No niin elikkä olen harkinnut E34 hankintaa mutta vähän on heikkoa tuo taustatieto moottoreista. Onko 525, 530 ja 535 moottoreissa suuria eroja kestävyydessä tai vioissa? Ja toinen kysymysmerkki on vaihteisto manuaali/auto?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Moottorit
Collapse
X
-
Originally posted by Jondere View PostNo niin elikkä olen harkinnut E34 hankintaa mutta vähän on heikkoa tuo taustatieto moottoreista. Onko 525, 530 ja 535 moottoreissa suuria eroja kestävyydessä tai vioissa? Ja toinen kysymysmerkki on vaihteisto manuaali/auto?
Automaateista löytyy 4 ja 5 pykäläisiä, 5 pykäläinen on ainakin helevtein hieno kapistus enkä edes harkitsisi manuaalia.
-
-
Originally posted by Bmw Master View Post
Automaateista löytyy 4 ja 5 pykäläisiä, 5 pykäläinen on ainakin helevtein hieno kapistus enkä edes harkitsisi manuaalia.
Comment
-
-
Siitä neljä pykäläisestä automaatista on kans kuulunut huonoa eli jos automaatti niin viisi vaihteinen.
Tosiaan 535i kone on ainakin pommin varma. tosin hörppääkin polttoainetta ihan hyvin tehoonsa nähden.Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.
On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.
Comment
-
-
Kaverin perheessä uudesta asti ollut -90 535iA alkoi loppuvuosinaan oirehtimaan lämpöjen kanssa; jos auto seisoi moottori käynnissä (esim. ruuhkissa) yli 15 min, alkoivat lämmöt nousemaan kunnolla. Jopa niin, että yksi kansi siitä vaihdettiin, josta Laakkosen kesäasentaja unohti sitten täysin säätää venttiilit, mutta se on asia erikseen.. Ilmeisesti vikaa viskokytkimessä, muistaaakseni termostaatti siinä vaihdettiin.
Ohjaustehostimeenkin tuli jotain vikaa, olisikohan ollut vain vuotoa tms. Ruostetta ilmaantui normaalipaikkoihin, eli ainakin rapakaariin näkyvästi. Tässä yksilössä oli 4-vaihteinen, joka toimi normaalivauhdeissa ihan OK mutta kuulemma suuremmissa maantienopeuksissa olisi kaivannut viidettä pykälää. S/E-kytkin toimi alussa, mutta oli kai useamman vuoden poissa pelistä. Webast olisi tarvinnut enemmän käyttöä pysyäkseen ehjänä, se CD-soitin kai sitten sai liikaakin käyttöä, kun ei toiminut
BBS-vanteilla se oli hieno peli, varsinkin lama-aikoina..BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Rossifumi View Post
Tosiaan 535i kone on ainakin pommin varma. tosin hörppääkin polttoainetta ihan hyvin tehoonsa nähden.ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
Mulla on seiskassa tuo nelivaihteinen automaattilaatikko, ja tyytyväinen olen siihen ollut. Viidettä vaihdetta se ei ainakaan 730:ssä kaipaa ollenkaan, kierrokset on satasen vauhdissa 2000rpm. En sitten tiiä miten noissa e34:ssa lie. Laatikon toimintaan kannattaa kyllä kiinnittää huomiota ostotilanteessa, remontit tai uudet laatikot ei välttämättä ole halpoja.
Comment
-
-
Originally posted by ville1b View Post...kierrokset on satasen vauhdissa 2000rpm. En sitten tiiä miten noissa e34:ssa lie.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Carl0s View Postitselläni 520 ja juuri tuolla 5-vaihteisella sähköhydraulisella tms (vai millä ihmeen hienolla nimellä se siellä manuaalissa onkaan) lodjulla, ja ihastuin kyllä tuohon tomaattiin senverta että tuskimpa enää alan keppiä vapaaehtoisesti hämmentämään
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostEi kai 520:iin 5-lovista tomaattia ole edes saanut, eiköhän siinäkin ole 4HP22. Tuo 5-vaihteinen on vain 530/540:ssa.
Comment
-
Comment