Originally posted by Lapwing
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tietoa E34 540i:stä ja M5:sta
Collapse
X
-
Originally posted by HC91 View PostKerrotko vielä missäpäin tehdään tuohon hintaan? Olisi I-huolto koht'silleen ajankohtainen.
EDC on hieno systeemi, ja omalta osaltaan pitää auton hintaa yllä, tosin ei siitä nyt kolmea tonnia enempää kukaan maksaisi vaikka olisi kierros uusia iskareita alla.
M5:ssa on vaan oma juttunsa, kilpa-autolle haiseva edustusluokan sedan ei jätä omistajaansa kylmäksi.Varsinkin kun kyseessä on "spesiaali" auto, on kohtelu todella reilua, voin sanoa kokemuksesta! Ja hinnatkaan eivät ole mitään ryöstöä, se on varma. Meneekö kohta jo mainoksen puolelle? En tiedä, mutta omat kokemukset ovat niin hyviä ko. paikasta että en voi muuta tehdä kuin kehua!
Ja kyllä, EDC on hieno systeemi, ei siinä. Mutta olet oikeassa tuon hinnankin suhteen!
Myöskin tuo viimeinen kommentti on niin totta kuin vain voi. Aivan "tavallinen" perheauto, hieman paremmilla herkuilla, kiireisille perheenpäille.Mutta tarvittaessa myöskin aika tiukka "raaseri".
Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella
Comment
-
-
Originally posted by Rockwell View PostE39 ei lukkoperää saa lisävarusteena, tottakai E39 M5:ssa se on. Ja ähräämisellä senkin saa muihinkin, mutta ei niin helposti kuin E34:seen.
Lapwing: M5 täyttää kriteerit paremmin kuin 540i
Tuossa sinun biturbossa kyllä luulisi olevan, mutta taas e39 koppaan perustuvassa ei taida olla?:think Eihän niitä kyllä ole sellaiseen kylkiedellä ajoon suunniteltukkaan mutta saan taas aiheutettua itselle pään vaivaa turhanpäiväisillä kysymyksillä...ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View Postosataanpas kehua omia ämmiä.....joten ei minulla ole mitään lisättävääasiaan...
Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostTästä tulikin mieleen miten ALPINA malleissa on tuo lukkoperä?
Tuossa sinun biturbossa kyllä luulisi olevan, mutta taas e39 koppaan perustuvassa ei taida olla?:think Eihän niitä kyllä ole sellaiseen kylkiedellä ajoon suunniteltukkaan mutta saan taas aiheutettua itselle pään vaivaa turhanpäiväisillä kysymyksillä...Last edited by Rockwell; 19-04-2007, 09:47.BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View Postosataanpas kehua omia ämmiä.....joten ei minulla ole mitään lisättävääasiaan...
Itseäni lähinnä ärsyttää M5:ssa se kovasti tiuha 3.91 perävälitys, - tuossa Veekasillisessa on varmasti järkevämmät välitykset ja kuudella vaihteella pääsee kivasti brassailemaan. Mitä vääntöön tulee, niin kyllä 3.8:kin jaksaa tyhjäkäynnillä ylämäkeen nousta, mutta arvatenkin tuossa kaksi pyttyä lisää sisältävässä vekottimessa, missä on vielä iskutilavuuttakin melkein 16% enemmän, on ajo vieläkin helpompaa.
Jos kovasti mietityttää, niin itseäni auttoi rehellinen käyttötarpeen (lähinnä harrastelua, ei vielä vauvaa) pohdiskelu ja sen huomaaminen, että kaikki ///M-varusteisiin viittaava lisäsi kovasti mielenkiintoa, auttoi lopulta päätymään M5:een.
Kumpikaan vaihtoehto vain ei ole halpa..BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Kyllä se ämmä ihan käyttöautonakin passeli on. Mekaanisesti kaikin puolin jykevää tekoa tuo e34 ja kun ite olen vielä neuroottisen pedanttiauton suhteen niin sitä tulee puunattua ja huollettua varmaan tuplaten sen mitä tarvis...
Moottori nyt ei ole mikään sivistyneisyyden multihuipentuma mutta asiallisella käytöllä ja huollolla jotakuinkin pomminvarma. Ja ne EDC-iskunvaimentimet joutuu varmaan kerran koko auton elinikänä vaihtamaan uusiin; ovat nimittäin aikasta laadukkaita ja kestäviä!
Comment
-
-
Originally posted by ana80 View PostMoottori nyt ei ole mikään sivistyneisyyden multihuipentuma mutta asiallisella käytöllä ja huollolla jotakuinkin pomminvarma.Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella
Comment
-
-
Minä en kyllä ymmärrä tuota EDC tolppien ylistämistä (no joo on ne varmaan 80-luvulla olleet uutta ja hienoa...) ja niiden kunnosta jännittämistä. Uusia (parempia) iskareita saa jo melkein kymmenesosalla EDC kilkkeitten hinnasta, kunhan vain vaihtaa etutolpat normaaleihin. Jos ei tavalliset säädettävät iskarit ylijumalille riitä, niin ainahahan saa teetettyä sellaiset iskarit kuin haluaa...ja siltikin hinnat ovat ihan naurettavia verrattuna alkuperäisiin.
Turhaa nuita ämmän ylläpitokuluja on jännittää. Ei sellaisen ylläpito ole sen kummempaa kuin minkään muunkaan auton. Vanhoja autojahan nuo on, että kaikenlaiseen remonttiin kannattaa kuitenkin varautua vaikka kuinka vähän ajetun löytäisi. Uusimmatkin yksilöt kuitenkin jo kohta 15v vanhoja...
Ai niin ja vielä niistä hintojen M-lisistä. Ainakin e34 osat, moottoriinkin ovat naurettavan halpoja jopa merkkiliikkeessä. VAG:n varaosatiskille kun joutuu, niin siellä saa kyllä ottaa ja lujasti kiinni tiskistä kun kuuntelee hintoja.
Polttoaineen kulutuksesta sen verran, että talven keskikulutus oli 11.8l/100km sekalaisessa ajossa omassa 3.8 ämmässä reilun 20tkm aikana. Ei kait tuo kulutus maata kaada?Last edited by Hannu_H; 19-04-2007, 16:46.
Comment
-
-
Originally posted by samtheMan View PostTästä haluaisi lisää faktaa?
Faijan e39 520:ssä on samaan aikaan kerkinyt olemaan jos jonkinlaista pikku vikaa: on vesipumppua hajonut, anturivikaa, katalysaattoria hajonnut yms...
Comment
-
-
Originally posted by ana80 View PostEiköhän se tule jo selväksi kun avaa ämmästä konepellin moottorin käydessä, että äänimaailma ja käynti on hiukan krouvimpaa kuin sen v8 myllyn. Ja luotettavuudesta voin sanoa että ei ainakaan 2 vuoden ympärivuotisessa käytössä ole minkään näköstä huolta ollut moottorissa ja autossa muuten.Ekalla lukemisella tuli tajuttua aivan väärin.
Mutta totta on että ei kannata säikähtää tuota äänimailmaa pelti auki ja käynnissä. Se on tosiaan "vähän" ronski verrattuna moneen muuhun käkättimeen, vaikka S38 kone olisi kuinka terve.
Ja juu, luotettava peli kun muistaa huoltaa.. kuitenkin nämä vekottimet saavat varmasti sitä tiukempaakin polkemista aikojen saatossa.
Tuosta Hannu H:n kommentista muistuikin mieleen että Tein -merkkiseltä valmistajaltahan saa noihin säädettäviin alustoihin ostettua moottorit niihin yläpäihin, sekä säätölaitteen hyttiin.. ajaa varmaankin saman asian. Tosin sillä erotuksella että tuolla Tein -virityksellä saa autoa jopa nostaa tai laskea eikä pelkästään "kiristettyä" vaimennusta kuten EDC:ssä.Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella
Comment
-
-
Kuten jo tullut esille niin alustan puslat on E34:ssä jo tänä päivänä löystyny/murentunut. Itellä ei 540 eikä M5, mutta 535 ja puslanvaihdot edessä kunhan ilmat vähän lämpenee. Tosi vittumainen ajaa jos alusta ei ole kunnossa, painoa kun tuossa korissa piisaa.E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
-
Originally posted by Lapwing View PostOlen aikeissa ostaa E34 korisen 540i:n tai M5:sen ja nyt olisi muutama asia, jotka mietityttävät. :think Toivottavasti osaatte auttaa.
- Missä vaiheessa kilometrejä on tiedossa suurempia huoltoja ja mitä ne pitää sisällään?
- Näiden mallien keskinäinen hintaero ei ole älyttömän suuri, mutta onko käyttökustannuksissa/vakuutuksissa suuria eroja. 540i olis V8, joten tuntuis, että se on moottorin suhteen kalliimpi huoltaa, kuin suora kutonen. Mutta kun toi kutonenkaan ei ole niitä matalaviritteisimpiä moottoreita.
- Onko jotain erityisiä "tyyppivikoja", jotka kannattaisi tarkastaa ennen kaupantekoa?
Uskon että urheilullisuutta hakevalle tuo M5 on varma ratkaisu ja autona hyvä mutta entä kun autoa hankitaan enemmän järjellä ja ylläpitokustannuksia silmälläpitäen. Onko tuo 540 samanhintainen omistaa ja hankkia kuin M5 mutta vain hitaampi? Tasoittaako hyvinvarusteltu 540 kilpailua?
M5:sen kannalla olevien perusteluita on aika paljon mutta löytyisikö jonkinlaisia myös tuolle 540:selle?
Comment
-
Comment