Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525 -90 Käyntiongelmia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • temsu81
    Newbiemmer
    • Jan 2007
    • 17

    E34 525 -90 Käyntiongelmia.

    mikäköhän mahtaa olla bemussa vikana...
    auto on e34 525 -90..
    ongelmana on että ei lähde startatessa pyörimään ennen ku antaa kaasua
    ja kun sen saa tulille ni kierroksia on pidettävä noin 1100rpm jos meinas et pysyy käynnissä.. ja kun antaa enemmän kaasua ni tuntuu et pyörii vaan 4-pytyllä... tulpat on ehjät ja johdot on ehjät ja saa bensaa.. oon tarkastanu/puhistanu ilmanputsarin kotelosta sen ilmanmassa mittarin ja imusarjasta kaasuläpän asennon tunnistimen ja sekin näyttäisi pelittävän... voisko vika olla kampuran tunnistimessa?? tai villinä arvauksena bensan suodatin????? pitäs auto saada leimalle ja apu olisi nyt tarpeen....
    ja pitääkö paikkansa et jos lambdan johdon irroittaa ni siellä boxissa menis jotkut asetetut asetukset päälle???
    Last edited by Leka; 02-03-2007, 21:35. Reason: Se otsikko, se otsikko...
  • -Mikko M-
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 111
    • Varkaus

    #2
    No tuokin et joutuu painaa kaasua et pysyy käynnissä, kuulostas et mahollisesti ei ois kaikki pytyt mukana... Lähtisin ehtii vikaa sellasista jutuista jotka vaikuttaa vaan yhteen sylinteriin.
    Testaappas eka ne pytyt silleen et otat vuorotellen joka pytystä tulpanjohdon irti ja kokeilet et kuin vaikuttaa tilanteeseen. Mieluiten silleen et irrotat johdon ja laitat sen maadotettuun irtotulppaan ja käynnistät vasta sitten moottorin.

    Varmaan ootkiin kattonu että:
    -Vesitilassa ei ole öljyä eikä öljytilassa vettä?
    - Paisuntasäiliössä / syylärissä ei kupli kun pyörittää konetta kierroksilla?

    Comment

    • temsu81
      Newbiemmer
      • Jan 2007
      • 17

      #3
      voiskos olla mahdollista et suodattimeen olis päässy vettä?? äsken kävin pyörittämässä ja kun pidin 2000rpm ni tupsautteli putkessa mut ei kovin kovasti ja sit noin 4000rpm kohalla ja sen jälkeen ottaa ihan normaalisti kierrosta eikä tupsauttele yhtään... tulpatkin on vaihdettu ja johtimienkin vastus mitattu ja näyttivät olevan ok...

      Comment

      • K.S.
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 649
        • Espoo

        #4
        mittaa kampuran tunnistin: 1280 ohm+-10% pin1 ja pin2 välistä

        Comment

        • temsu81
          Newbiemmer
          • Jan 2007
          • 17

          #5
          kohta oon tarkastanu melkein kaikki anturit yms..
          asentajat pelotteli jo että olis venttiili menny mutta eikös silloin kone huohottaisi normia enemmän??? tai pitäs pahempaa mekkalaa ku normaalisti??
          tänään tulee uusi jakajan kansi kampuran tunnistin ja ruiskun boxi...
          kävi mielessä että voisko ajotus olla päin prinkkalaa?????

          Comment

          • 535_M5
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 221
            • Masku

            #6
            Originally posted by temsu81 View Post
            asentajat pelotteli jo että olis venttiili menny mutta eikös silloin kone huohottaisi normia enemmän??? tai pitäs pahempaa mekkalaa ku normaalisti??
            kävi mielessä että voisko ajotus olla päin prinkkalaa?????
            Ei pako- tai imuventtiilin palaminen kai huohotusta lisää, eikä välttämättä käyntiääntäkään muuta. Sytytyksen ajoitus kyllä myös sopisi oireisiin, mutta saako sitä edes itse säädettyä?

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by K.S. View Post
              mittaa kampuran tunnistin: 1280 ohm+-10% pin1 ja pin2 välistä
              Niin mutta kummalla moottorilla? M20:ssä vastus on 540+-10 ohm. Oikea tapa mitata tuon asentotunnistimen toiminta on oskiloskooppi, toki tuolla vastusmittauksellakin saa jo jotain osviittaa.

              Topikin aloittajan kannattaa panostaa hieman enemmän tuohon otsikkoon...
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #8
                Originally posted by Leka View Post
                Niin mutta kummalla moottorilla?
                Eiköhän tuo m20 liene kun jakajan kansista ja tulpanjohdoista puhutaan.

                Onko tyhjäkäyntimoottori putsattu/tarkastettu? Eli tuosta osa 3.

                Polttoaineensuodatin ei ole kummoinen investointi, joten vaihtoon se niin on yksi huolenaihe vähemmän.

                EDIT: Siis oikeastiko ei pyöritä konetta, jos ei anna kaasua?!? Miten ihmeessä kaasupolkimen asento vaikuttaa starttimoottoriin?
                Last edited by SledgeHammer82; 02-03-2007, 17:40.

                Comment

                • temsu81
                  Newbiemmer
                  • Jan 2007
                  • 17

                  #9
                  siis kyllä startatessa pyörittää mut ei pysy käynnissä jos ei anna kaasua..
                  mittasin sen asennon tunnistimen ja sain tulokseksi 445...??? voisko olla rikki???

                  Comment

                  • SledgeHammer82
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1651
                    • Pk-seutu

                    #10
                    Originally posted by temsu81 View Post
                    siis kyllä startatessa pyörittää mut ei pysy käynnissä jos ei anna kaasua..
                    mittasin sen asennon tunnistimen ja sain tulokseksi 445...??? voisko olla rikki???
                    Kokeilepa siis puhdistaa ja öljytä se tyhjäkäyntimoottori (icv). Carburettor cleaneria ja hammasharjaa + topseja peliin. Tai jos se on totaalisen kaputt, niin yritä kokeilla toimivan auton icv:llä josko vika poistuisi.

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by temsu81 View Post
                      siis kyllä startatessa pyörittää mut ei pysy käynnissä jos ei anna kaasua..
                      mittasin sen asennon tunnistimen ja sain tulokseksi 445...??? voisko olla rikki???
                      Ei, koska mottori ei käy jos se on rikki. ICV on seuraava tarkistus/puhdistuskohde, ohjeita löytyy tuon puhdistamiseen "SledgeHammer82":n ohjeiden lisäksi haulla monta. ICV surisee kuin hieromasauva sytkävirta päällä kun se on ehjä.

                      Edit:
                      Originally posted by temsu81
                      ja pitääkö paikkansa et jos lambdan johdon irroittaa ni siellä boxissa menis jotkut asetetut asetukset päälle???
                      Pitää, DME menee nilkutusmoodiin koska lambdan tieto DME:ltä puuttuu, parhaiten tämän huomaa kasvaneena bensankulutuksena ja tehonpuutteena.
                      Last edited by Leka; 02-03-2007, 21:39.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • Tepijr
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2005
                        • 653
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Leka View Post
                        Ei, koska mottori ei käy jos se on rikki. ICV on seuraava tarkistus/puhdistuskohde, ohjeita löytyy tuon puhdistamiseen "SledgeHammer82":n ohjeiden lisäksi haulla monta. ICV surisee kuin hieromasauva sytkävirta päällä kun se on ehjä.

                        Edit: Pitää, DME menee nilkutusmoodiin koska lambdan tieto DME:ltä puuttuu, parhaiten tämän huomaa kasvaneena bensankulutuksena ja tehonpuutteena.
                        Sekö se onkin mikä siellä surisee..... Luulin jo et emännällä jääny sauva hansklokerikkoo...

                        By te wäy, Niitä tulpan johtoja ei aina voi 100%:sesti varmistaa mittaamalla.
                        Mut jos saat käsiisi ajoituslampun, niin sillä selviää paremmin johtojen kunto: Kytket normaalisti sen ajoit.lampun ja käyt joka johon läpi yksitellen, ja jos jossai johossa lamppu välähtelee epäsäännöllisesti on kyseinen johto melko varmasti sökö...

                        Joutokäynti luistimen ei pitäis vaikuttaa käyntiin poksumalla/pätkimällä jne.

                        Veikkaan ilm.määr.mittaria tahi 6.pytyn impulssi anturi sökö. myös tulpanjohot kannattaa vaihtaa..

                        Siis korostan sanaa VEIKKAAN!

                        Ja eihän bensan seassa ole vettä?

                        Mut eiköhän se selviä jonnin ajan piästä mik bemuria vaevoo..
                        Parhaat pelaa

                        Comment

                        • temsu81
                          Newbiemmer
                          • Jan 2007
                          • 17

                          #13
                          icv on vaihdettu mutta ei tuottanut tulosta tänään pääsen testaamaan ehjää kampuran tunnistinta ja jos ei vika sillä selviä ni sit meinasin kattoo ettei ois keinu menny..... voiskohan se olla mahdollista...??

                          Comment

                          • Tepijr
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2005
                            • 653
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by temsu81 View Post
                            icv on vaihdettu mutta ei tuottanut tulosta tänään pääsen testaamaan ehjää kampuran tunnistinta ja jos ei vika sillä selviä ni sit meinasin kattoo ettei ois keinu menny..... voiskohan se olla mahdollista...??
                            Jos se missään välissä ku kierrättelee niin kiertää normaalisti niin ei oo poikki. Eikä sen pitäis millää kierrosaluellaa sit toimia/kiertää hyvin jos keinu on poikki. päkättää kuin boxerin kone jos keinu poikki..

                            Mut kurkkaa sinne kopan alle toki, Tiiä vaik epäkeskon pultti pettäny ja välystä päässy tulee jne.

                            tjtn
                            Parhaat pelaa

                            Comment

                            • temsu81
                              Newbiemmer
                              • Jan 2007
                              • 17

                              #15
                              keinut ja venttiilit on kunnossa..... ilmamassamittari tai sit sytkäpuolen osat on varmaan menny...
                              usko loppuu...........

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎