Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 eri versiot.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spyke
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 125
    • Helsinki

    E34 M5 eri versiot.

    Noita kun näyttäisi olevan ainakin 3.5, 3.6 ja 3.8 litrasilla. Menee varmaan vuosimallien mukaan tuo koneen koko, mutta nettiautosta kateltuna menee vuosimallit ristiinkin.:think
    Nyt kun tommonen ämmäläinen pikkasen polttelisi niin mitä pitäisi tietää, kun noita kattelee. Alustan kunto selvinnee parhaiten ajamalla, mutta kuinkas koneen kunto? Pitäisikö esim. 200tkm olla tehtynä joku isompi huolto tai jotain.
    Kaikenlaista TIETOA saa kirjoittaa.
    E38 728 -99
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    #2
    Itse olen ymmartanyt, etta koneita on periaatteessa tuo 3,6 ja 3,8, jotka ovat kaytannossa 3,5 ja 3,8 litraisia.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • samtheMan
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 4759
      • Tikkaslovakia

      #3
      Tässä topikissa on jotain tietoa asiasta.
      Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
      PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

      Comment

      • Hannu_H
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 410
        • Paskakaupunni

        #4
        Niin -92 ja eteenpäinhän se on tuo 3.8 tekniikka. Vanhemmassa 3.6 moottorissa on kaikenlaista kuluvaa enemmän niinkuin esim. normi virranjakaja jne. 3.8 koneisissa taas on sähkösäätöinen alusta yms. ylimääräistä Siitä sitten ihan oman mielen mukaan arpomaan mikä on se pienempi paha...

        Comment

        • SledgeHammer82
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1651
          • Pk-seutu

          #5
          Originally posted by spyke View Post
          Noita kun näyttäisi olevan ainakin 3.5, 3.6 ja 3.8 litrasilla. Menee varmaan vuosimallien mukaan tuo koneen koko, mutta nettiautosta kateltuna menee vuosimallit ristiinkin.:think
          Nyt kun tommonen ämmäläinen pikkasen polttelisi niin mitä pitäisi tietää, kun noita kattelee. Alustan kunto selvinnee parhaiten ajamalla, mutta kuinkas koneen kunto? Pitäisikö esim. 200tkm olla tehtynä joku isompi huolto tai jotain.
          Kaikenlaista TIETOA saa kirjoittaa.
          Ei ole kuin kahden kokoisia koneita, 3,5-litraisia ja 3,8-litraisia. 3,5-litraista konetta jostain ihme syystä nimitetään usein 3,6-litraiseksi. Todellinen iskutilavuus on kuintenkin 3535 cm^3 eli 3,5-litraa. Kai tuolla yritetään tehdä pesäeroa saman moottorin edeltäjään, e28 M5:ssä käytettyyn 3453 cm^3 iskutilavuuksiseen 3,5-litran S38B35:een.

          Enemmän koneita tulisi arvoida kunnon kuin iän (kilometrien) mukaan. 200 tkm säännöllisin huolloin ja järkevällä ajotyylillä on aivan eri asia kuin 200 tkm 30tkm öljynvaihtoväleillä ja kylmillä öljyillä poljettuna. Moottorissa kaikissa osissa on sitten se //M-lisä, eli moottorin kuntoon itse kiinnittäisin huomiota. Jopa siinä määrin, että kävisin ehkä jopa mittauttamassa ohivuodot ja muutenkin valitsisin yksilön luotettavalla huoltohistorialla.

          Comment

          • spyke
            Bimmer Rookie
            • Aug 2006
            • 125
            • Helsinki

            #6
            Tota keskustelua tulikin lueskeltua (http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=98789) jonkun kerran jo aiemmin.
            Hyvän huoltohistorian omaavat autot on tietysti etusijalla, mutta käytön järkevyydestä kun ei oikein jää merkintöjä kirjaan. Moottoria kun ei saisi täysillä rasittaa huonoilla tai kylmillä öljyillä.
            Eiköhän toi ämmän ostelu ole kuitenkin ihan samanlaista kuin muidenkin autojen. Auto ostetaan ja parin vuoden sisään selviää, mitä tuli ostettua.
            E38 728 -99

            Comment

            • Aukes!
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2014
              • Riihimäki

              #7
              Originally posted by spyke View Post
              Auto ostetaan ja parin vuoden sisään selviää, mitä tuli ostettua.
              Ämmässä tämä tapahtuu jo noin viikossa.


              - E60 -05 "too small to mention"
              ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by Aukes! View Post
                Ämmässä tämä tapahtuu jo noin viikossa.
                Joo sopivan ämmän kun löytää ja sitä muutaman viikon polkee niin tietää onko sitä paljon poljettu ennenkin ja alkaako se muutenkin na(l)kuttaa...

                Comment

                • m5 lemans
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 190
                  • espoo

                  #9
                  3.5 litranen (315 hp) vm ->92A ja 3.8 L (340 hp) 92B->. Allekirjoittaneella oli -93 Touring Ind'l (Porsche Weilchenblau/vaalean harmaa nahka) jokunen vuosi. Yleensä suositellaan 3.8:a:think , mutta ymmärtääkseni ensi kädessä hp-syistä. 3.8:ssa kaikissa ei ole sähkösäätöinen alusta (n.s. nurnburgring paketti), mutta on hyvä varuste. Ongelma tulee vastaan jos se hajoaa (€€€). Muistaakseni näissäkin pitää huomioida jos on AC tai ACC, sekä jos on iso tai pieni BC. Huollot jne itsestäänselvyys.

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11680
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by m5 lemans View Post
                    3.5 litranen (315 hp) vm ->92A ja 3.8 L (340 hp) 92B->. Allekirjoittaneella oli -93 Touring Ind'l (Porsche Weilchenblau/vaalean harmaa nahka) jokunen vuosi. Yleensä suositellaan 3.8:a:think , mutta ymmärtääkseni ensi kädessä hp-syistä. 3.8:ssa kaikissa ei ole sähkösäätöinen alusta (n.s. nurnburgring paketti), mutta on hyvä varuste. Ongelma tulee vastaan jos se hajoaa (€€€). Muistaakseni näissäkin pitää huomioida jos on AC tai ACC, sekä jos on iso tai pieni BC. Huollot jne itsestäänselvyys.

                    Kyllähän se EDC-alusta löytyy kaikista 3.8l malleista. Nürburgring-paketti tarkoittaa ihan muuta...

                    Tuolta kannattaa lukea FAQ läpi E34 M5:sta, niin on jo paljon viisaampi mitä tuli milloinkin ja mitä missäkin on

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎