Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 520i Outo käyntihäiriö... Auto saa liikaa bensaa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaPa_87
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 56
    • Oulu

    E34 520i Outo käyntihäiriö... Auto saa liikaa bensaa!

    Autoon on ilmestynyt joku ihme vika viikon seisomisen jälkeen, ei meinaa millään käydä... On nyt tossa pihalla sitä rassattu ja sahailtu käyntiin. Onko ihan normaalia että tikku haisee bensalle ku autoa on yritetty käyntiin ja tulpat on kastunut montakertaa... Minusta vaikuttaa ainakin vähän epänormaalilta, olisiko mahdollisesti voinut mennä männänrengas tai venttiili

    Auto kyllä lähtee käyntiin mut ei ota kierrosta ja kun kasun löysää niin sammuu välittömästi Vika ilmeni ihan yhtäkkiä, tulin armeijasta lomille ja olin lähdössä kylälle rinkiä heittään nii eipä suostunut baijeri käymään

    Tulpat on seuraava kohde minkä vaihdan... Vai voiko olla jokin isompikin vika?
    Itse kyllä veikkaan tulppia, ku niin yhtäkkiä tuli toi vika. Mutta miksi öljytikuss on bensaa... Se vähän ihmetyttää
    Last edited by JaPa_87; 25-03-2007, 10:20.
    _______________________________________________

    Yamaha R1

    VW Golf 1.6sr 98 (Säästöpossu)

    BMW E34 518i Calypsorot (ex)

    BMW E34 520i Malachitgrün metallic (ex)

    BMW E36 325i Diamantschwarz metallic (ex)
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    #2
    Katohan virranjakajakin,ennen kuin uusia tulppia haet.

    edit. moottorin tyyppi olisi hyvä aina laittaa mukaan.
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • JaPa_87
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 56
      • Oulu

      #3
      Joo tosiaan unohtu toi koneen typpi m20b20

      Virranjakajaa on jo jonin verran tutkittu, voiko olla mahdollista että virranjakajan kannessa olevat nastat on kulunu niin paljon että ei saa kuunnon kosketusta? Muuta sieltä ei oikein päällisin puolin huomaa...
      _______________________________________________

      Yamaha R1

      VW Golf 1.6sr 98 (Säästöpossu)

      BMW E34 518i Calypsorot (ex)

      BMW E34 520i Malachitgrün metallic (ex)

      BMW E36 325i Diamantschwarz metallic (ex)

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by JaPa_87 View Post
        Onko ihan normaalia että tikku haisee bensalle ku autoa on yritetty käyntiin ja tulpat on kastunut montakertaa... Minusta vaikuttaa ainakin vähän epänormaalilta, olisiko mahdollisesti voinut mennä männänrengas tai venttiili
        On normaalia, ei tarvitse olla viallinen moottori, jos kastelet oikein huolella pytyt niin kyllä haisee öljyt bensalta vaikkei mikää rengas vuotaisikaan.
        Olli.

        Comment

        • JaPa_87
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 56
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Rocla View Post
          On normaalia, ei tarvitse olla viallinen moottori, jos kastelet oikein huolella pytyt niin kyllä haisee öljyt bensalta vaikkei mikää rengas vuotaisikaan.
          Huh! Tuo ainakin vähän helpottaa

          Pitää tänään vaihtaa noi tulpat ja jos ei auta nii sit pitää arvailla lisää...
          _______________________________________________

          Yamaha R1

          VW Golf 1.6sr 98 (Säästöpossu)

          BMW E34 518i Calypsorot (ex)

          BMW E34 520i Malachitgrün metallic (ex)

          BMW E36 325i Diamantschwarz metallic (ex)

          Comment

          • JaPa_87
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 56
            • Oulu

            #6
            Joo äsken vaihdoin tulpat kävi pari sekuntia hyvin ja otti kierroksia. Sitten alko taas höriseen ja röpöttään ihan ihmeellisesti ja lopulta sammu eikä taas lähteny vähään aikaan käyntiin... saa vissii ihan helkkaristi liikaa bensaa Missä vika? Auttakaa...
            _______________________________________________

            Yamaha R1

            VW Golf 1.6sr 98 (Säästöpossu)

            BMW E34 518i Calypsorot (ex)

            BMW E34 520i Malachitgrün metallic (ex)

            BMW E36 325i Diamantschwarz metallic (ex)

            Comment

            • E65
              Bimmer Rookie
              • Jan 2003
              • 130

              #7
              Onko öljyä max. ylämerkkiin (ei saa olla yli)? Jos on liikaa niin ota ylimääräinen pois (jos bensaa seassa vaihda öljy) kuivaa tulpat ja starttaa käyntiin akulla jossa on riittävästi virtaa, että pyörittää kunnolla.

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #8
                Originally posted by JaPa_87 View Post
                Joo äsken vaihdoin tulpat kävi pari sekuntia hyvin ja otti kierroksia. Sitten alko taas höriseen ja röpöttään ihan ihmeellisesti ja lopulta sammu eikä taas lähteny vähään aikaan käyntiin... saa vissii ihan helkkaristi liikaa bensaa Missä vika? Auttakaa...
                Saatko painemittaria pa-linjaan? Näkisi paljonko siellä on pa-painnet?

                Kun kävi, miten vastasi kaasuun?
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • -Jarno-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1140
                  • Salo

                  #9
                  Mulla oli ihan samaa vikaa omassa katiskassa, kierroksia ei ottanu yht??n ja sammui heti kun p??sti kaasun irti ----> bensapumppu s?k?..
                  ________
                  Recall paxil
                  Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 06:53.

                  Comment

                  • JaPa_87
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 56
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Tzeimi View Post
                    Saatko painemittaria pa-linjaan? Näkisi paljonko siellä on pa-painnet?

                    Kun kävi, miten vastasi kaasuun?
                    Kun aamulla rykäsee kylmänä käyntiin niin aluksi käy ja ottaa ihan kunnolla jenkaa noin 5 sekunnin ajan sitten tuoksahtaa bensa ja pitää polkaista polin lattiaan että pysyy käynnissä, mutta kierrokset ei nouse enää mihinkään alkaa vaan sillee röpöttään ja jos kaasun erehtyy löysään niin sammuu heti (tukehtuu "BOoo...") ja sen jälkeen lähtee huonosti käymään eikä ota kierrosta yhtään... Tulpat on ihan märät, bensaa tulee ihan helkkaristi liikaa. Voiko vika olla bensa pumpussa jos saa liikaa, vai kannattaako vikaa etsiä sieltä päinkään
                    _______________________________________________

                    Yamaha R1

                    VW Golf 1.6sr 98 (Säästöpossu)

                    BMW E34 518i Calypsorot (ex)

                    BMW E34 520i Malachitgrün metallic (ex)

                    BMW E36 325i Diamantschwarz metallic (ex)

                    Comment

                    • JaPa_87
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 56
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by -Jarno- View Post
                      Mulla oli ihan samaa vikaa omassa katiskassa, kierroksia ei ottanu yhtään ja sammui heti kun päästi kaasun irti ----> bensapumppu sökö..
                      Kasteli vissiin sit tulpat kans?
                      Voiko tuota pumppua mittailla mitenkään ja minkälaisia arvoja pitäis saada? Voisko pumpun rele olla sökö ja missähän päin autoa sijaitsee pumppu ja sen rele

                      Osaako joku viisas kertoa missä sijaitsee moottorinlämpötilän anturi joka kertoo ruiskulle bensan rikastamisesta, minkälaisia arvoja anturista pitäisi mittaamalla saada?
                      _______________________________________________

                      Yamaha R1

                      VW Golf 1.6sr 98 (Säästöpossu)

                      BMW E34 518i Calypsorot (ex)

                      BMW E34 520i Malachitgrün metallic (ex)

                      BMW E36 325i Diamantschwarz metallic (ex)

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #12
                        Pa-paluulinja tukossa tai säätimessä mummo (-> liian kovat paineet -> liikaa keittoa)? Oisko saanut pohjakosketusta ja paluulinja lutussa?
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • JaPa_87
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 56
                          • Oulu

                          #13
                          No nyt on auto saatu käymään ei ole kullä tietoa missä tarkalleen vika oli... Tuli rassailtua niin paljon kaikkia mahdollista mutta auto ei käy nyt tyhjä käyntiä ollenkaan, eli missä vika
                          _______________________________________________

                          Yamaha R1

                          VW Golf 1.6sr 98 (Säästöpossu)

                          BMW E34 518i Calypsorot (ex)

                          BMW E34 520i Malachitgrün metallic (ex)

                          BMW E36 325i Diamantschwarz metallic (ex)

                          Comment

                          • -Jarno-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1140
                            • Salo

                            #14
                            Selvisk? vika?
                            ________
                            Head Shop
                            Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 06:54.

                            Comment

                            • masi_71
                              Newbiemmer
                              • Jul 2005
                              • 8

                              #15
                              Voiskohan olla kaasuläpän asento anturi, mulla oireili vähän samanlailla kun se meni paskaksi.
                              Ensin röpötteli, sitten hävis tyhjäkäynti.
                              Syytin suotta tyhjäkäynti venttiliä ja rassasin vika paikkaa.

                              Se on asentoanturi on/off tyyppiä ja helppo tarkastaa yleis mittarilla.

                              Tai toinen tapa

                              Jos moottorijarrutuksessa kulutusmittari ei mene nollille niin silloin eculta puuttuu kaasuläpän asentotieto.
                              Tämä pätee vain kun kierroksia yli 1500, muistaakseni

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎