Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tietoa E34 540i:stä ja M5:sta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kosti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1713
    • Vantaa/Lappeenranta

    #46
    Itsekin kiinnostaisi kuulla e34 540:stä. Jollain tapaa jopa haluaisi kuulla sen olevan ihan hyvä peli myös päivittäiseeksi käyttövaunuksi, vaikka taitaa toki olla ettei se ehkä järkipelin kriteereitä täytäkään..

    Onhan tuo e34 jo nähty, mutta kun vähän himottais
    Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89

    Comment

    • konsumies
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1046
      • Turkkussesss

      #47
      Jos 5hp30 kilkkaa niin helvetti on irti
      Seat Leon Cupra ST
      F20 116d
      e87 116i

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11707
        • Kouvola

        #48
        Originally posted by kosti View Post
        Itsekin kiinnostaisi kuulla e34 540:stä. Jollain tapaa jopa haluaisi kuulla sen olevan ihan hyvä peli myös päivittäiseeksi käyttövaunuksi, vaikka taitaa toki olla ettei se ehkä järkipelin kriteereitä täytäkään..

        Onhan tuo e34 jo nähty, mutta kun vähän himottais
        Itse jos pitäisi jotain perus käyttöautoa hommata, joka kuitenkaan ei ole ihan perus massatuote, niin sellainen voisi olla ALPINA B10 3.5

        Pirteämpi tekniikka, kuin perus 535i:ssä ja kuitenkin "hieman" eritasoinen tuote. Eikä hinnatkaan ole juuri sen korkeammat, kuin hyvät 535i:t maksavat.

        Kyllähän 540iA ihan miellyttävä on ympärivuotisena käyttöautona noin kuljetustasoltaan, mutta ainakin itseä vieroksuttaa varsinkin talviajossa iso kone, varsinkin jos ei saa johdon perään/webastolla lämmitettyä ennen ajoon lähtöä. Samoten laatikko jos ei ole rempattu vielä, niin hyvällä tuurilla se osuu juuri sinun kohdalla eteen. Mitä tietty tulee ALPINA:aan, niin toisaalta kyllähän se vähän kirpaisi sellaistakin ulkoiluttaa talvella

        Comment

        • jsa014
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1651
          • Turun Pallivaha

          #49
          Originally posted by kosti View Post
          Itsekin kiinnostaisi kuulla e34 540:stä. Jollain tapaa jopa haluaisi kuulla sen olevan ihan hyvä peli myös päivittäiseeksi käyttövaunuksi, vaikka taitaa toki olla ettei se ehkä järkipelin kriteereitä täytäkään..

          Onhan tuo e34 jo nähty, mutta kun vähän himottais

          No, tuollainen vaunu ollut nyt 1.5v käyttöpelinä. Bensaa kuluu kaupungissa paljon, mutta muuten mukava peli. Ei isompia huolia, mitä nyt alustanosia uusittu ym pientä kulutusosaa. Talvella luistonestottomuus+kitkarenkaat vaatii vähän tarkkutta, mutta muuten menee. Lämmitin saisi olla, itsellä lämmin talli. Aika nahkea yhdistelmä tuo kone+automaatti kylmänä.
          Loistava peli kun toimii, jos ei toimi niin...
          316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

          Comment

          • jsa014
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1651
            • Turun Pallivaha

            #50
            Originally posted by Flanker35M View Post
            Hmm..omassa E34 540i on lukkoperä, kyllä se kahdella sutiiKyllä silti haluais M5..siinä on kuitenkin se jokin
            Kyllä se kahdella sutii ilman lukkoakin...
            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2556
              • Kirkkonummi

              #51
              540 on varmasti järkevämpi vaihtoehto kuin E34 M5 ja sellaiseksihan se on suunniteltukin. Kone (M60) on modernimpi ja tomaatissakin on se viides vaihde. Omalta kohdalta ei ole tullut niin paljoa ajettua, mutta olihan se nyt kovasti vaivattomampaa ajoa vääntävällä koneella, kun ei tarvitse itse hämmentää vaihteita.

              Jos nyt pitäisi haluta E34:nen (E32 750iA:n sijaan), niin valinta olisi edelleen vaikea. OK, jos on kyse samanhintaisista vaunuista, niin esim. 9-10 k€:lla tuntuu saavan hyvin varustellun 540iA:n mutta samantasoiseen M5 3.8:iin tarvittaisiin vielä 4-5k€ lisää - ei lainkaan mitätön summa.

              Ympärivuotiseen ajoon? 540iA. Harrasteautoksi? M5.

              Itse ehdin ajaa M5:llani vain vajaa 10tkm, mutta rahaa se vaati yli 4k€. Korjauskohteet eivät varmasti E34-kuskeille ole mitenkään tuntemattomia, alustan osia, jarruosia jne kulutusosia, jotka todennäköisesti joutuisi vaihtamaan muissakin E34:ssa. Toisaalta, näiden touhujen jälkeen auto alkoi olemaan siinä kunnossa, mihin se oli tarkoitettukin - suosittelen!

              Itse asiassa, se M5-pelote on omakohtaisten kokemusten myötä huomattavasti pienentynyt. Ainoat kerrat kun auto melkein jätti tiellä, oli sytytyspuolien rikkoontuminen. Jäähdytysveden rikkoutumisetkin tapahtuivat parkkipaikalla. Jos moottori kuullostaa kohtuulliselta, vetää normaalisti 7000 kierrokseen asti ja on jopa läpäissyt saastetestit, ei siellä välttämättä mitään erikoista ole. Öljynvaihtoa ja käyntilämpötilojen kunnioittamista, sitten vain kaasua.

              Ehdottomasti varteenotettava kohta on EDC. Valon on palattava kytkimessä ja jos näin ei ole, on sille joku syy. Omalla kohdalla oli tuuria, ja sulakkeen takaisinlaiton jälkeen kyyti oli oikein mukavaa. Epäilijöille: kokeilkaa toimivalla järjestelmällä, P(ehmeä)-asennossa vakavuus riittää aivan hyvin huimiinkin ylinopeuksiin ja S:llä vehje ei sitten enää kallistele lainkaan.

              Kokeilemalla se selviää.
              Last edited by Petteri75; 15-07-2007, 11:57.
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • eldrin
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 521
                • Espoo

                #52
                Oma e34 540i ollut ajossa vasta about 5tkm verran, joten kokemukset ei mitään kaikenkattavia vielä ole, jotain kuitenkin.. Autosta löytyy tehtaan alkuperäinen M-tech paketti puskimineen ja alustoineen, joten sitä mukavaa sporttista ulkonäköä löytyy. Lastutettuna vähän reipas 300hv kuljettaa noinkin isoa autoa melko rivakasti, joten sporttisuus ei rajoitu pelkästään ulkonäköön. Toki on pakko myöntää että automaatti vähän latistaa sitä fiilistä, mutta eipä ole kyllä askin toiminnassa ollut muuten valittamista.

                Arkiajossa toimii omaan makuun pirun mukavasti, keskikulutus ollut 11,9l/100 joka ton kokoselle autolle on mielestäni ihan kohtuullinen. Mitään pisaralla pisimmälle ajoa en tosin oo harrastanut, eli kenkääkin tulee kyllä annettua.

                Mitään korjattavaa ei ole ehtinyt vielä ilmenemään, mutta kun puhutaan 13v ikäisestä autosta, sitä on taatusti tulossa. Varsinkin niiden kuuluisien alustan puslien muodossa.. Kaikki varusteet toimii just niinkun pitää, ja talvea ajatellen luistonestokin löytyy vaikka talveksi toi onkin menossa talliin.

                Autossa on sellasta edustusluokan luksusta, että melkeenpä vituttaa nousta autosta pois. Toisaalta, kyllä sitä pitäis hyvin varustellusta ämmäläisestäkin löytyä. Autoa etsiessä tuli kierrettyä useampikin vastaavan mallinen yksilö, mutta niiden kunto oli enemmän tai vähemmän epäilyttävä. Omani kun näin ensi kertaa niin jo auton yleisilme oli ihan toisella tasolla. Hyväkuntoinen auto maksaa, mutta niin maksaa se huonokin kun sitä aletaan korjaamaan. Bemu Oy:ssä teetetty kakkoshuolto kustansi kaikkine osineen (myös aktiivihiili raitisilmasuodatin) 390e, joten mistään ihan tuhottoman kalliista ylläpitokuluista ei tarvinne puhua. Vakuutuksetkin tuntuu prätkän jälkeen ihan kohtuullisilta
                Last edited by eldrin; 15-07-2007, 13:01.
                e60 530iA -04 Olivine Grün
                e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                e34 540iA -94 Arktissilber
                ///ex

                Comment

                • hasba
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 584
                  • 05900

                  #53
                  Itellä on toi 540i manuaali ollu kohta 2 vuotta. Myynnissä se on autokuumeen takia ollut pari kertaa, mutta jäänyt silti itselleni. Tärkein lisävaruste tuli tuossa pari vko sitte, eli lukkoperä. Rupesi löytymään pitoa kunnolla molemmista takapyöristä, luistonesto löytyy jo ja sen avulla on ajeltukkin talvella. Omasta mielestä tuo luistonesto on todella hyvä lisä, tulee mieleen ajat tuolla edellisellä 335:sella, 14" kitkapyörillä ja lukkoperällä, ei ollut helppoa . E34 on huomattavasti rauhallisempi ajaa kaikinpuolin.

                  Oman auton paras puoli on omasta mielestä tuo V8:sin vääntö, ei tarvitse kikkailla jatkuvasti vaihteiden kanssa, koska automaatti ei ollut vaihtoehto Vikaa ei omassa pahemmin ole ollut, vesipumppu vaihdettiin ja kytkin (joo oli kyllä kallis). Puslia pitäisi seuraavaksi ruveta vaihdattamaan. Yleisesti olen kyllä tykännyt tuosta 6-lovisesta laatikosta tuon moottorin kanssa.

                  Vaikka olen autosta tykännyt, silti on takaraivossa polte M5:sesta. Tuntuu että tuohon 540:seen ainoa viritys lastun lisäksi on remmiahdin, eli 4400€ pelkkä ahdin. M5:seen saisi jyrkemmät nokat jne. Kun se leikkiminen on kuitenkin ihan kivaa. Eli tästä pääsemmekin siihen että E34 on liian painava leluksi, siksi joku nopea E30 ois ykkös vaihtoehto.

                  Käyttöautona 540i on loistava, tehoa riittää kyllä hyvin vaikkei huippukierroksilla ole samanlaista repimistä kuin M5. Jos nyt pitäisi valita niin varmaan tuohon 3.8 M5 itse taipuisin ja ehdottomasti leveillä munuaisilla. 540 sitten taas ennemmin kuin 3.6 M5.
                  Last edited by hasba; 15-07-2007, 17:56.
                  E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
                  Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

                  Comment

                  • kosti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 1713
                    • Vantaa/Lappeenranta

                    #54
                    Joo, tuossa juuri katsellut asiaa tarkemmin. 540:sen hinnat tuntuu Suomessa menevän 7000e-12000e plusmiinus tonni. Lienee laatu käsikädessä hinnan kanssa.

                    Mielessä vaan on entisten e34:sten rahanhimo, aina jotain pientä tuntui olevan vaikka toimiessaan onkin aika loistopeli. Tonni-kaksi vaan noihin kalliimpiin 540:sten hintoihin niin aukeaakin e39 528. Osta tässä sitten autoa, kun ei tiiä mitä tekisi.
                    Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89

                    Comment

                    • BMW
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 3822
                      • California

                      #55
                      Olenkohan väärässä kun itselle jäänyt noista sellainen vaikutelma et jos tekniikka pelaa kunnolla ja ei ole TV niin saa 8000€ maksaa tingittynä? :think

                      Yllätyin kun kävin katsomassa 94 vuoden laitetta kun pellissä oli maalissa kuplimista siellä täällä. Voiko mittarissa olla tosissaan 200tkm jos pellit siinä kunnossa vai onko kilometrejä häivnny vuosien varrella?

                      Voiko 540 olla peltitöiden tarpeessa vielä n. 8t€ hinnoilla?
                      P
                      R
                      N
                      D

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        #56
                        Originally posted by BMW View Post
                        Olenkohan väärässä kun itselle jäänyt noista sellainen vaikutelma et jos tekniikka pelaa kunnolla ja ei ole TV niin saa 8000€ maksaa tingittynä? :think

                        Yllätyin kun kävin katsomassa 94 vuoden laitetta kun pellissä oli maalissa kuplimista siellä täällä. Voiko mittarissa olla tosissaan 200tkm jos pellit siinä kunnossa vai onko kilometrejä häivnny vuosien varrella?

                        Voiko 540 olla peltitöiden tarpeessa vielä n. 8t€ hinnoilla?
                        Autot ruostuu huonosti pidettynä kauan ennen 200tkm rajapyykkiä... Kuten toisessakin ketjussa totesin 8te E34 540 ei saa olla ruosteessa. Se on mun näkemys. 8-10te maksaa hyvä ja taas se on mun näkemys.
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • Bandiitti
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2012
                          • 188
                          • Suomi

                          #57
                          e34 540i vs. m5

                          kummassa vara parempi? hankinnassa jompikumpi mutta kumpi? foorumilaiset voisi mulle kertoo vähän hyviä ja huonoja puolia ja omia kokemuksia kyseisistä autoista koneen kestävyyden ja ajon kannalta. ja malli on e34 joten turhaan kaupittelet jarin e30:stä taikka sitten muuta. nyt vain kysyin faktoja!

                          Comment

                          • Skunkki^
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 688
                            • Espoo

                            #58
                            Originally posted by Bandiitti View Post
                            kummassa vara parempi? hankinnassa jompikumpi mutta kumpi? foorumilaiset voisi mulle kertoo vähän hyviä ja huonoja puolia ja omia kokemuksia kyseisistä autoista koneen kestävyyden ja ajon kannalta. ja malli on e34 joten turhaan kaupittelet jarin e30:stä taikka sitten muuta. nyt vain kysyin faktoja!
                            Hetkonen... Luitko ollenkaan KUUTTA edellistä sivua?
                            KIA Optima PHEV

                            Exät:
                            520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16364
                              • Leppävirta

                              #59
                              Originally posted by Bandiitti View Post
                              kummassa vara parempi? hankinnassa jompikumpi mutta kumpi? foorumilaiset voisi mulle kertoo vähän hyviä ja huonoja puolia ja omia kokemuksia kyseisistä autoista koneen kestävyyden ja ajon kannalta. ja malli on e34 joten turhaan kaupittelet jarin e30:stä taikka sitten muuta. nyt vain kysyin faktoja!
                              Originally posted by Pinxi View Post
                              Hetkonen... Luitko ollenkaan KUUTTA edellistä sivua?
                              Bandiitin postaus on yhdistetty tähän topikkiin muualta joten pysy Pinxi housuissasi. Bandiitti lueskelee hieman tätä topikkia niin varmaan asioita selviää.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #60
                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Bandiitin postaus on yhdistetty tähän topikkiin muualta joten pysy Pinxi housuissasi. Bandiitti lueskelee hieman tätä topikkia niin varmaan asioita selviää.
                                Ilmankos Bandiitti ei löydä juttujaan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎