Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e34 535 ahtaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turobomber
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 33

    bmw e34 535 ahtaminen

    elikkä aikomuksena olisi saada tosta 535 motista tollanen 300hv pihalle pikkusen ahtamalla... kysymys kuuluukin että kuinka vaikeaa saada säätöihin jollain 0.4-0.6 bar ahdoilla ja niin että vakio alakerta kestää eli ettei vaan pääse nakuttelemaan? alakertaa voi kuulemma vakio-osilla ahtaa suunilleen noilla ahdoilla.. mutta kuinka vaikeaa säätää sopat/sytkät kohilleen??? millä osilla säätöön??? laadukas penkkipaikka löytyy aika läheltä missä säätö hoituu... vai keskittyiskö vaparivirittämiseen???
  • gangsta
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 521
    • Nurmijärvi

    #2
    Onko puimurissa, jo kaikki muut sektorit jo timmissä kunnossa?
    Alusta ja jarrut? niillähän ne erot radalla tehdään.
    Tosin jos on vain tehdä liikennevaloraketti, niin vaihda johonkin jenkkilaivaan.

    Saa ottaa herneet.

    Comment

    • turobomber
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 33

      #3
      otettu...

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Lyhyt oppimäärä. Moottori tosin on jo vaihtunut hieman "parempaan" aihioon loppuvaiheessa...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3447
          • Janakkala

          #5
          Ei tuossa mitään kummempia vielä tarvita noille paineille.
          Itse pulttaisin tuossa vaiheessa vain sopivan solmun kylkeen kiini ja käyttäisin vaikka vakio pakosarjoja hyväksi tekemällä niihin vain sovite adapterit. Ja vaihtaisin astetta isommat suuttimet (vaikka 3.8L M5), ja ilmamäärämittaria rukaamalla saa kyllä auton toimimaan.
          Vakiona jo tuollaisessa vanhassa moottorissa on puristukset jo tarpeeksi alhaalla niin niihin en kajoaisi ollenkaan. tankkiin vaan 98 tai 99 bensaa, ja cooleri keulille alentamaan lämpöjä niin ei varmasti nakuta vielä 0.5 ahdoilla
          (itse vetelin 0.7-0.8barilla ekan kesän omalla pelillä juiurikin noilla toimenpiteillä, ilman mitään ongelmia.)

          PS: Ja unohda sitten ne ämpärin kokoiset holsetit mitä sinulle luultavasti tyrkytetään kun rupeat ahdinta kyselemään, niillä et tee mitään vielä tuollaisessa kokoonpanossa ja noin pienillä ahdoilla. Pieni ahdin herää mukavan alhaalta ja riittää vielä varmasti noihin 3oo hv tavotteisiin. Ja sitten kun tuosta ruvetaan menemään isommille voimamäärille niin pudjetti muuttuu kaikinpuolin kumminkin ainakin kymmenen kertaiseksi. Niin turhaa ostaa mitään ylisuurta fööniä sen takia ennekkoon. Myyt ennemmin vanhat rojut pois ja ostat sitten uutta palikkaa jos joskus tavoitteet muuttuu
          ( Muutamia omia projektikuvia )
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • advance
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1689

            #6
            Originally posted by Spetke View Post
            Ei tuossa mitään kummempia vielä tarvita noille paineille.
            Itse pulttaisin tuossa vaiheessa vain sopivan solmun kylkeen kiini ja käyttäisin vaikka vakio pakosarjoja hyväksi tekemällä niihin vain sovite adapterit. Ja vaihtaisin astetta isommat suuttimet (vaikka 3.8L M5), ja ilmamäärämittaria rukaamalla saa kyllä auton toimimaan.
            Vakiona jo tuollaisessa vanhassa moottorissa on puristukset jo tarpeeksi alhaalla niin niihin en kajoaisi ollenkaan. tankkiin vaan 98 tai 99 bensaa, ja cooleri keulille alentamaan lämpöjä niin ei varmasti nakuta vielä 0.5 ahdoilla
            (itse vetelin 0.7-0.8barilla ekan kesän omalla pelillä juiurikin noilla toimenpiteillä, ilman mitään ongelmia.)

            PS: Ja unohda sitten ne ämpärin kokoiset holsetit mitä sinulle luultavasti tyrkytetään kun rupeat ahdinta kyselemään, niillä et tee mitään vielä tuollaisessa kokoonpanossa ja noin pienillä ahdoilla. Pieni ahdin herää mukavan alhaalta ja riittää vielä varmasti noihin 3oo hv tavotteisiin. Ja sitten kun tuosta ruvetaan menemään isommille voimamäärille niin pudjetti muuttuu kaikinpuolin kumminkin ainakin kymmenen kertaiseksi. Niin turhaa ostaa mitään ylisuurta fööniä sen takia ennekkoon. Myyt ennemmin vanhat rojut pois ja ostat sitten uutta palikkaa jos joskus tavoitteet muuttuu
            ( Muutamia omia projektikuvia )

            Oletko itse värkännyt pakosarjan vai tekeekö niitä rahasta joku?

            Comment

            • turobomber
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 33

              #7
              mitenkäs

              tuli nyt kyl sellanen fiilis et laitan toho ekan nää normi viritykset eli putkisto, filsu, nokka, ehkä kansihommia ja pikkusen isommat puristukset joa ahtaminen unohdetaa kokonaa???? ei tuo kyl vaikeelta kuulostais ahtaakkaan... jos kerta noin helposti sais säätöihinkii... ootteko saanu miten paljon paremmaks ton ihan vapari virityksil? oon kuullu että tossa motissa on vaparinakin potenttiaalia tonne 270hv/340nm????

              Comment

              • kuukankorpi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 634

                #8
                Originally posted by turobomber View Post
                tuli nyt kyl sellanen fiilis et laitan toho ekan nää normi viritykset eli putkisto, filsu, nokka, ehkä kansihommia ja pikkusen isommat puristukset joa ahtaminen unohdetaa kokonaa???? ei tuo kyl vaikeelta kuulostais ahtaakkaan... jos kerta noin helposti sais säätöihinkii... ootteko saanu miten paljon paremmaks ton ihan vapari virityksil? oon kuullu että tossa motissa on vaparinakin potenttiaalia tonne 270hv/340nm????
                En nyt muista kuinka paljon sitä tehoa pitäis vaparina siitä saada,mutta ei se halvaksi tule sekään.Kaikki nokat,pakosarjat,kansityöt,ym.Joten jos autosi on ei vähäpäästöinen niin ei muuta kuin turbo kylkeen.

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  #9
                  M30 perustuva 24v kannella varustetu M88 potkii 286hp edestä joten vähän vaikea uskoa että tuosta saisi 270hp:tä.
                  Alpinan versio M30:stä tuottaa ~260hp joten väittäisin että 250hp alkaa olemaan realistinen tehomäärä "järkevään" hintaan.. Tosin "samaan rahaan" saisit sen reilun 300hp ahtamalla (0.5bar paineet, ei välijäähdytintä jne jne).

                  Mutta kukin tyylillään

                  editoidaas vielä vähän; eli e34 535 puristukset 9:1 joten kestää avaamattakin painetta vajaan baarin hienosti kunhan säädöt kohdillaan. Pakosarja on isoin ongelma mutta jos itsellä miggi kädessä pysyy niin mikäs siinä
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • advance
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1689

                    #10
                    Itselläkin mielessä ahtaminen ja jos sen 300-350 hevosta saisi niin piisaisi hyvin aluksi ainakin, tarkoituksena olisi pitää puristukset vakiona, mutta minkälaisiin tehoihin vakioruiskulla on asiaa ja onko vakiosuuttimet heti roskakori tavaraa vai vvoisiko niitä käyttää vielä tuossa teholuokassa ja jos suuttimet vaihdetaan niin m5:sen suuttimilla pärjää varmaan nuilla tehoilla hyvin. Kytkin varmaan sanoo sopimuksen heti irti niin mitä suosittelisitte tilalle. Mitä kannentiivistettä olette käyttäneet näissä.

                    Ja jos jollakin on myynnissä asiaankuuluvaa tavaraa niin saa ilmoitella.
                    Last edited by advance; 15-05-2007, 22:04.

                    Comment

                    • Ändi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1292
                      • Pori

                      #11
                      Originally posted by gangsta View Post
                      Onko puimurissa, jo kaikki muut sektorit jo timmissä kunnossa?
                      Alusta ja jarrut? niillähän ne erot radalla tehdään.
                      Tosin jos on vain tehdä liikennevaloraketti, niin vaihda johonkin jenkkilaivaan.

                      Saa ottaa herneet.
                      Hyvä Gangsta!! e34 radalle jea!!!

                      Herneitä saa kyl otaa jos mieli tekee.
                      sigpic
                      E46 2d 330 -02
                      EX.
                      E36 2d 328 -97
                      e92 335d -07
                      330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                      Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                      Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                      Bmw 325 iA 2D -93
                      Bmw 325 4d -92

                      Comment

                      • Jonsku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 4645
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by advance View Post
                        Itselläkin mielessä ahtaminen ja jos sen 300-350 hevosta saisi niin piisaisi hyvin aluksi ainakin, tarkoituksena olisi pitää puristukset vakiona, mutta minkälaisiin tehoihin vakioruiskulla on asiaa ja onko vakiosuuttimet heti roskakori tavaraa vai vvoisiko niitä käyttää vielä tuossa teholuokassa ja jos suuttimet vaihdetaan niin m5:sen suuttimilla pärjää varmaan nuilla tehoilla hyvin. Kytkin varmaan sanoo sopimuksen heti irti niin mitä suosittelisitte tilalle. Mitä kannentiivistettä olette käyttäneet näissä.

                        Ja jos jollakin on myynnissä asiaankuuluvaa tavaraa niin saa ilmoitella.
                        Mulla ois painekotelo M30iin ylimääräisenä sekä ~8.5 puristeiset männät jos kiinnostaa

                        M5 suuttimilla pääsee sinne 350 hepan tietämille, bensapumpun riittävyydestä en osaa sanoa mitään.

                        Kytkimeksi joku jäykempi, esim. M5:sta. Kannentiivisteeksi Alpinan B10 biturbon versio on vallan mainio mutta hintaakin on todella reilusti..
                        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                        ex. Alpina D10 Touring #33/94
                        ... and many more

                        Comment

                        • anttti
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 655
                          • Hellzzzinki by nite

                          #13
                          Originally posted by advance View Post
                          Itselläkin mielessä ahtaminen ja jos sen 300-350 hevosta saisi niin piisaisi hyvin aluksi ainakin, tarkoituksena olisi pitää puristukset vakiona, mutta minkälaisiin tehoihin vakioruiskulla on asiaa ja onko vakiosuuttimet heti roskakori tavaraa vai vvoisiko niitä käyttää vielä tuossa teholuokassa ja jos suuttimet vaihdetaan niin m5:sen suuttimilla pärjää varmaan nuilla tehoilla hyvin. Kytkin varmaan sanoo sopimuksen heti irti niin mitä suosittelisitte tilalle. Mitä kannentiivistettä olette käyttäneet näissä.

                          Ja jos jollakin on myynnissä asiaankuuluvaa tavaraa niin saa ilmoitella.
                          Vakioruiskulla ei pääse oikein mihinkään ahtohommissa, tosin ihan pienillä (~0.3/4bar) paineilla saattaa vielä pelatakin. Joku piggybag-boksi vois olla ihan hyvä lähtökohta, esim. Perfect Power SMT6 tai vast. ei maksa paljoa. Säädettävä ruisku sitten heti kehiin kun vaan on resursseja, hyvä moottorinohjaus on kuitenkin sellainen kivijalka...Cometicilta saa metallipahveja M30:een, US-Partsissa hintaa sillä n. 250e. Tai sitten teettää kuparisen, mm. "Vex" tältä foorumilta tekee niitä, saa just sellaisen kuin haluaa, suosittelen! M5 suuttimet tosiaan passaa hyvin.
                          vehkeet levällään...

                          Comment

                          • advance
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1689

                            #14
                            Onko välilä ostaako 3.6 vai 3.8 suuttimet ja ne menee ilmeisesti ihan bolt on.

                            Comment

                            • 69ville
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 375
                              • kiiminki-casa-neidari

                              #15
                              mulla jää tässä kesän mittaan ylimääräiseksi 745:sen orkkis turbo setti. eli ahdin,hukkis,pakosarja ja cooleri. siinä ois varmaan tuon m30b34:sen jatkoksi ihan passeli sarja jos ei tehotavotteet ole kovin suuret...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎