondensaattorieta ei ole tullut vielä edes kysyttyä. Onkos kyseiset palikat ihan monitoimitavaraa, vai mistä olette yleensä hommanneet? Mikäli kondensaattoreita ei saa normaaleista autotarvikeliikkeistä, olisin kiitollinen mikäli joku voisi heittää vaikkapa linkin firmaan joka niitä välittää.

            Samalla kiitollisuuttani lisäisi, mikäli ajovalokytkimen ja ilmastointipaneelin taustavaloihin käyvän polttimon ostopaikan joku voisi ilmoittaa. Niitä kun ei nimittäin samaisen varaosaliikkeeni listoilta löytynyt. Ajovalokytimen polttimothan olivat kai tyyppiä lasikanta 12V/40mA tai 14V/60mA.

            Kaikki nämähän ovat sellaista tavaraa, että tulevat perille vaikkapa pehmustetussa kirjeessä, eli eipä postittaminenkaan paljoa maksa.

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9042
              • Iisalmi

              #7
              Kondensaattoreita kannattaa kysellä elektroniikkaliikkeistä, pienemmillä paikkakunnilla ihan vaikka mustan pörssin tai expertin huolloista. Ja kun teet tämän http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=35815 ota huomioon, että elkkojen volttikoot saa olla suuremmat, kunhan mikrofaradit on oikein (välttämättä ei löydy juuri oikeita). Volttikoot tarkoittaa kuulemma vaan elkkojen sisuskalujen kestävyyttä.
              E39 ja E91

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎