Onko paha homma jos käytössä on hyvä monttu ja työkalut? Kattelin että KL-varaosista sais kytkinpaketin 195euroon, ilmeisesti Sachsin alkuperänen setti, saakohan mistää muualta halvemmalla? Mutta mitähän muuta tossa kannattaa samalla uusia? Ite ajattelin ainakin vaihdelaatikosta niin etu- kuin takastefatkin uusia, vaihteensiirtäjän osia ja siirtäjän stefan, muuta? Mites toi kaksoismassavauhtipyörä? Jollei se pidä mitään erityistä ääntä tai muuta niin kannattaako sille tehä mitään? Kuulemma vikaantuu vähä samaan tahtii ku ite kytkinkin? Oisko siitä mitään hyötyä kytkintuntumassa että korvais alkuperäsen hydrauliletkun teräspunosletkulla? Kattelin että tuo vakioletku pullistuu jonkinverran paineen alasena kuitenkin. Kaikki vinkit ja linkit tervetulleita!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 M50 kytkinremppa?
Collapse
X
-
Mulla on kanssa samainen projekti tiedossa, ensi viikonloppuna pitäisi tehdä, saa nähdä miten käy :think Se letku antaa mun mielestä tarkoituksella periksi, paineenrajoitin periaatteessa, ettei murjo kytkimen osia kappaleiksi ja siihen ei kai saa vaihtaa mitään muuta kuin alkup. letkun?
Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
Nyk. VW Golf '00
Nyk. VW Golf '95
Historiaa:x17 BMW +Muuta
-
-
Piti jo tämä viikonloppu laittaa mut lauantai satoi ja tänää kauhea krapula Ittellä ei ole minkäänlaista tallia niin pihalla pitää tehdä, kohtuu korkeat rampit tuli tehtyä mutta joutuu purkamaan puskurin pois että pääsee ajamaan niille
Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
Nyk. VW Golf '00
Nyk. VW Golf '95
Historiaa:x17 BMW +Muuta
Comment
-
-
Letkun kuuluu joustaa ja kytkin....
Originally posted by Supa View PostOnko paha homma jos käytössä on hyvä monttu ja työkalut? Kattelin että KL-varaosista sais kytkinpaketin 195euroon, ilmeisesti Sachsin alkuperänen setti, saakohan mistää muualta halvemmalla? Mutta mitähän muuta tossa kannattaa samalla uusia? Ite ajattelin ainakin vaihdelaatikosta niin etu- kuin takastefatkin uusia, vaihteensiirtäjän osia ja siirtäjän stefan, muuta? Mites toi kaksoismassavauhtipyörä? Jollei se pidä mitään erityistä ääntä tai muuta niin kannattaako sille tehä mitään? Kuulemma vikaantuu vähä samaan tahtii ku ite kytkinkin? Oisko siitä mitään hyötyä kytkintuntumassa että korvais alkuperäsen hydrauliletkun teräspunosletkulla? Kattelin että tuo vakioletku pullistuu jonkinverran paineen alasena kuitenkin. Kaikki vinkit ja linkit tervetulleita!
Letkun kuuluu joustaa se on mitoitettu silleen kun paine
tulee sopivan kovaksi antaa letku löysiä...
Kytkimestä minulla on 525i M50 24v vm-90 ja tein siihen noin reilu vuosi kytkimen uusin kaikki 3-stefaa laatikkoon ja laitoin Sachin kytkin paketin ja huomatkaa seuraava
minun auto on vanhempi kuin 09/90 eli siinä ei ole kaksoismassa vauhtipyörää eli siinä on vielä perinteinen
kytkin ottakaa valmistus päivänne selville ennen kuin alatte
ostamaan mitään kytkimeen ....niin onneksi uusin lootan perään tulevan dampperi kumin oli tosiaankin vaihdon tarpeessa ei olisi kestänyt todellakaan happea eli suosittelisin ko. kumin uusintaa jos sitä ei koskaan ole uusittu.
Kytkin nesteet kannattaa vaihtaa koska voi olla työsylinterissä laskeutunutta sakkaa ja vettä nesteen joukossa jolloin se pakkasella nassahtaa eli alkaa vuotaa ulos päin jarrunestettä.....voi olla ilmausten kanssa
ongelmia mutta, kaikki on tullt ilmattua....ei kun töihin
vaan....
325E
Comment
-
-
Ahaa, mun auto on 5/90 jotenka siinä on vielä tavallinen vauhtipyörä? Joo näköjään on kl-varaosissakin kaks kytkin pakettia ja toisen peräs lukee vielä että kaksoismassavauhtipyörälle. Kas kun en äsken huomannut. No melkeempä hyvä homma niin on yks osa vähemmän mikä vois hajota.
Tarkoitat dampperillä tuota kardaanin ja lootan välissä olevaa kumilevyä? Joo voi olla itelläkin vaihdon tarpeessa, pieniä halkeemia täynnä. Nesteet oonki vaihtanut jo aikasemmin. Eikai siinä sitte kummempia. Kiitoksia 325E:n kommenteista, oli aika kriittinen tieto- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Asia vilpitön...
Originally posted by Supa View PostAhaa, mun auto on 5/90 jotenka siinä on vielä tavallinen vauhtipyörä? Joo näköjään on kl-varaosissakin kaks kytkin pakettia ja toisen peräs lukee vielä että kaksoismassavauhtipyörälle. Kas kun en äsken huomannut. No melkeempä hyvä homma niin on yks osa vähemmän mikä vois hajota.
Tarkoitat dampperillä tuota kardaanin ja lootan välissä olevaa kumilevyä? Joo voi olla itelläkin vaihdon tarpeessa, pieniä halkeemia täynnä. Nesteet oonki vaihtanut jo aikasemmin. Eikai siinä sitte kummempia. Kiitoksia 325E:n kommenteista, oli aika kriittinen tieto
On suorastaan velvollisuus muita kohtaan tuoda ilmi asioita
jotka auttavat toisia eli miestä on autettava mäessä niinkös se meni....
Vaihda samalla lootan öljyt automaati öljyä ....ja nyt
tarkkana EI SAA LAITTAA KUIN : ATF 220:stä se on ns.
rasvaisempaa öljyä muut ovat kuivia ja vahingoittavat
laatikkoa laakereita ja synkroonirenkaita.
Tämä huomautus koskee ainoastaan käytettäessä
automaattiöljyä.
325E
Comment
-
-
Vielä yksi juttu....
Originally posted by Supa View PostJep, näin iteki suunittelin, öljyt vaihtoon samalla ja juurikin tuota öljyä.
standardi laakeri...se kannataa uusia .....
Laakeri No: 6201 , 2RS.....eli kumi suojattu...ota vanha
laakeri portolla pois...olen sipaissut laakerin ulkokehälle
laakerilukitetta niin pysyy paremmin paikallaan ja silti sen saa poiskin.
325E
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostAhaa, mun auto on 5/90 jotenka siinä on vielä tavallinen vauhtipyörä? Joo näköjään on kl-varaosissakin kaks kytkin pakettia ja toisen peräs lukee vielä että kaksoismassavauhtipyörälle. Kas kun en äsken huomannut. No melkeempä hyvä homma niin on yks osa vähemmän mikä vois hajota.
Tarkoitat dampperillä tuota kardaanin ja lootan välissä olevaa kumilevyä? Joo voi olla itelläkin vaihdon tarpeessa, pieniä halkeemia täynnä. Nesteet oonki vaihtanut jo aikasemmin. Eikai siinä sitte kummempia. Kiitoksia 325E:n kommenteista, oli aika kriittinen tieto
Mutta tuon kaksoismassan olemassa olon pitäisi kyllä aistia autoa sammutettaessa kytki ylhäällä ja kytkin pohjassa....Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostMitä erikoistyökaluja tohon kytkinremppaan tarvii? Torx avaimet ainakin kopan avaamiseen mutta mitä muuta? Tarviiko jotain keskitystyökalua johonkin?
Helvetisti jatkovarsia ja mahottoman pitkän pinnan, meni E30 kanssa hermot ylimmän pultin kanssa kun piti avata yläkautta. Kannattaa ne torxit vaihtaa tavallisiin pultteihin niin seuraavalla remppaajalla on mukavampaa.
Omassa 320i oli kaksoismassavauhtipyörä, kun sain laatikon irti niin ihmettelin hetken että mikäs helvetti tämä on...Onneks ei ollut koneistuksen tarpeessa kun tiedä saako tollasta koneistettua. Ei varmaan pitäis olla kaksoismassa vp tässä kun motonetin E30 sarjalaisten paketit oli tavis vp, E36 323/325 asetelma oli sopiva vaikkakin painelevy oli vähän hassun muotoinen.
Onko jollain jotain neuvoja miten testata onko kaksoismassa vp ehjä?Auto tykkää kun sille annetaan kenkää
Comment
-
-
Hyvä että on aihe esillä. Poltin juuri kytkimen farmarista, ei jaksanut lukolla jauhaa paikaltaan Vielä toimii normaaliajossa, mutta haisee selvästi, kun on ollut ajossa. Miten kauan mahtaa kestää vielä ajoa?? Mietin vaan että pytyykö kaksoismassapyörän kitkapintaa hiomaan, jos on sattunut kärsimään tuon levyn kiillottuessa. Keventämään tuota vp:tä ei vissiin pysty. Mikä on "se oikea" setti jos haluaa paremmin tehoja kestävän kytkinpaketin ja mahdollisesti kevyemmän vp:nWhen you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
Comment