Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Moottorit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jondere
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 69
    • Ylivieska

    E34 Moottorit

    No niin elikkä olen harkinnut E34 hankintaa mutta vähän on heikkoa tuo taustatieto moottoreista. Onko 525, 530 ja 535 moottoreissa suuria eroja kestävyydessä tai vioissa? Ja toinen kysymysmerkki on vaihteisto manuaali/auto?
    Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun

    e39 535ia -96
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Originally posted by Jondere View Post
    No niin elikkä olen harkinnut E34 hankintaa mutta vähän on heikkoa tuo taustatieto moottoreista. Onko 525, 530 ja 535 moottoreissa suuria eroja kestävyydessä tai vioissa? Ja toinen kysymysmerkki on vaihteisto manuaali/auto?
    530 ja 535 m30 6-kone kestää ikuisesti oikealla huololla. 525 m50 24v kestää myös hyvin. 530 v8:sta en osaa sanoa. 525 12v m20 on aika pulkka, jakopää hihnalla ja muutenkin aika vaatimaton kone, tosin sekin kestää oikein käytettynä.

    Automaateista löytyy 4 ja 5 pykäläisiä, 5 pykäläinen on ainakin helevtein hieno kapistus enkä edes harkitsisi manuaalia.

    Comment

    • Shuko
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 739
      • Forssa

      #3
      3l v8 koneellista en ottaisi manuaalina, siina kun jostain syysta on paatetty laittaa loota jonka vika eli 5. vaihde on suora, kun about kaikissa muissa on 4.
      G31 520d M-Sport '18
      Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

      Comment

      • Carl0s
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 138
        • Espoo - Kivenlahti

        #4
        Originally posted by Bmw Master View Post

        Automaateista löytyy 4 ja 5 pykäläisiä, 5 pykäläinen on ainakin helevtein hieno kapistus enkä edes harkitsisi manuaalia.
        itselläni 520 ja juuri tuolla 5-vaihteisella sähköhydraulisella tms (vai millä ihmeen hienolla nimellä se siellä manuaalissa onkaan) lodjulla, ja ihastuin kyllä tuohon tomaattiin senverta että tuskimpa enää alan keppiä vapaaehtoisesti hämmentämään

        Comment

        • Rossifumi
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1030
          • Hamina

          #5
          Siitä neljä pykäläisestä automaatista on kans kuulunut huonoa eli jos automaatti niin viisi vaihteinen.

          Tosiaan 535i kone on ainakin pommin varma. tosin hörppääkin polttoainetta ihan hyvin tehoonsa nähden.
          Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

          On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            #6
            Kaverin perheessä uudesta asti ollut -90 535iA alkoi loppuvuosinaan oirehtimaan lämpöjen kanssa; jos auto seisoi moottori käynnissä (esim. ruuhkissa) yli 15 min, alkoivat lämmöt nousemaan kunnolla. Jopa niin, että yksi kansi siitä vaihdettiin, josta Laakkosen kesäasentaja unohti sitten täysin säätää venttiilit, mutta se on asia erikseen.. Ilmeisesti vikaa viskokytkimessä, muistaaakseni termostaatti siinä vaihdettiin.

            Ohjaustehostimeenkin tuli jotain vikaa, olisikohan ollut vain vuotoa tms. Ruostetta ilmaantui normaalipaikkoihin, eli ainakin rapakaariin näkyvästi. Tässä yksilössä oli 4-vaihteinen, joka toimi normaalivauhdeissa ihan OK mutta kuulemma suuremmissa maantienopeuksissa olisi kaivannut viidettä pykälää. S/E-kytkin toimi alussa, mutta oli kai useamman vuoden poissa pelistä. Webast olisi tarvinnut enemmän käyttöä pysyäkseen ehjänä, se CD-soitin kai sitten sai liikaakin käyttöä, kun ei toiminut

            BBS-vanteilla se oli hieno peli, varsinkin lama-aikoina..
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • tmth
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 2194
              • Kangasala

              #7
              Originally posted by Rossifumi View Post

              Tosiaan 535i kone on ainakin pommin varma. tosin hörppääkin polttoainetta ihan hyvin tehoonsa nähden.
              Bensa kyllä maittaa, mutta saa sille edes hiukan vastinettakin tämän moottorin kanssa. M30B34 vääntää mukavasti jo alhaalta, ihan toista maata kuin M50 moottorit. Kulutusta lukuunottamatta todella miellyttävä käyttöauton moottori.

              F10 & R55
              ex:
              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

              Comment

              • ville1b
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 220
                • asd

                #8
                Mulla on seiskassa tuo nelivaihteinen automaattilaatikko, ja tyytyväinen olen siihen ollut. Viidettä vaihdetta se ei ainakaan 730:ssä kaipaa ollenkaan, kierrokset on satasen vauhdissa 2000rpm. En sitten tiiä miten noissa e34:ssa lie. Laatikon toimintaan kannattaa kyllä kiinnittää huomiota ostotilanteessa, remontit tai uudet laatikot ei välttämättä ole halpoja.

                Comment

                • Tenox
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1732

                  #9
                  Originally posted by ville1b View Post
                  ...kierrokset on satasen vauhdissa 2000rpm. En sitten tiiä miten noissa e34:ssa lie.
                  Oiskohan 540ia:ssa jotain 1800rpm / 100km/h mittarinopeutta suurinpyörtein. 540ia muuten menee 535:sta pikkaisen pienemmällä bensalla ja tehoa löytyy kuitenkin hiukan (75hv?) enemmän, joten sellaistakin vaihtoehtoa kannattanee miettiä... :think
                  Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                  Comment

                  • janne635
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 774

                    #10
                    Mulla on vaan hyvää kokemusta M30 koneesta (BMW 735i & BMW 635CSi). Todella mukava moottori laajan vääntöalueen ansiosta. Jos pitäs noista valita niin se olisi 535 ehdottomasti! Niinku Tenox tossa mainitsikin, kannattaa miettiä myös sitä 540:stä mikäli budjetti sallii.
                    BMW 635 CSi & ex BMW 850i

                    Comment

                    • jsa014
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1651
                      • Turun Pallivaha

                      #11
                      Originally posted by Carl0s View Post
                      itselläni 520 ja juuri tuolla 5-vaihteisella sähköhydraulisella tms (vai millä ihmeen hienolla nimellä se siellä manuaalissa onkaan) lodjulla, ja ihastuin kyllä tuohon tomaattiin senverta että tuskimpa enää alan keppiä vapaaehtoisesti hämmentämään
                      Ei kai 520:iin 5-lovista tomaattia ole edes saanut, eiköhän siinäkin ole 4HP22. Tuo 5-vaihteinen on vain 530/540:ssa.
                      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                      Comment

                      • gangsta
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2004
                        • 521
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by jsa014 View Post
                        Ei kai 520:iin 5-lovista tomaattia ole edes saanut, eiköhän siinäkin ole 4HP22. Tuo 5-vaihteinen on vain 530/540:ssa.
                        525 24v: ssa on kans 5vaihdetta+turbiinilukko.

                        Comment

                        • jakusa
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 515
                          • Lempäälä

                          #13
                          Originally posted by jsa014 View Post
                          Ei kai 520:iin 5-lovista tomaattia ole edes saanut, eiköhän siinäkin ole 4HP22. Tuo 5-vaihteinen on vain 530/540:ssa.
                          Jenkkimalleissa on 24v 525 automaatti nelivaihteinen. Euroopassa myös 5 vaihteista automaattia ko. koneen yhteydessä. Olisi kiva löytää faktaa paljonko vaikutaa kiihtyvyyteen ja kulutukseen.
                          -after all is said and done more is said than done-


                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Originally posted by jsa014 View Post
                            Ei kai 520:iin 5-lovista tomaattia ole edes saanut, eiköhän siinäkin ole 4HP22. Tuo 5-vaihteinen on vain 530/540:ssa.
                            Höpö höpö, 24venaset kutoskoneet on 5 vaihteisia.

                            Comment

                            • Jondere
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 69
                              • Ylivieska

                              #15
                              Kiitosta näistä.. Nyt sitten muuta ku vaan valkkaamaan ja etsimään mieleistään.. varmasti palataan asiaan
                              Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun

                              e39 535ia -96

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎