M5 sai uuden ala- ja ylätukivarret, koiranluut sekä apusimpukan helan. Tärinä ajaessa lähti mutta jarrutettaessa edelleen tulee tärinää, ts. jarrulevyt ovat kierot vaikka ne piti olla vaihdettu ed. omistajan aikana, eli n. 2 vuotta sitten. Ikävä kyllä, remontti & öljyhuolto vei 550€ mikä tuntuu sen verran, että uusia sataeuroisia joutuu odottelemaan pari tilikautta..
Jarrut olisi kuitenkin saatava kuntoon, joten käänny taas raadin puoleen.
-Mikä oli M5:en 315mm-jarrulevyjen OEM-valmistaja? Tämä siksi, että sitä voisi jahdata tarvikkeena.
-Hyvä tarvike-merkki, esim. EBC?
-Onko tarvike-jarrupaloissa kulumishälytintä, mihin voi johdon tökätä ilman juotostöitä?
-Jos yritän vaihtaa jarrulevyjä eteen itse, vaikeusaste? Ja onko jarrusatulan ulkoinen puhdistus, esim. liukupinnat etc riittävä vai pitäisi satula laittaa palasiksi ja vaihtaa esim. tiivisteet? Tätä ei ole koskaan tullut itse tehtyä, tuloksena on vain huonosti ilmattuja jarruja..
Vaikka nyt on päällä budjettirajoite, niin onko päivitys juuri esim. EBC + Green Stuffin jarrupalat niin hyvä, että se päihittää vakio-M5:n jarrut, jolloin hiukan korkeammalla hinnalla saisi kovasti lisää pysäytyskykyä? Nykyvaiheessa lienee varaa vain yrittää poistaa tärinä ja mennä katsastukseen..
Toinen mitä pitää alkaa ihmettelemään, on EDC:n toimimattomuus. Edes rikkinäisen iskari vaihto sinällään ei tuonut valoa kojelautaan tai mukavuutta alustaan..
Jarrut olisi kuitenkin saatava kuntoon, joten käänny taas raadin puoleen.
-Mikä oli M5:en 315mm-jarrulevyjen OEM-valmistaja? Tämä siksi, että sitä voisi jahdata tarvikkeena.
-Hyvä tarvike-merkki, esim. EBC?
-Onko tarvike-jarrupaloissa kulumishälytintä, mihin voi johdon tökätä ilman juotostöitä?
-Jos yritän vaihtaa jarrulevyjä eteen itse, vaikeusaste? Ja onko jarrusatulan ulkoinen puhdistus, esim. liukupinnat etc riittävä vai pitäisi satula laittaa palasiksi ja vaihtaa esim. tiivisteet? Tätä ei ole koskaan tullut itse tehtyä, tuloksena on vain huonosti ilmattuja jarruja..
Vaikka nyt on päällä budjettirajoite, niin onko päivitys juuri esim. EBC + Green Stuffin jarrupalat niin hyvä, että se päihittää vakio-M5:n jarrut, jolloin hiukan korkeammalla hinnalla saisi kovasti lisää pysäytyskykyä? Nykyvaiheessa lienee varaa vain yrittää poistaa tärinä ja mennä katsastukseen..
Toinen mitä pitää alkaa ihmettelemään, on EDC:n toimimattomuus. Edes rikkinäisen iskari vaihto sinällään ei tuonut valoa kojelautaan tai mukavuutta alustaan..
Comment