Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Madallusmietintää.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimmo_M
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 508
    • Suomi

    #16
    Itsellä entisessä kärryssä oli edessä ne Juhiksen ex- 535i:ssä olleet kaw:n -80mm jouset ja takana -40mm intraxit. Ihan sopiva madallus mun mielestä. Toki tuolla saa aika varovainen olla, että mihin ajaa, mutta tärkeintä että hyvältä näyttää
    [edit] Mitat navasta kaareen tais olla sama 310mm edessä että takana.
    Attached Files
    Last edited by Kimmo_M; 12-07-2007, 19:14.

    Comment

    • Kal.ju
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 2883
      • Akaa / Toijala

      #17
      Originally posted by Kime View Post
      Itsellä edessä ne Juhiksen ex- 535i:ssä olleet kaw:n -80mm jouset ja takana -40mm intraxit. Ihan sopiva madallus mun mielestä. Toki tuolla saa aika varovainen olla, että mihin ajaa, mutta tärkeintä että hyvältä näyttää
      Näyttää kyl mun mielestä turhan länältä, mut se on vaan mun mielipide

      Comment

      • gremu
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 861
        • Mankkaa

        #18
        heivasin e34 520 fk:n 40/40 setin alle. Takana lokarista napaan 300mm ja keulalla 370mm Rengastuksena 225/50/16. No etupäätä alemmaksi vielä
        kulkineet e38 740, e38 728, e32 750ia
        RIP
        vm 87 e32 735ia, e34 520i, e30 320 msport vm 85, e21 315 vm82, e30 320ia vm 86, e28 518i vm 86, e28 518i vm 85, e30 316 vm 87/88,
        ford escort lx 1.6 vm 84, volvo 242 2.0 vm 85
        _______________________________________
        Team BTCF-World Of Pirates
        sigpic

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          #19
          Originally posted by gremu View Post
          heivasin e34 520 fk:n 40/40 setin alle. Takana lokarista napaan 300mm ja keulalla 370mm Rengastuksena 225/50/16. No etupäätä alemmaksi vielä
          FK:n setit tunnetusti tiputtaa takaa luvatun verran ja edestä huomattavasti vähemmän. Noita 75/40 settejäkin olen nähnyt, eikä nekään kovin matalaksi pudota, ehkä todellisuudessa jotain 50-60mm edestä. Ja sitten kun samaa settiä kaupataan melkein kaikkiin E34 malleihin, niin tottakai madallus määräytyy koneen painon mukaan. Toisaalta itsellä on supersport, että ei kannattaisi kommentoida

          Ja tuo supersportin 50/35 setti madalsi itsellä edestä ehkä sen 35 mm ja takaa 20mm. 535:ssa pudotus voi olla suurempi. Tuossa vielä kuva:

          Last edited by Harri G; 07-04-2007, 14:22.
          E39 ja E91

          Comment

          • BcB
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 222
            • Tampere

            #20
            Mullakin on edessä e34 535:sen etupään madallus.. Nykyisellään arvot takana 330mm ja edessä 400mm ( ) navan keskeltä lokasuojan kaaren alareunaan.. Alkuperäiset bmw-iskarit ja ilmeisesti maahantuoja laittanut uudet vuosi sitten.. Miten toi etupää noin hemmetin ylhäällä voikin olla, sitä en tiedä..

            Kysymys siis on, ostanko vain etupäähän madaltavat jouset, noihin orggis iskareihin? Takapää sais olla nyky korossaan mun puolesta.. Vai meneeko ajo-ominaisuudet, jos ei päivitä siis koko alustaa? Ja voiko noihin perusiskareihin tosta vaan laittaa madallusjouset? (vanteet orggishunajakennot 15" 225/60 leveillä Pirelleillä..)
            Näillä mennään...

            530d e60 sedan

            Ex:
            320 e30 Imola Red Coupe
            525i e34 Luxorbeige Sedan
            535i e34 Shadowline Sedan
            328i e36 Touring M-Sport
            535 e39 sedan V8- manual

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9041
              • Iisalmi

              #21
              Originally posted by BcB View Post
              Mullakin on edessä e34 535:sen etupään madallus.. Nykyisellään arvot takana 330mm ja edessä 400mm ( ) navan keskeltä lokasuojan kaaren alareunaan.. Alkuperäiset bmw-iskarit ja ilmeisesti maahantuoja laittanut uudet vuosi sitten.. Miten toi etupää noin hemmetin ylhäällä voikin olla, sitä en tiedä..

              Kysymys siis on, ostanko vain etupäähän madaltavat jouset, noihin orggis iskareihin? Takapää sais olla nyky korossaan mun puolesta.. Vai meneeko ajo-ominaisuudet, jos ei päivitä siis koko alustaa? Ja voiko noihin perusiskareihin tosta vaan laittaa madallusjouset?
              Onhan E34 ilman madallusta melkoinen traktori, eikös se alunperinkin pitäisi olla 390mm edessä navasta kaareen. Voihan niihin normi-iskareihin laittaa madallusjouset, mutta ennen pitkää hajottaa iskarit ja ajo-ominaisuudet kärsii. Nyrkkisääntönä yli 40mm madaltavia jousia ei kannattaisi käyttää alkuperäisten iskareiden kanssa. Tuo ajo-ominaisuus on ihan arvostuksesta kiinni, itselle ihan sama kun ajelen vaan lyhyttä matkaa kaupungissa. Jos sitten niitä ajo-ominaisuuksia haluaa niin bilsteinin iskarit ja H&R:n jouset on isojen poikien mainostama hyvä setti.
              E39 ja E91

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #22
                Tästäkin topikista löytyy tietoa korkeuksista
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Behemoth
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 562

                  #23
                  Mitenhän noitten ajovalojen suuntaamisen käy jos pudottaa vain edestä sen -40 mm? Sumuvalot sun muut taitaa näyttää päin helvettiä ja katsastus-setä ei tykkää!
                  E66 730Ld LCI

                  ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                  Comment

                  • Axum
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 4416
                    • Kuopio

                    #24
                    Originally posted by Behemoth View Post
                    Mitenhän noitten ajovalojen suuntaamisen käy jos pudottaa vain edestä sen -40 mm? Sumuvalot sun muut taitaa näyttää päin helvettiä ja katsastus-setä ei tykkää!
                    Mulla valojen suuntaus ei muuttunut miksikään, jousina edessä Jamex -60 mm ja takana K.A.W -20 mm

                    mutta jos edestä vaan puotat niin luultavasti näyttää liian alas.
                    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                    - E39 528ia
                    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                    Puretaan 520ia -97
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #25
                      Eipä siin muuta kun katot vaan että sumarit ja etuvalot on riittävän etäällä tien pinnasta. Sumarin alareunan tulis olla vähintään 25cm tien pinnasta, muistan että tämänkin takia on ajeltu jälkitarkastukseen.

                      Comment

                      • Martti
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 787
                        • Suomi

                        #26
                        ja onhan niissä ajovaloissa (ja kait sumareissakin) ne säätönipukat, että pystyy säätään. tahtovat olla vaan ruosteessa/jumissa.

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          #27
                          Kuinkas muuten jollain 80 mm madalluksella, kun mulla tolla H&R -35/10mm (-50/10 mm oikeasti) ajovalojen korkeus oli ihan minimi. Eli onko se 50 cm ajovalon keskipiste maasta mikä on sallittu?
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #28
                            50cm alareunasta.

                            Ja tuon takia on 90-luvulla tuli vaihdeltua jousia..

                            Comment

                            • Martti
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 787
                              • Suomi

                              #29
                              mjooo...konttoristahan se taitaa jälleen kerran riippua..

                              Comment

                              • Behemoth
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 562

                                #30
                                Mahtaakohan 8,5x18" kiekot 235/40 nahoilla pyörimään (E34 535) jos pistää eteen supersportin -50 mm? Vai oisko parempi -30 tai -35 mm?
                                E66 730Ld LCI

                                ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎