Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 lämmitys/vesiventtiili

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tamzu
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 56
    • Tampere

    E34 lämmitys/vesiventtiili

    Haulla varmaan kaikki vesiventtiiliin liittyvät jutut koluttu läpi, mutta en löytänyt tietoa johdoista, mitkä tulee siihen venttiilin liittimeen. Eli mitkä niistä on + ja mikä -?? Johtoja on kaksi missä on ruskea viiva ja yksi pelkkä keltainen! Ja kun kuskin puolen säädintä kääntää jännite muuttuu liittimessä, mutta apparin puoli näyttää nollaa volttia! Siis sisälle tulee vain lämmintä.
    Attached Files
    BMW 730iA E32
    BMW 525iA E34
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

    #2
    .........
    Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:26.
    ///Motorporot

    Comment

    • Tamzu
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 56
      • Tampere

      #3
      Ne on vissiin rosvot, mutta en tideä miksi ne on siihen laitettu. Ajattelin koittaa kytkeä sen vesiventtiilin sillain että se toimisi pelkästään kuskin lämmönsäätimellä, mutta onko se pelkkä keltainen johto miinus???
      BMW 730iA E32
      BMW 525iA E34

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        #4
        .........
        Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:25.
        ///Motorporot

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1849
          • Lappeenranta, Finland

          #5
          Originally posted by Tamzu View Post
          Ne on vissiin rosvot, mutta en tiedä miksi ne on siihen laitettu. Ajattelin koittaa kytkeä sen vesiventtiilin sillain että se toimisi pelkästään kuskin lämmönsäätimellä, mutta onko se pelkkä keltainen johto miinus???
          Ei. Itse asiassa se taitaa olla + ja automatiikka pätkii maata niihin toisiin johtoihin. Hankalaa saada toimimaan muuten kuin alkuperäisellä tavalla, asiaan liittyy niin paljon kaikkea sälää. Ehkä jollain pulssigeneraattorilla, jota säädetään kuskin säätimestä, voisi toimia. Mutta sitten menetetään automatiikka.

          Ja venttiilihän toimii niin, että ei sähköä = vena auki, sähköä on = vena kiinni.

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎