Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540i Takakummit ei pysy tiessä =)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 540iA Tapsa
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 97
    • Kangasala

    #16
    Originally posted by osilpi View Post
    Testilaitteitakin on niin monenlaisia... pelkällä prosenttiarvolla ei käytännössä tee yhtään mitään (siitä voi ehkä nähdä aivan loppu olevat iskarit, muttei välttämättä niitäkään).
    Vasta laitteen piirtämästä käppyrästä voi jotain arvioida, mutta lisäksi tarvitaan ammattitaitoa ja kokemusta laitteen käytöstä (jota konttoreilla useimmiten ei ole). Lisäksi iskareiden tulisi olla noin +15-25 c lämpimät (kylmässä tulee liian hyviä tuloksia), ja renkaiden ilmanpaineiden ja ominaisuuksien sopivat.
    Juu, näin on.. Ei ne laittee itseasiassa totuutta kerro. Ja varsinki jos on progressiiviset jouset niin voi näyttää hyvinki korkeata prosenttimäärää ja silti iskarit voi olla ihan paskat. Olen kerran sen omassa autossani todennut, iskarit oli
    aivan loppu mutta kun oli progressiiviset jouset (madallussarja) niin vein auton iskaritestiin niin näytti 80%:a testissä..
    -kaikki alle 8-sylinteriset ovat vajaalla käyviä-

    Auto: e46 330d manual touring -00
    -ex: e38 740 iAL -96 4.4 steptronic, suomiauto
    -ex: e34 525tds touring -94
    -ex: e34 540iA
    -ex: e30 318iS Alpinweiss II, m-technic, suomiauto

    Moottoripyörät:
    Yamaha R6 -01 kilpapyörä
    KTM EXC-F 250 -08
    ex: Honda VTR1000F FireStorm -01
    ex: Yamaha YZF1000R Thunderace
    ex: Gas Gas EC300
    ex: Husqvarna CR125

    Comment

    • 325E
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1228
      • LAHTI

      #17
      Lukko kehiin...

      Originally posted by 540iA Tapsa View Post
      Juu, näin on.. Ei ne laittee itseasiassa totuutta kerro. Ja varsinki jos on progressiiviset jouset niin voi näyttää hyvinki korkeata prosenttimäärää ja silti iskarit voi olla ihan paskat. Olen kerran sen omassa autossani todennut, iskarit oli
      aivan loppu mutta kun oli progressiiviset jouset (madallussarja) niin vein auton iskaritestiin niin näytti 80%:a testissä..
      Lukkoperä kehiin niin pomppiminen loppuu...voima
      korostuu vaan toisellepuolelle niin se saa epätasapainon
      yhdelle puolelle niin homma on valmis...kun molemmat
      renkaat tahkoaa tasaisesti asfalttia ei hyppimistä esiinny.
      Ilmiö tulee esille mitä tehokkaampi auto on ilman
      Lukkoperää....Jos on Tehoa pitää olla Lukkoperä.

      325E

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4321
        • Kannus/Kokkola

        #18
        Originally posted by 325E View Post
        Lukkoperä kehiin niin pomppiminen loppuu...voima
        korostuu vaan toisellepuolelle niin se saa epätasapainon
        yhdelle puolelle niin homma on valmis...kun molemmat
        renkaat tahkoaa tasaisesti asfalttia ei hyppimistä esiinny.
        Ilmiö tulee esille mitä tehokkaampi auto on ilman
        Lukkoperää....Jos on Tehoa pitää olla Lukkoperä.

        325E
        Väittäisin täysin päinvastaista. Mitä laiskempi auto ja lukkoperä niin takuulla pompottaa.

        Lukoton perä ja reilusti voimaa niin kuuluu vaan tasainen suhina toiselta puolelta

        Comment

        • olaus
          Bimmer Fanatic
          • May 2003
          • 685
          • jyväskylä

          #19
          sutiminen lukkoperällä vaatii enemmän voimaa ja heikkotehoinen pomppii helpommin lukkoperällä kuin lukottomalla perällä.

          edit: nopeampi ehti ensin

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1228
            • LAHTI

            #20
            Minulla on auttanut se lukko

            Originally posted by olaus View Post
            sutiminen lukkoperällä vaatii enemmän voimaa ja heikkotehoinen pomppii helpommin lukkoperällä kuin lukottomalla perällä.

            edit: nopeampi ehti ensin
            Minulla on auttanut se lukkoperä....tosin kai se kun on riittävän harvat välitykset niin rengas pyörii nopeammin
            sekin vähentää pomppimista...

            325E

            Comment

            • tkdM5
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 71

              #21
              Itellä on kyllä tuliterät iskarit ja perä uusittu viime keväänä ja kyllä se niin vaan on että jos ei tarpeeks paina kaasua niin pompottaa.. Luulisin että yleisin syy on juurikin tuossa että on lukkoa mutta ei tarpeeksi löylyä, pompottamista ei esiinny jos painaa heti tallan tiskiin
              e34 M5 3.8 -94

              Comment

              • mizter
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 245
                • Turku

                #22
                samaa mieltä noista katsastuksen iskaritestereistä!

                sen verran oon niitä käyttänyt että voisin sanoa että aivan perseestä nuo vehkeet. ensinnäkin lähes aina menee niin että mitä pienempi renkaan profiili sitä huonommat arvot ja toiseksi, noita pystyy kusettamaan reilusti ottamalla hieman paineita pois renkaista.

                ja kun tuohon entiseen e36:seen laitoin UUDEN alustasarjan (iskarit+jouset) niin iskaritesti näytti tämän jälkeen tasasesti n.40% joka kulmalle ja kaveri koitti täysin vastaavalla e36:lla samassa testerissä kulahtaneella vakioalustalla ja hieman korkeammalla renkaanprofiililla ja testeri näytti n.70%.
                Impreza WRX STI Vers.IV -99


                ex: e36 325i cabrio -94
                ex: e34 520i -88
                ex: e30 316 -86
                ex: e34 M5 -89
                ex: e36 325i -91
                ex: e36 320i -92

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎