elikkä vika tarkemmin:
Kun pidemmän seisomisen jälkeen (yli 12 tuntia) lähtee ajaan niin käynnistyy ja muuten toimii kuin unelma, mutta lähes poikkeuksetta n. 5 minuutin ajon jälkeen, nykäsee (kuin syöttö pätkäisisi) ja jos ei oo kierroksia, niin sammuu odottamatta kuin pa-syöttö loppuis hetkeksi. Jos on kierroksia ja vaihde päällä niin veto vaan hyytyy hetkeksi ja välillä se ruiskun merkkivalo ehtii vilahtaa, mutta kone käynnistyy sekunnin-parin kuluttua kun vaan odottaa.
Tuon jälkeen ei sitten enää nyi vaikka ajaisi pidempäänkin, eli vika esiintyy aina n. 5min startista.
Jos on vaihde vapaalla ja/tai tyhjäkäynnilla niin kone sammuu totaalisesti, mutta lähtee heti kyllä startilla ihan hyvin käyntiin.
Tekee samaa oli sitten talvi tai kesä.
Ainakaan silmämääräisesti en ole huomannut että pa-pumpulle menevässä putkessa olisi ilmakuplia ennen starttia, letku on kyllä aika tumma joten ihan varmaksi ei voi sanoa.
On muuten aika v-mäinen vika kun vaimokkeella se sammui keskellä ramppia ja ohjaustehostus ja jarrut meni aika jäykiksi ..
Joskus käytin yhdellä Boschin valtuuttamalla diesel-korjaamolla Espoossa ja vikakoodin mukaan vaihtoivat sen 4. sylinterin suuttimen jossa on se induktiivinen neulan liiketunnistin tai joku sellanen, mut ei se kyllä tuohon auttanut.
Onko jollain sattunut vastaavaa eteen?? Ei viittis alkaa kaikkee vaihtaan järjestään, mieluummin sitten kosla vaihtoon.
T. Patcho,
Kun pidemmän seisomisen jälkeen (yli 12 tuntia) lähtee ajaan niin käynnistyy ja muuten toimii kuin unelma, mutta lähes poikkeuksetta n. 5 minuutin ajon jälkeen, nykäsee (kuin syöttö pätkäisisi) ja jos ei oo kierroksia, niin sammuu odottamatta kuin pa-syöttö loppuis hetkeksi. Jos on kierroksia ja vaihde päällä niin veto vaan hyytyy hetkeksi ja välillä se ruiskun merkkivalo ehtii vilahtaa, mutta kone käynnistyy sekunnin-parin kuluttua kun vaan odottaa.
Tuon jälkeen ei sitten enää nyi vaikka ajaisi pidempäänkin, eli vika esiintyy aina n. 5min startista.
Jos on vaihde vapaalla ja/tai tyhjäkäynnilla niin kone sammuu totaalisesti, mutta lähtee heti kyllä startilla ihan hyvin käyntiin.
Tekee samaa oli sitten talvi tai kesä.
Ainakaan silmämääräisesti en ole huomannut että pa-pumpulle menevässä putkessa olisi ilmakuplia ennen starttia, letku on kyllä aika tumma joten ihan varmaksi ei voi sanoa.
On muuten aika v-mäinen vika kun vaimokkeella se sammui keskellä ramppia ja ohjaustehostus ja jarrut meni aika jäykiksi ..
Joskus käytin yhdellä Boschin valtuuttamalla diesel-korjaamolla Espoossa ja vikakoodin mukaan vaihtoivat sen 4. sylinterin suuttimen jossa on se induktiivinen neulan liiketunnistin tai joku sellanen, mut ei se kyllä tuohon auttanut.
Onko jollain sattunut vastaavaa eteen?? Ei viittis alkaa kaikkee vaihtaan järjestään, mieluummin sitten kosla vaihtoon.
T. Patcho,
Comment