Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Tekniikan parantelua. Ja tehojakin hakusessa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • s.a.h.a
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 27
    • Rovaniemi

    E34 Tekniikan parantelua. Ja tehojakin hakusessa.

    Elikkä olis tarkoitus jossain vaiheessa turbottaa tuo oma 520 E34. Ei ole vähäpäästöinen.
    Kone vaihdettiin vanhan rikkouduttua m20b25(ei vielä muutoskatsastettu, ei kyllä edes inssi huomannu kun katsastin).

    Nyt olis tarkoitus aukasta toi kone ja laittaa kuntoon silmällä pitäen tuota tubotusta.
    Tuohonkin hommaan saa antaa vinkkejä.

    Mutta nyt olis sitten aikaa alkaa keräämään ja vaihtelemaan noi alustan osat sopiviksi,
    riittääkö että laittaa vastaamaan 535(pitääkö sillon tehon pysyä tuossa 211hv?) Ja mitä
    on sillon vaihdettava? Jarrut on vissiin takan kuitenkin samat...

    Lukkoperä löytyy jo, vai onkohan noissakin eroja?(joo joo, hakua saa käyttää )

    Ja ehkä eniten mietityttää noiden abs sydeemien laita, onko sula mahdottomuus laittaa
    noita kun ei entuudestaan ole(vaatii vissiin kyseinen projekti kuitenkin?).

    No asiaan saa kommentoida vapaasti, koitetaan olla ottamatta nokkiin


    Sami
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9042
    • Iisalmi

    #2
    Eikös siihen 211hv:hen saa tulla vielä 20% lisää. Eli silloin tehot saisivat olla 253,2hv. Jos meinaat verrata 535:en niin pitää laittaa absit. Lienee erilainen jousituskin, ainakin etupäässä. Entäs laatikko ja voimansiirto? Akella on tosi hyvät nettisivut, josta löytyy hyvin tietoa. Laita siihen m20b25:seen puhallin kylkeen niin hyvä tulee
    Last edited by Harri G; 08-03-2007, 23:13.
    E39 ja E91

    Comment

    • Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

      #3
      20% sääntö koskee vain malli sarjan tehokkainta. Eli M5:sta.

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9042
        • Iisalmi

        #4
        Originally posted by luntti View Post
        20% sääntö koskee vain malli sarjan tehokkainta. Eli M5:sta.
        Niinjoo. Paitsi että M5:seen ei tainnut pystyä vertaamaan. Katsovat ns. eri mallisarjaksi. Tällöin se vertailukohde olisi sitten 540 (286hv+20%).
        E39 ja E91

        Comment

        • [pmp]
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 650
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Harri UKM View Post
          Niinjoo. Paitsi että M5:seen ei tainnut pystyä vertaamaan. Katsovat ns. eri mallisarjaksi. Tällöin se vertailukohde olisi sitten 540 (286hv+20%).
          Jep!

          Eiköhän se riitä että katsastaa noilla ~250 teholapulla?
          Millaiset on tehotavoitteet? Entäs pudjetti? Ihmisten helpompi antaa vinkkejä kun kerrot nämä. Entäs miten osat, mitä osia ajattelit käyttää, kuinka paljon voit tehdä itse, esim kansi, pakosarja turbolle yms?
          Mikä moottorinohjaus? Megaruuttaa?
          F31 335dx m-sport
          Ex F10 535d m-sport
          Ex E30 325i
          Ex E36 325td
          Ex E30 320i

          Comment

          • s.a.h.a
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 27
            • Rovaniemi

            #6
            Tehoja olis hakusessa 250hv ainakin kirjoihin ja kansiin.

            Budjetti on suurin piirtein tuomosen samanlaisen käytetyn hinta...

            Pakosarja tulee tutulta ammatti mieheltä, sai vielä kohtuu hintaan.

            Kone puretaan ja kasataan omin avuin. Kuin myös enin osa muutoksista (toivon mukaan, jää enemmän rahaa ahtimeen)

            Kansi pitää teettää jossain liikkeessä, mietinnässä on että pitäiskö vakio nokalla ton vehkeen.

            Puristuksista pitäis saada tietoa, pitääkö paljon tiputtaa?

            Turboa ei ole vielä lyöty lukkoon, Garrett GT37 tai holset H1E/D tuomosia tarjottiin kun soittelin ja kyselin
            tuolta kaverilta joko ton pakosarjan tekee.

            Pitää vielä miettiä.

            Tuota moottorin ohjausta pitää kysyä sieltä missä päättää ohjelmoida kyseisen boksin.

            Ens kuussa olis tarkoitus nostaa kone pois ja alkaa tarkistamaan mikä on tilanne,
            puristuket mittasin ja olivat seuraavaa: 12 , 11 , 11 , 11,5 , 10 , 12,4

            Ei vissiin ihan huonolla mallilla.

            Just vaihdoin vakio ilmanputsarin takas ja tuntuu pelaavan paljon paremmin kuin tolla vapaavirtaus härdellillä.


            Sami

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎