Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymys lambdoista E34 540i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhaska
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 3982
    • Suomi

    #16
    Originally posted by Vehkis View Post
    E-hyväksyntää ei vaadita 1992 rekisteröidyssä autossa katilta, mutta en tiedä vaaditaanko uudemmilta ja missä kohtaa muuttuu. (Avgassit on E-hyväksyttäjä, Magnat ei.)
    EI noi avgassin rosterikatit ole E hyväksyttyjä,mutta sillä ei ole mitään merkitystä jos niitä ei laita olikohan se nyt yli 98vm autoihin..[/quote]

    Nyt minä tosiaan toivon että olet väärässä, kun minun auto on 2/98 valmistettu!
    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

    Comment

    • Vehkis
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1441
      • Turku

      #17
      Nyt minä tosiaan toivon että olet väärässä, kun minun auto on 2/98 valmistettu! [/quote]


      No vittu ois pitäny olla vaan hiljaa.
      Täytyy tarkistaa toi asia että missä vuosimallissa sitä E hyväksyntää vaaditaan..
      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
      ex E39 535iA -97
      sekä x määrä riisikippoja


      Kesäautona toimii vw kupla -65

      Comment

      • Tenox
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1732

        #18
        Avgassilta muuten löytyy yleismallin katteja ihan E-hyväksyttyinäkin, jos ei tarvii olla rosteria ja viriä. Tuossa pari esimerkkiä. Itse mietin noita 2½" katteja omaan.

        E004 (148e)
        2 ½” / 63.50mm / Max 4L / Soikea

        E006 (165e)
        3” / 76.20mm / Max 4L / Soikea

        Tai sitten Magnaflown 2½ rosterikattia http://www.partboys.net/product_info...roducts_id=115 joka siis EI ole e-hyväksytty, maksaa vain 199e, mutta kun en tiedä onko tuossa sitä lambdanpaikkaa vai ei. Kysyn tuolta spostilla, mutteivät vastanneet.

        EDIT: Tässä katsastajat.com sivustolta kattiasiavastauksia:

        Tarvitseeko vuonna 1992 rekisteröidyssä autossa olla E hyväksytty katti, vai riittääkö jos on toimiva katalysaattori ja arvot sallituissa rajoissa?
        - Ei tarvitse.

        Saako Volvo S40 2.0 -97 asentaa yleismallisen tarvikekatalysaattorin entisen tilalle? Esim. Bilteman yleiskatti. Pitääkö myytävällä katalysaattorilla olla jokin hyväksyntä mainittuun autoon?
        - -97 autoon voi asentaa tarvikekatin.

        Mistä vuosimallista eteenpäin katalysaattori ja putkiston osat(esim.äänenvaimennin) pitää olla e-tyyppi hyväksyttyjä? Autoni on 6/98
        - Katalysaattorin tulee aina olla e-hyväksytty, muissa osissa e-hyväksyntää ei tarvitse olla.

        Mitä vaatimuksia on v 1999 käyttöönotetun bensiinikäyttöisen auton katalysaatorin vaihdolla? Kysymyksessä on rikkoontumisen alkuperäis katalysaattorin vaihtaminen ns tarvike- tai yleiskatalysaattoriin.
        - Tulee olla e-hyväksytty ja ko. autolle tarkoitettu.

        Voiko <--- vm. 97 autoon asentaa katalysaattorin joka ei ole E-hyväksytty, jos päästöt pysyvät alle maksimirajan?
        - Kyllä voi.

        Eli kyllä se näistä päätellen menee se raja jossain 1998 vuoden kieppeillä.
        Last edited by Tenox; 09-03-2007, 22:33.
        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

        Comment

        • Vee-eit
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 709
          • Turku

          #19
          Takuupurkaamolta voisi löytyä alkuperäiset katit lambdoineen murto-osalla uusien hinnasta. Oletko kysynyt ?
          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

          Comment

          • Vehkis
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1441
            • Turku

            #20
            Laita suosiolla rosteri katit tai vastaavat.Noilla keraamisilla kateille voi heittää vesilintua..
            Huom.Tämä on oma mielipiteeni,koska olen tässä nyt pari viikkoa tapellut noiden alkuperäisten keraamisten kattien kans ja tullut siihen tulokseen että rosteri on paras.
            Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
            ex E39 535iA -97
            sekä x määrä riisikippoja


            Kesäautona toimii vw kupla -65

            Comment

            • Tenox
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1732

              #21
              Tjaah, tuleeko lisä-ääniä rosterikateille? Onko noissa avgassin rostereissa paikat lambdoille?
              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

              Comment

              • Vehkis
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 1441
                • Turku

                #22
                Originally posted by Tenox View Post
                Tjaah, tuleeko lisä-ääniä rosterikateille? Onko noissa avgassin rostereissa paikat lambdoille?
                Ainakaan mulle ei muuttunut äänet miksikään..Ja on niissä avgassin rosterikateissa lambdan paikka.Ps.itsellä toinen katti on tuo avgassin s20
                Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                ex E39 535iA -97
                sekä x määrä riisikippoja


                Kesäautona toimii vw kupla -65

                Comment

                • Tenox
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1732

                  #23
                  Originally posted by Vee-eit View Post
                  Takuupurkaamolta voisi löytyä alkuperäiset katit lambdoineen murto-osalla uusien hinnasta. Oletko kysynyt ?
                  Mieluummin melkein uudet tarvikkeet, kuin käytetyt orkkikset, vaikka toki asennuskin maksaa jos ei pysty itse tekemään.
                  Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                  Comment

                  • Juhaska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 3982
                    • Suomi

                    #24
                    No voi perkele!
                    Pitää sitten pitää nuo vakio katit ja laittaa putkisto niistä alkaen.
                    Aina ei voi voittaa. Ei ainakaan Suomessa.
                    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                    Comment

                    • Tenox
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1732

                      #25
                      Originally posted by Vehkis View Post
                      Ainakaan mulle ei muuttunut äänet miksikään..Ja on niissä avgassin rosterikateissa lambdan paikka.Ps.itsellä toinen katti on tuo avgassin s20
                      Tarkotin kyllä, että onko muita jotka kannattavat rosterisia. Ääntä saisi paremmin tulla omasta autosta kattien asennuksen jälkeen vähän vähemmän. Avgassin rosterit tai Magnaflowt on nyt aika vahvoilla, vähän riippuen Magnojen lambdapaikka-asiasta... Kiitos neuvoista ja tiedoista!
                      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        #26
                        Originally posted by Juhaska View Post
                        No voi perkele!
                        Pitää sitten pitää nuo vakio katit ja laittaa putkisto niistä alkaen.
                        Aina ei voi voittaa. Ei ainakaan Suomessa.
                        Väittävät ettei nuo vakiokatit kauheasti ahista, jos lainkaan. Että sikäli aikas lailla sama. Itse tekisin joka tapauksessa sinun kohdallasi niin, että ne jäisivät. Säästäisi vielä muutaman sata euroa johonkin muuhun kivaan.
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • Vehkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 1441
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by Juhaska View Post
                          No voi perkele!
                          Pitää sitten pitää nuo vakio katit ja laittaa putkisto niistä alkaen.
                          Aina ei voi voittaa. Ei ainakaan Suomessa.
                          Jep mutta muista se että se on ihan katsastusmiehestä kiinni,että alkaako se vittuileen jostain E hyväksynnästä..
                          Jos se on saanut pillua edellisenä iltana,niin tuskinpa sitä kiinnostaa joku E hyväksyntä..
                          Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                          ex E39 535iA -97
                          sekä x määrä riisikippoja


                          Kesäautona toimii vw kupla -65

                          Comment

                          • Juhaska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 3982
                            • Suomi

                            #28
                            Originally posted by Tenox View Post
                            Väittävät ettei nuo vakiokatit kauheasti ahista, jos lainkaan. Että sikäli aikas lailla sama. Itse tekisin joka tapauksessa sinun kohdallasi niin, että ne jäisivät. Säästäisi vielä muutaman sata euroa johonkin muuhun kivaan.
                            Puhut vähän mutta asiaa!
                            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎