elikkä aikomuksena olisi saada tosta 535 motista tollanen 300hv pihalle pikkusen ahtamalla... kysymys kuuluukin että kuinka vaikeaa saada säätöihin jollain 0.4-0.6 bar ahdoilla ja niin että vakio alakerta kestää eli ettei vaan pääse nakuttelemaan? alakertaa voi kuulemma vakio-osilla ahtaa suunilleen noilla ahdoilla.. mutta kuinka vaikeaa säätää sopat/sytkät kohilleen??? millä osilla säätöön??? laadukas penkkipaikka löytyy aika läheltä missä säätö hoituu... vai keskittyiskö vaparivirittämiseen???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw e34 535 ahtaminen
Collapse
X
-
Lyhyt oppimäärä. Moottori tosin on jo vaihtunut hieman "parempaan" aihioon loppuvaiheessa...
Comment
-
-
Ei tuossa mitään kummempia vielä tarvita noille paineille.
Itse pulttaisin tuossa vaiheessa vain sopivan solmun kylkeen kiini ja käyttäisin vaikka vakio pakosarjoja hyväksi tekemällä niihin vain sovite adapterit. Ja vaihtaisin astetta isommat suuttimet (vaikka 3.8L M5), ja ilmamäärämittaria rukaamalla saa kyllä auton toimimaan.
Vakiona jo tuollaisessa vanhassa moottorissa on puristukset jo tarpeeksi alhaalla niin niihin en kajoaisi ollenkaan. tankkiin vaan 98 tai 99 bensaa, ja cooleri keulille alentamaan lämpöjä niin ei varmasti nakuta vielä 0.5 ahdoilla
(itse vetelin 0.7-0.8barilla ekan kesän omalla pelillä juiurikin noilla toimenpiteillä, ilman mitään ongelmia.)
PS: Ja unohda sitten ne ämpärin kokoiset holsetit mitä sinulle luultavasti tyrkytetään kun rupeat ahdinta kyselemään, niillä et tee mitään vielä tuollaisessa kokoonpanossa ja noin pienillä ahdoilla. Pieni ahdin herää mukavan alhaalta ja riittää vielä varmasti noihin 3oo hv tavotteisiin. Ja sitten kun tuosta ruvetaan menemään isommille voimamäärille niin pudjetti muuttuu kaikinpuolin kumminkin ainakin kymmenen kertaiseksi. Niin turhaa ostaa mitään ylisuurta fööniä sen takia ennekkoon. Myyt ennemmin vanhat rojut pois ja ostat sitten uutta palikkaa jos joskus tavoitteet muuttuu
( Muutamia omia projektikuvia )
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostEi tuossa mitään kummempia vielä tarvita noille paineille.
Itse pulttaisin tuossa vaiheessa vain sopivan solmun kylkeen kiini ja käyttäisin vaikka vakio pakosarjoja hyväksi tekemällä niihin vain sovite adapterit. Ja vaihtaisin astetta isommat suuttimet (vaikka 3.8L M5), ja ilmamäärämittaria rukaamalla saa kyllä auton toimimaan.
Vakiona jo tuollaisessa vanhassa moottorissa on puristukset jo tarpeeksi alhaalla niin niihin en kajoaisi ollenkaan. tankkiin vaan 98 tai 99 bensaa, ja cooleri keulille alentamaan lämpöjä niin ei varmasti nakuta vielä 0.5 ahdoilla
(itse vetelin 0.7-0.8barilla ekan kesän omalla pelillä juiurikin noilla toimenpiteillä, ilman mitään ongelmia.)
PS: Ja unohda sitten ne ämpärin kokoiset holsetit mitä sinulle luultavasti tyrkytetään kun rupeat ahdinta kyselemään, niillä et tee mitään vielä tuollaisessa kokoonpanossa ja noin pienillä ahdoilla. Pieni ahdin herää mukavan alhaalta ja riittää vielä varmasti noihin 3oo hv tavotteisiin. Ja sitten kun tuosta ruvetaan menemään isommille voimamäärille niin pudjetti muuttuu kaikinpuolin kumminkin ainakin kymmenen kertaiseksi. Niin turhaa ostaa mitään ylisuurta fööniä sen takia ennekkoon. Myyt ennemmin vanhat rojut pois ja ostat sitten uutta palikkaa jos joskus tavoitteet muuttuu
( Muutamia omia projektikuvia )
Oletko itse värkännyt pakosarjan vai tekeekö niitä rahasta joku?
Comment
-
-
mitenkäs
tuli nyt kyl sellanen fiilis et laitan toho ekan nää normi viritykset eli putkisto, filsu, nokka, ehkä kansihommia ja pikkusen isommat puristukset joa ahtaminen unohdetaa kokonaa???? ei tuo kyl vaikeelta kuulostais ahtaakkaan... jos kerta noin helposti sais säätöihinkii... ootteko saanu miten paljon paremmaks ton ihan vapari virityksil? oon kuullu että tossa motissa on vaparinakin potenttiaalia tonne 270hv/340nm????
Comment
-
-
Originally posted by turobomber View Posttuli nyt kyl sellanen fiilis et laitan toho ekan nää normi viritykset eli putkisto, filsu, nokka, ehkä kansihommia ja pikkusen isommat puristukset joa ahtaminen unohdetaa kokonaa???? ei tuo kyl vaikeelta kuulostais ahtaakkaan... jos kerta noin helposti sais säätöihinkii... ootteko saanu miten paljon paremmaks ton ihan vapari virityksil? oon kuullu että tossa motissa on vaparinakin potenttiaalia tonne 270hv/340nm????
Comment
-
-
M30 perustuva 24v kannella varustetu M88 potkii 286hp edestä joten vähän vaikea uskoa että tuosta saisi 270hp:tä.
Alpinan versio M30:stä tuottaa ~260hp joten väittäisin että 250hp alkaa olemaan realistinen tehomäärä "järkevään" hintaan.. Tosin "samaan rahaan" saisit sen reilun 300hp ahtamalla (0.5bar paineet, ei välijäähdytintä jne jne).
Mutta kukin tyylillään
editoidaas vielä vähän; eli e34 535 puristukset 9:1 joten kestää avaamattakin painetta vajaan baarin hienosti kunhan säädöt kohdillaan. Pakosarja on isoin ongelma mutta jos itsellä miggi kädessä pysyy niin mikäs siinä- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Itselläkin mielessä ahtaminen ja jos sen 300-350 hevosta saisi niin piisaisi hyvin aluksi ainakin, tarkoituksena olisi pitää puristukset vakiona, mutta minkälaisiin tehoihin vakioruiskulla on asiaa ja onko vakiosuuttimet heti roskakori tavaraa vai vvoisiko niitä käyttää vielä tuossa teholuokassa ja jos suuttimet vaihdetaan niin m5:sen suuttimilla pärjää varmaan nuilla tehoilla hyvin. Kytkin varmaan sanoo sopimuksen heti irti niin mitä suosittelisitte tilalle. Mitä kannentiivistettä olette käyttäneet näissä.
Ja jos jollakin on myynnissä asiaankuuluvaa tavaraa niin saa ilmoitella.Last edited by advance; 15-05-2007, 22:04.
Comment
-
-
Originally posted by gangsta View PostOnko puimurissa, jo kaikki muut sektorit jo timmissä kunnossa?
Alusta ja jarrut? niillähän ne erot radalla tehdään.
Tosin jos on vain tehdä liikennevaloraketti, niin vaihda johonkin jenkkilaivaan.
Saa ottaa herneet.
Herneitä saa kyl otaa jos mieli tekee.sigpic
E46 2d 330 -02
EX.
E36 2d 328 -97
e92 335d -07
330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
Audi S4 -99 (324hp/497nm)
Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
Bmw 325 iA 2D -93
Bmw 325 4d -92
Comment
-
-
Originally posted by advance View PostItselläkin mielessä ahtaminen ja jos sen 300-350 hevosta saisi niin piisaisi hyvin aluksi ainakin, tarkoituksena olisi pitää puristukset vakiona, mutta minkälaisiin tehoihin vakioruiskulla on asiaa ja onko vakiosuuttimet heti roskakori tavaraa vai vvoisiko niitä käyttää vielä tuossa teholuokassa ja jos suuttimet vaihdetaan niin m5:sen suuttimilla pärjää varmaan nuilla tehoilla hyvin. Kytkin varmaan sanoo sopimuksen heti irti niin mitä suosittelisitte tilalle. Mitä kannentiivistettä olette käyttäneet näissä.
Ja jos jollakin on myynnissä asiaankuuluvaa tavaraa niin saa ilmoitella.
M5 suuttimilla pääsee sinne 350 hepan tietämille, bensapumpun riittävyydestä en osaa sanoa mitään.
Kytkimeksi joku jäykempi, esim. M5:sta. Kannentiivisteeksi Alpinan B10 biturbon versio on vallan mainio mutta hintaakin on todella reilusti..- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by advance View PostItselläkin mielessä ahtaminen ja jos sen 300-350 hevosta saisi niin piisaisi hyvin aluksi ainakin, tarkoituksena olisi pitää puristukset vakiona, mutta minkälaisiin tehoihin vakioruiskulla on asiaa ja onko vakiosuuttimet heti roskakori tavaraa vai vvoisiko niitä käyttää vielä tuossa teholuokassa ja jos suuttimet vaihdetaan niin m5:sen suuttimilla pärjää varmaan nuilla tehoilla hyvin. Kytkin varmaan sanoo sopimuksen heti irti niin mitä suosittelisitte tilalle. Mitä kannentiivistettä olette käyttäneet näissä.
Ja jos jollakin on myynnissä asiaankuuluvaa tavaraa niin saa ilmoitella.vehkeet levällään...
Comment
-
Comment