Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525tds -95, sammuu n. 5 min. ajon jälkeen hetkeksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • patcho01
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 12

    e34 525tds -95, sammuu n. 5 min. ajon jälkeen hetkeksi

    elikkä vika tarkemmin:
    Kun pidemmän seisomisen jälkeen (yli 12 tuntia) lähtee ajaan niin käynnistyy ja muuten toimii kuin unelma, mutta lähes poikkeuksetta n. 5 minuutin ajon jälkeen, nykäsee (kuin syöttö pätkäisisi) ja jos ei oo kierroksia, niin sammuu odottamatta kuin pa-syöttö loppuis hetkeksi. Jos on kierroksia ja vaihde päällä niin veto vaan hyytyy hetkeksi ja välillä se ruiskun merkkivalo ehtii vilahtaa, mutta kone käynnistyy sekunnin-parin kuluttua kun vaan odottaa.
    Tuon jälkeen ei sitten enää nyi vaikka ajaisi pidempäänkin, eli vika esiintyy aina n. 5min startista.
    Jos on vaihde vapaalla ja/tai tyhjäkäynnilla niin kone sammuu totaalisesti, mutta lähtee heti kyllä startilla ihan hyvin käyntiin.
    Tekee samaa oli sitten talvi tai kesä.
    Ainakaan silmämääräisesti en ole huomannut että pa-pumpulle menevässä putkessa olisi ilmakuplia ennen starttia, letku on kyllä aika tumma joten ihan varmaksi ei voi sanoa.
    On muuten aika v-mäinen vika kun vaimokkeella se sammui keskellä ramppia ja ohjaustehostus ja jarrut meni aika jäykiksi ..

    Joskus käytin yhdellä Boschin valtuuttamalla diesel-korjaamolla Espoossa ja vikakoodin mukaan vaihtoivat sen 4. sylinterin suuttimen jossa on se induktiivinen neulan liiketunnistin tai joku sellanen, mut ei se kyllä tuohon auttanut.

    Onko jollain sattunut vastaavaa eteen?? Ei viittis alkaa kaikkee vaihtaan järjestään, mieluummin sitten kosla vaihtoon.

    T. Patcho,
    Last edited by patcho01; 13-05-2007, 12:48. Reason: Lisäys:
  • Velho
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 267
    • Tampere

    #2
    Sammutin solenoidin johtoliitos kannattaisi tarkistaa, jos liitos on kunnossa niin sitten kytkeä sammutin solenoidin johdon rinnalle merkkilamppu niin kun auto sammuu niin näkis että katkeaako virta silloin solenoidilta.

    Sammutin solenoidi löytyy pumpusta siitä nestepään päältä.
    Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
    Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

    Comment

    • Vonsaku
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 109

      #3
      E39 525 tds sama vika, moottori tosin herää käyntiin kaasupedaalia pumppaamalla.
      Ilmeisesti sammutusolenoidi piti pientä ääntä kun kävin konehuoneessa kurkkaamassa.
      Tehnyt tätä muutaman kerran.
      Riittäiskö pumpussa polttoainetta noin 5:n minuutin ajoon?

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        Tarkastakaa molemmat ensin ainakin tuo sammutin solikka, pa-pumppu tankista, sekä tankin pumpun rele.
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Eihän vaan ime ilmaa sieltä polttoainepuolelta :think vaikka niin että pidemmässä seisonnassa valuu putki tyhjäksi...siihen viittais se nykäisy että ilima kuplia tulloo
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • Vonsaku
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 109

            #6
            Antanu auton sammua pari kertaa ja juossu konehuoneeseen kattomaan ettei letkussa ole ilmakuplia.

            Aikoinaan siirtopumppu kettuili (vaihdoin uuteen, loppupelistä vika oli pumpun sulakkeen kannassa) ja sen huomas ajottaisena rykimisenä, eli polttoaineen syöttövika ei tällä kertaa taida olla kyseessä.

            Sen verran imuvoimaa on tossa pumpussa että vaikka ottaa siirtopumpun sulakkeen pois niin moottori jaksaa käydä, vaikkakin pieniä määriä ilmakuplia siirtyy syöttöletkun läpi.

            Nyt kun töistä lähtenyt niin auto hyytyy aina samassa kohtaa, noin 5 minuuttia / 5km lähdön jälkeen, kone ei sillon hytky eikä lupaile vaan yksinkertaisesti sammuu, starttaa heti kun kääntää avaimesta.

            Tuntuis että kaasupolkimen asennolla on merkitystä, saattaa olla, että sen potikka on rikki ja jostain syystä pätkii "kylmänä".
            Last edited by Vonsaku; 18-07-2008, 10:48.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎