Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e34 535 ahtaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mKA
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 188
    • Ylöjärvi

    #31
    Originally posted by Rockwell View Post
    Vähän skeptisesti suhtaudun tohon 270hv tavoitteeseen. Realistinen tavoite olisi varmaan siellä 250hv hujakoilla. Vastaavia koneitahan on ollut esim AC Schnitzerillä, HARTGE:lla ja ALPINA:lla.

    Eräällä forumilaisellahan on mun entinen 535i mihin mun aikana tehtiin kansi, dbilas nokka ja HARTGE:n koko putkisto. Oli se jopa Karalallakin säädettävänä imuvuotoisena (vajaa 240hv) joten eipä siitä säädöstä mitään hyötyä ollut.
    Olen odotellut että uusi omistaja kävisi sen säädättämässä niin tietäisi miten viritys onnistui.
    Käydään kyllä kunhan keritään
    Olen hieman miettinyt tuota ilmanputsari asiaa. Olisikohan paneelimallin k&n-suodatin parempi vaihtoehto kun joku kartioräpellys?
    E28 524td -87
    E28 518tic ikuisuusprojekti -86
    E30 316i -89
    Ex E32 735iA -89
    Ex E28 518i -86 x 2krt
    Ex E34 520iA -91
    Ex E34 535i -91 Naturally-aspirated
    Ex E32 730i -89
    Ex E28 518i -87
    Ex E12 520A -76

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4645
      • Tuusula

      #32
      Originally posted by turobomber View Post
      jos lähdetään lskemaan noin hintoja: ahdettuna vakio alakerralla n.300hv: ahdin = n 750e. väläri = n 300e. ahtoputket n 150e. pakosarja n 400e. säätämiseen ym osiin 500e???. jarrut n 300e????. ja tähä tulee sitten vielä tietysti filtteri ja putkisto jotka on saamaa hintaa kuin vaparin virittämisessä... tästä ei ylemmäs tehoissa passaa mennä vakioalakerralla... = n 2400egee

      vaparina 270hv tavoite: nokka + jouset yms n 450e. kansityöt 600e. pakosarja n 400e. säätäminen n 150e. ja filsu + putkisto samaa hinta luokkaa kuin ahdetussa. =n 1600egee
      270hp noilla muutoksilla ei tule ikinä onnistumaan. Kansitöiden, nokan ja pakosarjan&putkiston lisäksi tarttet läppärungot ja ilmamäärämittarilla heität vesilintua => ~+1000e lisäkustannuksia. M88 (M30B34 24v kannella) tuottaa 286hp, Alpinan / Hartgen virittämät M30:t ~250hp....

      E34 M30:n vakioalakerralla on ajettu reilusti yli baarin paineilla pitkään. Kyllä se kestää kunhan moottorinohjaus on kunnossa.

      Originally posted by mKA View Post
      Käydään kyllä kunhan keritään
      Olen hieman miettinyt tuota ilmanputsari asiaa. Olisikohan paneelimallin k&n-suodatin parempi vaihtoehto kun joku kartioräpellys?
      Panelimallin K&N orkkisboksiin on helppo ja hyvä vaihtoehto. Se normiboksin ilmanotto kun on ihan aikuisten oikeasti tehty hyvin. Toki kartiosuodatin putken päähän jonnekin puskurin alle & kunnon imureikä sille olisi vielä parempi mutta ei sitä eroa suuremmin tule.
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • mika79
        Newbiemmer
        • Aug 2008
        • 3

        #33
        Originally posted by Rockwell View Post
        Vähän skeptisesti suhtaudun tohon 270hv tavoitteeseen. Realistinen tavoite olisi varmaan siellä 250hv hujakoilla. Vastaavia koneitahan on ollut esim AC Schnitzerillä, HARTGE:lla ja ALPINA:lla.

        Eräällä forumilaisellahan on mun entinen 535i mihin mun aikana tehtiin kansi, dbilas nokka ja HARTGE:n koko putkisto. Oli se jopa Karalallakin säädettävänä imuvuotoisena (vajaa 240hv) joten eipä siitä säädöstä mitään hyötyä ollut.
        Olen odotellut että uusi omistaja kävisi sen säädättämässä niin tietäisi miten viritys onnistui.

        Mulla on omassa -88 535i e34.ssä dbilas dynamicin nokka, Kansi koneistettu/laskettu hieman/ avarrettu, Lastu (en muista merkkiä mutta tarkistan papruista jos tulee tarvetta) Isommat suuttimet(247cc), Bensanpaineita nostettu samalla, 3" putkisto perään asti yhdellä vaimentimella. ja Penkissä käynti tuloksin 180.5kw / 376nm. eli bemusta löytyy se 245 hv vaparina "helposti"
        325i Coupe e36 M-sport

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎