Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 mittariston tuunaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TIRAX
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 102

    E34 mittariston tuunaus

    Joo tosiaan ois taas vaihteeks asiaa tästä e34 mittaristosta!!!

    Mun -90 518:n vanha harmaa perse täysin analoogisesta mittaristosta petti: kiekka ja kulutus mittarit... Siin oli ne kaks 3,6V patterii, jotka oli ihan tyhjinä. En löytäny helpolla uusii ni modasin niiden paikalle kaks AA paristo settiä, kumpiki 3,1V. Tähän mittaristoon meni siis vaan kaks 26pin liitintä, keltanen ja sininen...

    Mutta ei auttanu, joten ostin uuden sinisellä takaosalla varustetun digi mittariston (ex. 525~92). Siin on se ajoteitokone skriini ja taakse menee 4 liitintä: 1x6pin,1x12pin ja 2x26pin(keltanen ja valkonen)...

    Ja tähän kaipaan opastusta: Sain vanhan liittimet tungettua uuteen mittaristoon, mutta not working eli mun pitäs nyt jotenki modata ne johdot oikein päin siihen uutukaiseen mittaristoon ja miten tai mikä auttas, uus kooderi????? :think

    Uuden mittariston takana on lappu: BMW 8 35 217.9 VDO 993 558 184 PROG. ver. 0.97 aend stand 21. Voin pistää kuvii...
  • Henry
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 744
    • Kannus

    #2
    Hommaa suosiolla sellainen mittaristo siihen mikä siinä on alunperin ollut. Uudemman mallinen digitaali mittariston asennus autoosi on lähes mahdoton, tai ainakin johtosarjojen muuttelemista vaatii.
    Mercedes-Benz cls 350
    530DA E60
    Ex:
    Audi A6 2.7 biturbo quattro
    523IA E39
    520 E34 2Kpl
    535 E34

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      a) Siellä mittaristossa ei ole patterit vaan akut, jos laitat tavalliset paristot sinne mittaristoon ne voi huonoimmassa tapauksessa räjähtää. Tuossa muutama ohje akkuparistojen vaihtoon, vaikkakin E30:iin niin periaate on sama.

      b) 518:een et saa 525:n "high-cluster" mittaristoa toimimaan ilman mittavia muutoksia, koska esim. Check control ja OBC puuttuu kokonaan 518:sta ja niitä ei ole saanut siihen edes lisävarusteena.

      c) Kirjoita seuraavan kerran hieman toisella fontilla...
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • TIRAX
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 102

        #4
        Hmmm... Vaan yks noista akun vaihto linkeistä aukes ja se ei tod. ollu samanlainen mittaristo mitä siinä rempattiin.... Lisäks ku katoin niit "akkuja" niin niissä lukee: NO RECHARGE! Mittasin myös voltti mittarilla, mutta mitään lataus jännitettä ei ilmennyt!

        Eli tosi harmi, jos en saa sitä high cluster mittaristoo modattuu mun biimeriin!

        Oisko jotain kikkoja tai lisä idiksii vielä tarjolla???

        Comment

        • TIRAX
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 102

          #5
          Tosin jos joltain lyötyy niin tarjotkaa sellasta toimivaa analog mittaristoo! Vaik musta tuntuu et se ei toimi kauan...

          Comment

          • TIRAX
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 102

            #6
            Joku nyt kertoo mulle muuten mitä se kooderi tekee ja tarviiko vaihtaa jos saa eri auton mittariston???

            Comment

            • Grude
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 5

              #7
              E34 mittaristo

              Onneks olkoon, vahoin ite eilen tohon mun 520I -89 siin ne akut kun siit ei saanu kuitattua öljyvaloa ensin, no ei ongelmaa akkujen suhteen (tavalliset Vartan 1.2V / 2800 ma akut) mutta sekos sit bensamäärä mittarikin, alkuun oli vikana siis ne huoltovalot ja kiekka sekä kulutusmittarit, no pitänee katella miksi siin muka on nyt tankki täynnä, määrän varotusvalo kyllä toimii ...

              no ei pala nyt ainaskaan se huoltovalo...

              Outoja nää kikottimet :-)


              Aina kerkee ku on bemari.....

              Ex Skoda Octavia Super -62
              Ex Kupla 1600 -71
              Ex Mini 1000 -73
              Ex Fiat 126 -76
              Ex Fiat 131 Mira -80
              Ex Chevy Van B -86
              Ex Jeep Cherokee -82
              Jne jne jne..
              Honda Aerodeck nyt alla ja 520! E34 työnalla
              Ex voi juma näit piiisaiskin sit....

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #8
                Voitte molemmat korjata sieltä piirilevyltä ne kondensaattorit jotka sotkevat toimintaa varsin erinoimaisesti. www.bmwe34.net löytyy kuvien kanssa opastausta, samaten täältä foorumilta ainakin hakusanoille "gongi huutaa".

                Ei ole vaikeaa.

                t.Ville

                Comment

                • cudoe`
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 78
                  • Kaarina

                  #9
                  Originally posted by Grude View Post
                  Onneks olkoon, vahoin ite eilen tohon mun 520I -89 siin ne akut kun siit ei saanu kuitattua öljyvaloa ensin, no ei ongelmaa akkujen suhteen (tavalliset Vartan 1.2V / 2800 ma akut) mutta sekos sit bensamäärä mittarikin, alkuun oli vikana siis ne huoltovalot ja kiekka sekä kulutusmittarit, no pitänee katella miksi siin muka on nyt tankki täynnä, määrän varotusvalo kyllä toimii ...

                  no ei pala nyt ainaskaan se huoltovalo...

                  Outoja nää kikottimet :-)
                  Eikös tästä ole varoteltu joka paikkassa? Siis että mitä "akkuja" sinne tunkee
                  BMW F10 520d
                  BMW 540iA Touring
                  BMW E30 Cabrio kesäpeli

                  Ex Subaru Impreza WRX STi, E46 320M-sport, E91 330xd, , F10 M-Sport 525d, Evo X MR '09, E46 330XDA, EVO IX '06, Honda Integra Type-R DC2, Vectra 2.5 B2V6, Corsa B 1.6 GSi, Civic i-VT EE9, Civic/Crx 1.6 dohc x3, Civic 1.6 s, 200sx S13 jne....

                  Comment

                  • Grude
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 5

                    #10
                    Originally posted by cudoe` View Post
                    Eikös tästä ole varoteltu joka paikkassa? Siis että mitä "akkuja" sinne tunkee
                    No eikait se siitä miksikään muutu kun acut ovat samoilla arvoilla kuin alkuperäisetkin ?

                    Ei ainakaan minun tietämykseni mukaan muutu ellei nyt sit joku mene lykkimään LiPo akkuja sinne...


                    Aina kerkee ku on bemari.....

                    Ex Skoda Octavia Super -62
                    Ex Kupla 1600 -71
                    Ex Mini 1000 -73
                    Ex Fiat 126 -76
                    Ex Fiat 131 Mira -80
                    Ex Chevy Van B -86
                    Ex Jeep Cherokee -82
                    Jne jne jne..
                    Honda Aerodeck nyt alla ja 520! E34 työnalla
                    Ex voi juma näit piiisaiskin sit....

                    Comment

                    • TIRAX
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 102

                      #11
                      Joku vois ruveta välittämään noita oikeita agguja, ois koht aika rikas!

                      Ite hommaan kyl suosiolla uudet metskun, kiinnostas vaan et pitääks se kooderi ottaa mun vanhasta siihe uuteen...???

                      Comment

                      • baku
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 346
                        • Kausala

                        #12
                        Eipä siinä koodipalikassa hirveästi tavaraa tässä analogikiekkomittarissa ole. Oikeastaan ainoa olennainen juttu on kiekkamittarin koodaus, eli neloskoneen koodipalikka kutosessa näyttää 1/3 liikaa kierroksia ja vastaavasti toisinpäin. Kulutusmittarikin taitaa kiertää tuota kautta, mutta sen tarkkuus on vähän kysymysmerkki muutenkin.

                        Kun nyt muutenkin hommaat samanlaisen mittarin kuin vanha, niin se koodipistokkeen vaihto on helppo juttu.

                        Ja vielä, analogimittarissa on kaksi liitintä ja akut. Ilman akkujakin mittari toimii muuten, mutta huoltovälivalot ja kulutusmittari ei. Digimittarissa taas on neljä liitintä ja konkat.
                        F20 116d
                        E63 645
                        E28 528
                        F30 320d x-drive
                        F31 335d x-drive

                        ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                        KTM 1290 Super Adventure
                        K1200S
                        ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                        Comment

                        • TIRAX
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 102

                          #13
                          Eipä tunnu mistään mittaristoa löytyvän. Meneeks E28:sin mittaristo kans tohon E34???????

                          Comment

                          • TIRAX
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 102

                            #14
                            Nonih nyt sain kans kuvan nois kiistellyista akuista/pattereista, kumpia ne on??

                            Comment

                            • jorke
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 206
                              • Kouvola

                              #15
                              Kysympäs tässä samassa kun liippaa läheltä asiaa...

                              Itselläni on tuo samanlainen mittari ja siinä ei pelaa huoltovalot, kiekkamittari eikä kulutusmittari. Jos on ollut akun kenkä irti jonkun aikaa, niin kaikki alkaa pelaamaan ja sit seuraavalla kerralla ei ole mitään eloa niissä ennenkun irroittaa akunkengän uudestaan. Eli ei pelaa kun kerran tai kaks ja sit ei mitään eloa niissä.

                              Entinen omistaja sano et :"...nollailin inspectionvaloa pimeässä ja meni 7 ja 1 napa vähän sekasi töpselistä...". Tämä vika tuli siis silloin ja ei ole välttämättä siis mittariston akkuongelma.

                              Ihmeellistä sinänsä kun pelaa ihan ok sillon kun tekee tuon jutun. Aattelin et ois helppo varmaan korjata jos vaan tietäis mitä korjaa
                              BMW e61 545 -05 Touring

                              Ex. BMW e39 540 -97 Touring
                              Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
                              Ex. BMW e34 520 -88

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎