Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M50 kytkinremppa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    E34 M50 kytkinremppa?

    Onko paha homma jos käytössä on hyvä monttu ja työkalut? Kattelin että KL-varaosista sais kytkinpaketin 195euroon, ilmeisesti Sachsin alkuperänen setti, saakohan mistää muualta halvemmalla? Mutta mitähän muuta tossa kannattaa samalla uusia? Ite ajattelin ainakin vaihdelaatikosta niin etu- kuin takastefatkin uusia, vaihteensiirtäjän osia ja siirtäjän stefan, muuta? Mites toi kaksoismassavauhtipyörä? Jollei se pidä mitään erityistä ääntä tai muuta niin kannattaako sille tehä mitään? Kuulemma vikaantuu vähä samaan tahtii ku ite kytkinkin? Oisko siitä mitään hyötyä kytkintuntumassa että korvais alkuperäsen hydrauliletkun teräspunosletkulla? Kattelin että tuo vakioletku pullistuu jonkinverran paineen alasena kuitenkin. Kaikki vinkit ja linkit tervetulleita!
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07
  • Rikke
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 579
    • Paimio

    #2
    Mulla on kanssa samainen projekti tiedossa, ensi viikonloppuna pitäisi tehdä, saa nähdä miten käy :think Se letku antaa mun mielestä tarkoituksella periksi, paineenrajoitin periaatteessa, ettei murjo kytkimen osia kappaleiksi ja siihen ei kai saa vaihtaa mitään muuta kuin alkup. letkun?

    Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
    Nyk. VW Golf '00
    Nyk. VW Golf '95
    Historiaa:x17 BMW +Muuta

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      Selvä, antaa alkuperäsen letkun olla siis. Heh, sama ajankohta itellä kans, pitäs ens viikonloppuna vaihtaa
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Rikke
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 579
        • Paimio

        #4
        Piti jo tämä viikonloppu laittaa mut lauantai satoi ja tänää kauhea krapula Ittellä ei ole minkäänlaista tallia niin pihalla pitää tehdä, kohtuu korkeat rampit tuli tehtyä mutta joutuu purkamaan puskurin pois että pääsee ajamaan niille

        Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
        Nyk. VW Golf '00
        Nyk. VW Golf '95
        Historiaa:x17 BMW +Muuta

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          #5
          Letkun kuuluu joustaa ja kytkin....

          Originally posted by Supa View Post
          Onko paha homma jos käytössä on hyvä monttu ja työkalut? Kattelin että KL-varaosista sais kytkinpaketin 195euroon, ilmeisesti Sachsin alkuperänen setti, saakohan mistää muualta halvemmalla? Mutta mitähän muuta tossa kannattaa samalla uusia? Ite ajattelin ainakin vaihdelaatikosta niin etu- kuin takastefatkin uusia, vaihteensiirtäjän osia ja siirtäjän stefan, muuta? Mites toi kaksoismassavauhtipyörä? Jollei se pidä mitään erityistä ääntä tai muuta niin kannattaako sille tehä mitään? Kuulemma vikaantuu vähä samaan tahtii ku ite kytkinkin? Oisko siitä mitään hyötyä kytkintuntumassa että korvais alkuperäsen hydrauliletkun teräspunosletkulla? Kattelin että tuo vakioletku pullistuu jonkinverran paineen alasena kuitenkin. Kaikki vinkit ja linkit tervetulleita!

          Letkun kuuluu joustaa se on mitoitettu silleen kun paine
          tulee sopivan kovaksi antaa letku löysiä...
          Kytkimestä minulla on 525i M50 24v vm-90 ja tein siihen noin reilu vuosi kytkimen uusin kaikki 3-stefaa laatikkoon ja laitoin Sachin kytkin paketin ja huomatkaa seuraava
          minun auto on vanhempi kuin 09/90 eli siinä ei ole kaksoismassa vauhtipyörää eli siinä on vielä perinteinen
          kytkin ottakaa valmistus päivänne selville ennen kuin alatte
          ostamaan mitään kytkimeen ....niin onneksi uusin lootan perään tulevan dampperi kumin oli tosiaankin vaihdon tarpeessa ei olisi kestänyt todellakaan happea eli suosittelisin ko. kumin uusintaa jos sitä ei koskaan ole uusittu.
          Kytkin nesteet kannattaa vaihtaa koska voi olla työsylinterissä laskeutunutta sakkaa ja vettä nesteen joukossa jolloin se pakkasella nassahtaa eli alkaa vuotaa ulos päin jarrunestettä.....voi olla ilmausten kanssa
          ongelmia mutta, kaikki on tullt ilmattua....ei kun töihin
          vaan....

          325E

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Ahaa, mun auto on 5/90 jotenka siinä on vielä tavallinen vauhtipyörä? Joo näköjään on kl-varaosissakin kaks kytkin pakettia ja toisen peräs lukee vielä että kaksoismassavauhtipyörälle. Kas kun en äsken huomannut. No melkeempä hyvä homma niin on yks osa vähemmän mikä vois hajota.

            Tarkoitat dampperillä tuota kardaanin ja lootan välissä olevaa kumilevyä? Joo voi olla itelläkin vaihdon tarpeessa, pieniä halkeemia täynnä. Nesteet oonki vaihtanut jo aikasemmin. Eikai siinä sitte kummempia. Kiitoksia 325E:n kommenteista, oli aika kriittinen tieto
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1227
              • LAHTI

              #7
              Asia vilpitön...

              Originally posted by Supa View Post
              Ahaa, mun auto on 5/90 jotenka siinä on vielä tavallinen vauhtipyörä? Joo näköjään on kl-varaosissakin kaks kytkin pakettia ja toisen peräs lukee vielä että kaksoismassavauhtipyörälle. Kas kun en äsken huomannut. No melkeempä hyvä homma niin on yks osa vähemmän mikä vois hajota.

              Tarkoitat dampperillä tuota kardaanin ja lootan välissä olevaa kumilevyä? Joo voi olla itelläkin vaihdon tarpeessa, pieniä halkeemia täynnä. Nesteet oonki vaihtanut jo aikasemmin. Eikai siinä sitte kummempia. Kiitoksia 325E:n kommenteista, oli aika kriittinen tieto

              On suorastaan velvollisuus muita kohtaan tuoda ilmi asioita
              jotka auttavat toisia eli miestä on autettava mäessä niinkös se meni....
              Vaihda samalla lootan öljyt automaati öljyä ....ja nyt
              tarkkana EI SAA LAITTAA KUIN : ATF 220:stä se on ns.
              rasvaisempaa öljyä muut ovat kuivia ja vahingoittavat
              laatikkoa laakereita ja synkroonirenkaita.
              Tämä huomautus koskee ainoastaan käytettäessä
              automaattiöljyä.

              325E

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Jep, näin iteki suunittelin, öljyt vaihtoon samalla ja juurikin tuota öljyä.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  #9
                  Vielä yksi juttu....

                  Originally posted by Supa View Post
                  Jep, näin iteki suunittelin, öljyt vaihtoon samalla ja juurikin tuota öljyä.
                  Meinas unohtua laita silmälaakeri uusiksi....se on ihan
                  standardi laakeri...se kannataa uusia .....

                  Laakeri No: 6201 , 2RS.....eli kumi suojattu...ota vanha
                  laakeri portolla pois...olen sipaissut laakerin ulkokehälle
                  laakerilukitetta niin pysyy paremmin paikallaan ja silti sen saa poiskin.

                  325E

                  Comment

                  • jani1632
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 2243
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by Supa View Post
                    Ahaa, mun auto on 5/90 jotenka siinä on vielä tavallinen vauhtipyörä? Joo näköjään on kl-varaosissakin kaks kytkin pakettia ja toisen peräs lukee vielä että kaksoismassavauhtipyörälle. Kas kun en äsken huomannut. No melkeempä hyvä homma niin on yks osa vähemmän mikä vois hajota.

                    Tarkoitat dampperillä tuota kardaanin ja lootan välissä olevaa kumilevyä? Joo voi olla itelläkin vaihdon tarpeessa, pieniä halkeemia täynnä. Nesteet oonki vaihtanut jo aikasemmin. Eikai siinä sitte kummempia. Kiitoksia 325E:n kommenteista, oli aika kriittinen tieto
                    Huom.kannattaa kuitenkin ottaa pinellä varauksella,ellei joku ole jo aiemmin vaihtunut autoosi esim.konetta->voi olla tullut kaksoismassa vp mukana.
                    Mutta tuon kaksoismassan olemassa olon pitäisi kyllä aistia autoa sammutettaessa kytki ylhäällä ja kytkin pohjassa....
                    Tallin täytteet:
                    E70 3.0d -09
                    E34 540ia -94
                    E39 520d -00
                    E39 528i M-sport -00
                    E60 520i -04
                    E30 -86
                    E61 520da -09

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      Mitä erikoistyökaluja tohon kytkinremppaan tarvii? Torx avaimet ainakin kopan avaamiseen mutta mitä muuta? Tarviiko jotain keskitystyökalua johonkin?
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Amd-man
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 211
                        • Pertteli

                        #12
                        Originally posted by Supa View Post
                        Mitä erikoistyökaluja tohon kytkinremppaan tarvii? Torx avaimet ainakin kopan avaamiseen mutta mitä muuta? Tarviiko jotain keskitystyökalua johonkin?

                        Helvetisti jatkovarsia ja mahottoman pitkän pinnan, meni E30 kanssa hermot ylimmän pultin kanssa kun piti avata yläkautta. Kannattaa ne torxit vaihtaa tavallisiin pultteihin niin seuraavalla remppaajalla on mukavampaa.

                        Omassa 320i oli kaksoismassavauhtipyörä, kun sain laatikon irti niin ihmettelin hetken että mikäs helvetti tämä on...Onneks ei ollut koneistuksen tarpeessa kun tiedä saako tollasta koneistettua. Ei varmaan pitäis olla kaksoismassa vp tässä kun motonetin E30 sarjalaisten paketit oli tavis vp, E36 323/325 asetelma oli sopiva vaikkakin painelevy oli vähän hassun muotoinen.

                        Onko jollain jotain neuvoja miten testata onko kaksoismassa vp ehjä?
                        Auto tykkää kun sille annetaan kenkää

                        Comment

                        • Nilsson
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2004
                          • 65
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by jani1632 View Post
                          Mutta tuon kaksoismassan olemassa olon pitäisi kyllä aistia autoa sammutettaessa kytki ylhäällä ja kytkin pohjassa....

                          Miten se ilmenee onko doppel vai ei?

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #14
                            Minkäs kokosia Torx avaimia toi e34 loota vie? Ja kantsiiko ostaa 1/2" sarja vai joku muu?
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • okko
                              BTCF Honorary Member
                              • Apr 2005
                              • 1763
                              • Honkajoki

                              #15
                              Hyvä että on aihe esillä. Poltin juuri kytkimen farmarista, ei jaksanut lukolla jauhaa paikaltaan Vielä toimii normaaliajossa, mutta haisee selvästi, kun on ollut ajossa. Miten kauan mahtaa kestää vielä ajoa?? Mietin vaan että pytyykö kaksoismassapyörän kitkapintaa hiomaan, jos on sattunut kärsimään tuon levyn kiillottuessa. Keventämään tuota vp:tä ei vissiin pysty. Mikä on "se oikea" setti jos haluaa paremmin tehoja kestävän kytkinpaketin ja mahdollisesti kevyemmän vp:n
                              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎