Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 paisuntasäiliö? vuotaa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupevu
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 10

E34 paisuntasäiliö? vuotaa

Mikähän lie vikana, kun kylmänä saattaa neste tippuun jostain paisuntasäiliön alueelta? Luulisi, että silloin se kuumana ollessaan suurinpiirtein suihkuaisi ulos. Mutta ei, silmämääräisesti hetken tuijottelunkaan jälkeen ei tipu mitään ulos. Voisko paisuntasäiliö olla sopivasti halki tms? Ja tietenkään se ei aina kylmänäkään vuoda.
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4320
    • Turku

Aika yleistä kovemmilla pakkasilla. Mulla se alkaa vuotaa 15c kovemmilla pakkasilla, joillakin jo aiemmin. Itse olen vaan pitänyt nesteen tasoa silmällä ja lisäillyt tarpeen mukaan nestettä.

Comment

• antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

Originally posted by jani73 View Post
      Aika yleistä kovemmilla pakkasilla. Mulla se alkaa vuotaa 15c kovemmilla pakkasilla, joillakin jo aiemmin. Itse olen vaan pitänyt nesteen tasoa silmällä ja lisäillyt tarpeen mukaan nestettä.
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55959&page=10
      Jep, tyyppiviaksi voisi luetella. Itselläni alkaa tiputtamaan hieman yli -10C pakkasilla. Jos pitää lohkolämppärin päällä niin ei tiputtele. Ja lämpimänä tosiaan ei mitään ongelmia. Asia korjaantuisi paisarin pohjassa olevan o-renkaan vaihdolla.
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

Comment

• reportteri
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 64

..

Itselläni hävisi nestettä varmaan 1dl 100km ja vika paikallistettiin vuotavaan paisuntasäiliön alatiivisteeseen. Sen näki hyvin lampulla tiiratessa kyseistä paikkaa. KL varaosista uudet ylä/alatiivisteet yht.6e. Sen jälkeen nestepinta ei ole laskenut milliäkään. Auto m52b20 e36, varmaan sama homma useasti vanhemmissa m50b?? moottorilla varustetuissa autoissa.
        ---------------------------------

**BMW320i coupe 97**
        --

Suzuki gsx750 F 95

--

Comment

• mynni
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 159

mulla kans vuotaa pakkasilla, ois tiivisteet mutta en saanu pönttöä irti (e36 jossa pönttö on jäähdyttäjän kylessä)
          ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
          ex: e46 316 touring -02
          ex: e39 523i -96
          ex: e36 325i coupe avus edition -94
          ex. e28 520i -85
          ex. e21 316/2.0 -77

Comment

• reportteri
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 64

..

Se lähtee pois voimakkaasti ylöspäin vedettäessä,laittaa nahkahanskat käteen ja pari sormea säiliön sisälle jotta saa otteen.Tietty voi yrittää kammeta varovasti isolla tallttapäällä samalla kun toinen vetää. Takaisin asennettaessa muistaa laittaa uuden tiivisteen siihen alempaan uraan,hieman saippuavettä pinnolle ja työntää paketti paikoilleen.
            ---------------------------------

**BMW320i coupe 97**
            --

Suzuki gsx750 F 95

--

Comment

• Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

Originally posted by reportteri View Post
              Se lähtee pois voimakkaasti ylöspäin vedettäessä,laittaa nahkahanskat käteen ja pari sormea säiliön sisälle jotta saa otteen.Tietty voi yrittää kammeta varovasti isolla tallttapäällä samalla kun toinen vetää. Takaisin asennettaessa muistaa laittaa uuden tiivisteen siihen alempaan uraan,hieman saippuavettä pinnolle ja työntää paketti paikoilleen.
              Tulipa vaihettua tiivisteet,kun alkoi valuuttamaan kovemmilla pakkasilla.On kyllä helvetin tiukassa se säiliö,tuntui lähtevän helpommin kun lämmittelin tiivisteiden kohdalta puhaltimella.Tuo on hyvä muistutus,että laittaa tiivisteen ALEMPAAN uraan,eikä epähuomiossa siihen ylempään vaikka se niin hyvästi siihen kävisikin.

Aika nakkisormi olet kyllä reportteri ollut,kun kaksi sormea sait säiliön sisään
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎